25 Reacties

12 dagen geleden

Allereerst van harte gefeliciteerd! Ik ben zwanger geworden via een icsi traject in het ziekenhuis en moest 3x per dag utrogestan nemen. Ik mag stoppen op de 18de dag na de punctie , dat is toevallig vandaag. Ik neem vanmiddag en vanavond nog en dan vertrouw ik op mijn lichaam. Het kan verder geen kwaad om het langer te gebruiken, je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt!

12 dagen geleden

Ik ben zwanger geworden door IVF en gebruik nog steeds voorgeschreven utrogestan, maar wel afbouwen nu. Meteen ook in 1 keer raak, maar volgensmij komt dat niet door utrogestan. Dat werkt enkel ondersteunend.

12 dagen geleden

Hier zwanger door icsi. Moest het voor de terugplaatsing en tot ik 12 weken zwanger ben inbrengen. 2 sochtends 2 savonds. Maar daarbij moet ik ook 3 keer progynova innemen.

12 dagen geleden

Ik gebruik het nu ook maar wel op recept. Na 4 miskramen moet ik nu tot week 16, 2x daags 2 capsules van 200mg inbrengen. Het is niet wetenschappelijk bewezen maar ik vind het wel een fijn gevoel dat ik nu iets doe

12 dagen geleden

Ik gebruik duphaston, dat heeft dezelfde werking! Vorige keer via gynaecoloog en nu mocht het direct via de huisarts. Ook ivm korte luteale fase (8 dagen). Ik mag het doorslikken tot en met week 10. Dan neemt de placenta als het goed is die functie over 😊

10 dagen geleden

Hebben jullie ook bijwerkingen voor je gevoel? Ik heb het idee dat ik wat klachten heb maar weet dus niet of het van Utrogestan komt of van de zwangerschap. Heb namelijk veel last van maagzuur en dan herken ik echt niet van eerdere zwangerschappen..

10 dagen geleden

Oh dit kan echt wel door de zwangerschap komen! Maar ik hoor dat utrugestan ook alle zwangerschapskwaaltjes kan veroorzaken en dat mensen daarom soms denken zwanger te zijn, terwijl dit niet zo is.

10 dagen geleden

Reactie op MK-89

Hebben jullie ook bijwerkingen voor je gevoel? Ik heb het idee dat ik wat k ...
Utrogestan veroorzaakt zwangerschapskwaaltjes!

10 dagen geleden

Reactie op Kinderwens🤍

Utrogestan veroorzaakt zwangerschapskwaaltjes!
Ja I know maar vind het nu dus mega lastig wat wat is.. heel irritant en onzeker na 4 miskramen 🥲 tijd zal het leren

10 dagen geleden

Reactie op annavdh87

Hier zwanger door icsi. Moest het voor de terugplaatsing en tot ik 12 weken ...
Ik ook. Terugplaatsing gehad en moet ook 2 ‘s ochtends en 2 ‘s avonds inbrengen. Tot 12 weken. Hoe voel jij? Moest jij ook bloed prikken toevallig??

10 dagen geleden

Ik gebruik het ook! Ik heb drie eerdere terugplaatsingen gehad via natuurlijke cyclus. Ik heb nu een verse terugplaatsing (met het eitje van mijn partner) gedaan en moest toen dus een kunstmatige cyclus opwekken. Ik gebruik zowel oestrogeen als progesteron en ben nu voor het eerst zwanger geraakt ❤️ er zullen vast ook andere redenen zijn (verse terugplaatsing, minder stress, goed in m’n vel, rust) dat het is gelukt! Zullen we het ooit weten waardoor het nu wel lukt? 🌞

10 dagen geleden

Ik gebruik na 3 miskramen en een hormoontest die uitwees dat ik een laag progesteron gehalte heb, de crème van Dr John Lee op advies van orthomoleculair therapeut. Ik ben iedere keer direct zwanger, maar met 5 weken gaat het mis. Vanochtend positief getest en ik gebruik de crème nu voor het eerst sinds ovulatie,, heeeel spannend dus !

10 dagen geleden

Reactie op DappereDroom💞

Ik ook. Terugplaatsing gehad en moet ook 2 ‘s ochtends en 2 ‘s avonds inbre ...
Ik voel me vooral heel moe en toch wel krampen maar heb helaas ook zwaar werk. Ondanks dat ik het hier leuk vindt toch nog snel opzoek naar ander werk voordat het te zien is 😅. Ja ik moest 2 keer bloed prikken. 1 x om te zien of ik zwanger was en 2de keer om te kijken of hcg mooi steeg. 23ste heb ik me eerste echo. Hoop maar dat alles goed zit 🤞. Bij jou alles goed?

10 dagen geleden

Reactie op LemonTree

Ik gebruik na 3 miskramen en een hormoontest die uitwees dat ik een laag pr ...
Wat spannend! Ik ben benieuwd wat het voor je doet.

10 dagen geleden

Reactie op annavdh87

Ik voel me vooral heel moe en toch wel krampen maar heb helaas ook zwaar we ...
Weet jij nog waardes van de HCG en hoe ver je toen was? 31ste heb ik me eerste echo dan ben ik 7+4…

10 dagen geleden

Reactie op MK-89

Ja I know maar vind het nu dus mega lastig wat wat is.. heel irritant en on ...
Ik mocht na de positieve test afbouwen. Jij niet?

10 dagen geleden

Reactie op DappereDroom💞

Weet jij nog waardes van de HCG en hoe ver je toen was? 31ste heb ik me eer ...
Eerste was 350 of 530 ik weet het niet meer zeker. Dyscalculie dus dat haal ik door elkaar. De 2de van daarna hadden ze me niet verteld. Spannend altijd he zo'n eerste echo

10 dagen geleden

Reactie op Kinderwens🤍

Ik mocht na de positieve test afbouwen. Jij niet?
Ik gebruik het denk ik met een andere reden als jou. Ik gebruik het juist vanaf de positieve test tot 12 of 16 weken ivm 4 miskramen.:.

10 dagen geleden

Reactie op LemonTree

Ik gebruik na 3 miskramen en een hormoontest die uitwees dat ik een laag pr ...
Ik gebruik sinds deze cyclus ook een progesteron creme. Welke gebruik jij? Ik heb progesterine. Welke nod heb je positief getest? Ik heb als goed is dinsdag of woensdag mijn nod. Eisprong was dit keer later. Heel benieuwd naar jou ervaring.

10 dagen geleden

Reactie op Steph24

Ik gebruik sinds deze cyclus ook een progesteron creme. Welke gebruik jij? ...
Ik gebruikt de progesteroncreme van dr John Lee..heet geloof ik ook progesterine. Ik zou as donderdag NOD hebben, had dus echt niet verwacht al positief te testen en was het ook niet van plan. Maar werd grieperig en alles smaakte vies en ik vlieg morgen naar mijn Italiaanse schoonfamilie. Wilde dus zeker weten ivm eten. Nu moet ik zeggen: ik testte iedere zwangerschap rond 3 weken + 2/3 dagen zwanger. Voel eisprong goed en weet ook direct dat ik zwanger ben. Maar ik verstopte mezelf een beetje achter dat dit symptomen van de crème waren, want na 3 vroege miskramen rond 5 weken, vind ik het toch wel heel spannend..