48 Reacties

vorig jaar

Ik heb zelf geen ervaring, maar lijkt me verstandig om niet naartoe te gaan.

vorig jaar

Ik zou ook niet gaan. Die vakantie komt wel weer!

vorig jaar

Ik zou absoluut het risico niet nemen vooral als je al in een traject loopt omdat het niet vanzelfsprekend was om zelf zwanger te worden

vorig jaar

Ik ben zelf (niet zwanger) op Zanzibar geweest. Wij slikten beide de malaria pillen maar de lokale bevolking vroeg zich serieus af waarom wij die pillen slikten. Zij vertelden dat blijkbaar het hele eiland 2x per jaar met een speciaal goedje wordt bespoten om de muggen te doden. Ik ben op Zanzibar na 1 dag met de pillen gestopt. Heb goed gebruik gemaakt van Deet en lange kleding en heb niet veel muggen gezien en ben niet gestoken. Zij gaven aan mocht je gestoken worden en klachten krijgen dan kan je beter in 1x een hogere dosis nemen dan preventief al pillen slikken. Buiten dat had ik het risico niet genomen als ik zwanger was.

vorig jaar

Ik zou om al het bovenstaande niet gaan, maar voornamelijk zika, omdat dit je kindje schade kan toebrengen. Ik snap dat je deze vakantie heel graag wil, maar ik zou zelf de vakantie omboeken naar een plek waar geen enge tropische ziekten voorkomen. Succes met deze moeilijke keuze en natuurlijk gefeliciteerd! 🥰

vorig jaar

Reactie op Toetieee

Ik zou om al het bovenstaande niet gaan, maar voornamelijk zika, omdat dit ...
Ik ben ingeënt!

vorig jaar

Reactie op dokiexxx

Ik ben zelf (niet zwanger) op Zanzibar geweest. Wij slikten beide de malari ...
Oh dit meen jij! Ja iedereen die ik ken neemt die pillen dus als ze daarheen gaan.. waarschijnlijk omdat ggd dit zegt!

vorig jaar

Reactie op Mi Lady

Ik zou absoluut het risico niet nemen vooral als je al in een traject loopt ...
Wij zijn niet via een traject zwanger geworden uiteindelijk maar gewoon natuurlijk ❤️

vorig jaar

Reactie op emmavdbent

Ik ben ingeënt!