48 Reacties

vorig jaar

Ik heb zelf geen ervaring, maar lijkt me verstandig om niet naartoe te gaan.

vorig jaar

Ik zou ook niet gaan. Die vakantie komt wel weer!

vorig jaar

Ik zou absoluut het risico niet nemen vooral als je al in een traject loopt omdat het niet vanzelfsprekend was om zelf zwanger te worden

vorig jaar

Ik ben zelf (niet zwanger) op Zanzibar geweest. Wij slikten beide de malaria pillen maar de lokale bevolking vroeg zich serieus af waarom wij die pillen slikten. Zij vertelden dat blijkbaar het hele eiland 2x per jaar met een speciaal goedje wordt bespoten om de muggen te doden. Ik ben op Zanzibar na 1 dag met de pillen gestopt. Heb goed gebruik gemaakt van Deet en lange kleding en heb niet veel muggen gezien en ben niet gestoken. Zij gaven aan mocht je gestoken worden en klachten krijgen dan kan je beter in 1x een hogere dosis nemen dan preventief al pillen slikken. Buiten dat had ik het risico niet genomen als ik zwanger was.

vorig jaar

Ik zou om al het bovenstaande niet gaan, maar voornamelijk zika, omdat dit je kindje schade kan toebrengen. Ik snap dat je deze vakantie heel graag wil, maar ik zou zelf de vakantie omboeken naar een plek waar geen enge tropische ziekten voorkomen. Succes met deze moeilijke keuze en natuurlijk gefeliciteerd! 🥰

vorig jaar

Reactie op Toetieee

Ik zou om al het bovenstaande niet gaan, maar voornamelijk zika, omdat dit ...
Ik ben ingeënt!

vorig jaar

Reactie op dokiexxx

Ik ben zelf (niet zwanger) op Zanzibar geweest. Wij slikten beide de malari ...
Oh dit meen jij! Ja iedereen die ik ken neemt die pillen dus als ze daarheen gaan.. waarschijnlijk omdat ggd dit zegt!

vorig jaar

Reactie op Mi Lady

Ik zou absoluut het risico niet nemen vooral als je al in een traject loopt ...
Wij zijn niet via een traject zwanger geworden uiteindelijk maar gewoon natuurlijk ❤️

vorig jaar

Reactie op emmavdbent

Ik ben ingeënt!
Ook met inenting ben je niet 100% veilig hè! De kans is wel een stuk kleiner, maar je kunt nog steeds ziek worden!:(

vorig jaar

Reactie op emmavdbent

Wij zijn niet via een traject zwanger geworden uiteindelijk maar gewoon nat ...
waar voor liepen jullie dan in het ziekenhuis?

vorig jaar

Wat een heerlijke reis in het vooruitzicht! Logisch dat je daar zorgen over maakt, een lastige situatie. 🙁 Ik ga zelf zaterdag (van week 5 tot week 9 ) naar Thailand waar het een klein risico is en deet smeren genoeg moet zijn. Ik zie dat Zanzibar onder het hoge risico valt en daar idd wel medicatie aangeraden wordt. In jouw schoenen zou ik de volgende dingen doen: 1) checken met verloskundige wat zij aanraden ook mbt de medicatie 2) bij GGD reisvaccinatie of ander bureau om advies vragen Wellicht heb je dat al gedaan en dan zou ik vooral alle informatie van iedereen even goed laten zakken en kijken waar je een goed gevoel bij hebt. In het ergste scenario misschien omboeken? Laat me weten wat je uiteindelijk besluit en volg je gevoel 🥰

vorig jaar

Reactie op suzie564

Wat een heerlijke reis in het vooruitzicht! Logisch dat je daar zorgen ov ...
Wat lief je reactie! Ik heb alles al gecheckt en apotheek heeft al malaria pil klaarleggen welke ik mag met de zwangerschap .. ik ga gewoon even alles laten bezinken wat ik wil..

vorig jaar

Reactie op suzie564

Wat een heerlijke reis in het vooruitzicht! Logisch dat je daar zorgen ov ...
Maar ik ga hoe dan ook zanzibar 🤪

vorig jaar

Reactie op Mi Lady

waar voor liepen jullie dan in het ziekenhuis?
Omdat het niet lukte, dus we kregen nu alleen nog maar onderzoeken lichamelijk.. nog geen ivf etc!!

vorig jaar

Reactie op Lola400

Ook met inenting ben je niet 100% veilig hè! De kans is wel een stuk kleine ...
I know!

vorig jaar

Ik heb heel lang in verschillende malaria gebieden gewoond en eigenlijk nooit pillen geslikt (het gelukkig ook nooit gekregen). Dat doen vaak inderdaad alleen toeristen. Ik ken zat (westerse) vrouwen die ook gewoon zwanger rondliepen in malaria gebieden. Uiteraard wel met deet, muggennetten om het bed en lange kleding (vooral bij zonsondergang). Ik denk dus wel dat het gezond kan! Vraag is alleen of je het wil, want het is natuurlijk niet echt ontspannen op vakantie als je bij elk bultje of muggengeluidje bang gaat zijn (dat zou mijn reactie zijn denk ik… ik heb er altijd zonder angst gewoond, maar sinds ik zelf kinderen heb, kijk ik heel anders naar de risico’s die ik en ouders namen in die landen 😂).

vorig jaar

Reactie op emmavdbent

Omdat het niet lukte, dus we kregen nu alleen nog maar onderzoeken lichamel ...
Ah zo, maar stel dat er nou iets gebeurd en het gaat mis, en het zou weer een jaar duren voor je weer vanzelf zwanger zou worden, of nog langer.. ? Vind je dat zo’n vakantie waard ?

vorig jaar

Reactie op emmavdbent

Maar ik ga hoe dan ook zanzibar 🤪
Heerlijk! Geniet er lekker van 🥰☀️. En idd goed om even alles te laten bezinken en te kijken wat goed voelt voor je. Ik merk dat veel (aankomende) moeders hier in de comments best ongerust zijn maar uiteindelijk ben jij de enige die kan besluiten waar je wel/geen spijt van gaat hebben. Hopelijk heb je wat aan alle reactie en levert het je niet alleen maar een boel stress op!😊

vorig jaar

Reactie op Lieke0805

Ik heb heel lang in verschillende malaria gebieden gewoond en eigenlijk noo ...
Wat fijn je reactie!! Ik zit zo in dubio.. ik laat t even bezinken dat ik dan mn beslissing neem

vorig jaar

Reactie op Mi Lady

Ah zo, maar stel dat er nou iets gebeurd en het gaat mis, en het zou weer e ...
Ze hebben nooit gezegd dat ik NIET moet gaan! Ze raden t alleen niet aan, dat zal een ggd altijd zeggen! Zal t levens gevaarlijk zijn zullen het sws afraden