13 Reacties

15 dagen geleden

Hii! Ik heb zelf ook een keizersnede gehad bij mijn eerste dochter 2 jaar later kwam mijn tweede dochter en heb ik een vaginale bevalling gehad en heb echt de beste ervaring gehad toen! Denk dat het bij iedereen verschillend is en ik was ook zeker heel bang maar genoeg informatie opdoen en als je iets niet vertrouwd of weet meteen navragen! 🥰

15 dagen geleden

Mijn oudste is geboren met een spoedkeizersnede. Ben alsnog van mening - en gyn gaf ook aan dat dit kon - dat dit is gekomen door de ruggenprik. Tijdens mijn zwangerschap heb ik hier toen een gesprek over gehad. Ik wist eigenlijk niet wat de opties waren. Maar toch besloten om het vaginaal te gaan proberen. En dat is gelukt! En daarna nog een keer, hopelijk in juni weer. Tussen mijn oudste en tweede kindje zit 20 maanden en tussen mijn tweede en derde 2 jaar en 3 maanden. Ik heb bij mijn tweede en derde geen pijnstilling meer genomen. Wilde bij mijn tweede wel een morfinepomp, maar ik ging zo snel van 5 naar 10 cm. Het infuus zat er wel in, maar de morfine zelf niet haha. Je wordt echt gewoon extra goed in de gaten gehouden!

15 dagen geleden

Hi, mijn zoontje is ook gehaald met een spoedkeizersnede. Dit was ruim 2.5 jaar geleden. Zou deze keer wel vaginaal willen bevallen! Verder leed ik even mee, want ik heb nog nooit gehoord dat het litteken ook kom openscheuren...

15 dagen geleden

Mijn zoon is vorig jaar augustus gehaald met een spoed keizersnede. Het was een vrij traumatische ervaring 🥲 niet de keizersnede zelf, maar de inleiding. Ze bleven maar weeënopwekkers geven die niks deden, omdat m’n zoon in stuit lag (dat wist niemand, pas bij de geboorte). Dus wat er ook gebeurt, ik wil geen inleiding 😅 vaginaal zou mooi zijn, maar een tweede keizersnede is ook prima.

15 dagen geleden

Ik heb 3 jaar geleden bij mijn zoontje een spoedkeizersnede gehad. Het wordt nu sowieso weer een keizersnede op medische indicatie. Mijn bekken is te smal, gaat nooit een volgroeid kind doorheen kunnen. Dus hier wordt het een geplande keizersnede.

15 dagen geleden

Hoi! Ik ben 30 januari dit jaar bevallen met een spoedkeizersnede. Dus extra spannend allemaal. Mijn zoon is nu 8 maand en ben nu bijna 5 weekjes zwanger. Ik mag wel op de natuurlijke manier bevallen, dus zou dat zeker willen proberen.

15 dagen geleden

Reactie op Flowerspink

Mijn zoon is vorig jaar augustus gehaald met een spoed keizersnede. Het was ...
Zo ver ik weet doen ze geen inleiding met weeën opwekkers na een keizersnede. Want dat vergroot de kans dat het litteken scheurt.

15 dagen geleden

Reactie op S16

Hi, mijn zoontje is ook gehaald met een spoedkeizersnede. Dit was ruim 2.5 ...
Het kan, maar de kans is heel klein. En je wordt zo goed in de gaten gehouden. Is mijn ervaring dan. Dus ben er tijdens de bevallingen er na geen enkel moment bang voor geweest.

15 dagen geleden

Reactie op Koekiesnoepie

Zo ver ik weet doen ze geen inleiding met weeën opwekkers na een keizersned ...
Dit is een hele geruststelling!

15 dagen geleden

Mijn kindje is ook met een spoed keizersnede geboren en is bijna 10 maanden. Nu weer in verwachting. Heb altijd gezegd toch graag een vaginale bevalling mee te willen maken en heb het herstel van de keizersnee als zwaar ervaren.

15 dagen geleden

Reactie op Flowerspink

Mijn zoon is vorig jaar augustus gehaald met een spoed keizersnede. Het was ...
Hier ongeveer hetzelfde verhaal, 3 jaar geleden, dochter sterrenkijker en ontsluiting stagneerde en ze bleven maar weëenopwekkers erop gooien. Natuurlijke bevalling zou mooi zijn, maar ik word sowieso vanaf week 35 medisch las ik in mijn dossier destijds. Anders keizersnede ook geen probleem..absoluut geen inleiding!

15 dagen geleden

Hier 3 jaar geleden een keizersnede gehad.. ik zou nu erg graag vaginaal willen bevallen. Gewoon om de ervaring!

14 dagen geleden

Reactie op Amomb

Hier ongeveer hetzelfde verhaal, 3 jaar geleden, dochter sterrenkijker en o ...
Zelfde soort verhaal hier, mijn zoontje is 21 maanden. Naast sterrenkijker was hij ook 4.3 kg en ik ben zelf heel smal. Ik had tijdens de bevalling ook een wegraking nadat de ruggenprik werd aan gezet waardoor ik die niet meer mocht. En ik had op een gegeven wel een sterke pijnstillingswens. Het duurde ook allemaal zo lang en was zo moe. Die keizersnede voelde echt als een verlossing en heb het herstel als zeer goed te doen ervaren. Ik neig dus heel erg naar opnieuw een keizersnede. Mede ook omdat ik de communicatie in het ziekenhuis als zeer matig heb ervaren, ik vond de verloskundige echt een hork, en ik heb spijt dat ik het nooit met haar erover gehad heb, want ik ben daardoor wel een beetje het bertrouwen verloren in een volledige vagina bevalling. Heb het gevoel gekregen dat als ik aangeef dat het niet meer gaat, er toch niet geluisterd wordt.