158 Reacties

6 dagen geleden

Ik snap je helemaal. Mijn miskraam van mijn 1e zwangerschap is begonnen op 23 september. Ik was 5+5. Je wordt kei hard van je roze wolk af getrapt. We zijn 1 week later op nacontrole geweest en daar zei de verloskundige dat alles schoon was en het al weer aan het opbouwen was. Meteen poging gedaan, en die was raak. Nu 2 weken later, positieve zwangerschapstest. Ik vind het heel lastig nu net zo blij te zijn als bij de vorige test. Als we de eerste echo hebben gehad, ben ik pas iets geruster.

6 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Dag allemaal ik onderga nu wss een aankomende miskraam bij 5+4 weken helaas ...
Wat verschrikkelijk dat je dit mee moet maken! Ik had geen idee wanneer mijn ovulatie was. De verloskundige gaf advies wanneer beste poging zou zijn en dan even om de dag. Het is een pure gok. Want bij mij waren mijn ovulatietesten continue positief. Onbetrouwbaar dus. Een lastige maand waar je de controle nog meer moet loslaten..😔

6 dagen geleden

Reactie op Laurajjj

Ik snap je helemaal. Mijn miskraam van mijn 1e zwangerschap is begonnen op ...
Hoe was jou miskraam ? Ging dat stap voor stap of gwn 1x ging het goed los jij bent dus niet ongesteld geworden na de miskraam maar meteen zwanger ?

6 dagen geleden

Reactie op Laurajjj

Ik snap je helemaal. Mijn miskraam van mijn 1e zwangerschap is begonnen op ...
Ik hoop heel erg dat je een mooie eerst echo hebt 💜 Gisteren had ik een mooie echo bij 7 weken en de zorgen voelen meteen van m’n schouders. Dat gun ik de meiden hier ook 💜

6 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Dag allemaal ik onderga nu wss een aankomende miskraam bij 5+4 weken helaas ...
Och wat naar… heel veel sterkte! 💔 Bij mijn miskraam van 5+3, ging mn HCG al heel snel naar beneden en toen het bloeden ophield (duurde bij mij 6 dagen) was mn HCG test alweer negatief. Mijn eisprong kwam ongeveer 3/4 dagen later dan normaal. Dus viel me mee. (Deed LH testen omdat ik gelijk door wou proberen en wilde weten wanneer mn eisprong nu weer zou zijn dan de miskraam). Nu weer zwanger (6+6) na die miskraam! 🍀 Verwerk het rustig, je valt inderdaad van de roze wolk af in een keer… En als je er aan toe bent; hopelijk snel weer zwanger! 🤍

6 dagen geleden

Reactie op Marelena

Och wat naar… heel veel sterkte! 💔 Bij mijn miskraam van 5+3, ging mn HCG ...
Hoe zat het met jou cyclus ? Jij bent niet ongesteld geworden eerst dus

6 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Hoe zat het met jou cyclus ? Jij bent niet ongesteld geworden eerst dus
Nee klopt, gelijk weer zwanger geraakt. De eerste dag van je miskraam bloeding is ook je eerste dag van je menstruatie als je het wil uitrekenen. Alleen de eisprong is waarschijnlijk dus wat later dan normaal ivm de miskraam.

6 dagen geleden

Reactie op Marelena

Nee klopt, gelijk weer zwanger geraakt. De eerste dag van je miskraam bloed ...
Hoe gaat je zwangerschap nu? Heb je extra controle gehad na de miskraam ho le verliep de Mk bij jou ik weet niet zo goed waar ik me op voor moet bereiden wanneer komt het vanaf wanneer is dag 1 bij mij zet het nog niet door is mentaal zo zwaar

6 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Hoe gaat je zwangerschap nu? Heb je extra controle gehad na de miskraam ho ...
Dat is per persoon verschillend 😉 En per verloskundige verschillend. Je kan deze vragen ook aan de verloskundige vragen hè! Daar zijn ze ook voor, kan heel fijn zijn die mentale support

6 dagen geleden

Reactie op Marelena

Dat is per persoon verschillend 😉 En per verloskundige verschillend. Je ka ...
Snap ik

6 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Hoe gaat je zwangerschap nu? Heb je extra controle gehad na de miskraam ho ...
Als eerste heel veel sterkte 😔 Er is op dit forum ook een miskraam groep.met echt heel veel verhalen zowel negatief als positief. Wellicht de moeite waard om te lezen als je er aan toe bent. Het heeft bij mijn missed abortion erg geholpen antwoord op mijn vele vragen te vinden ondanks dat het ook heel heftig is.

6 dagen geleden

Hi lieve dames, Ik wil mij ook 'graag' toevoegen aan dit groepje. Ik heb voordat onze dochter geboren was, januari 2022, 2 miskramen gehad. Eerste met 6.5 week en tweede was een missed abortion waarbij kindje gestopt is met groeien bij 11.5 week. Bij ons is er destijds genetisch onderzoek gedaan en mijn partner is drager van een zeer zeldzame chromosoomafwijking die er voor zorgt dat ik een vroege miskraam krijg maar ook de kans op een meervoudig beperkt kindje die niet levensvatbaar is. Ik heb dit jaar nog 2 miskramen gehad waarvan 1 missed abortion met 8 weken en miskraam in augustus met 6.5 week. Wij hebben een jaar op de wachtlijst gestaan voor PGT traject en vorige week vrijdag te horen gekregen dat we morgen starten en die dinsdag erop had ik een positieve test in mijn handen, ik ben morgen 5 weken zwanger. Het voelt voor ons echt als laatste kans om op een natuurlijke manier zwanger te worden zonder het traject in te gaan, dus ik merk dat de druk ook best wel hoog is. Elke dag test ik om te zien of de testen oplopen, vanmiddag was het lijntje wat lichter en ben meteen bang. Ik vind het zo vervelend dat we allemaal in een situatie zitten wat eigelijk de mooiste gebeurtenis van je leven dient te zijn, dat die omringd is door angst en zorgen. Ik gun ons allemaal zo erg een zorgeloze zwangerschap en soms ben ik er echt verdrietig van dat ik weet dat ik dat helaas nooit zal mee maken. Dat wilde ik even kwijt. In mijn directe omgeving heb ik geen mensen die dit ook doormaken dus fijn om met jullie soms even gedachten te wisselen en te spuien. Liefs!

6 dagen geleden

Reactie op xliselx

Hi lieve dames, Ik wil mij ook 'graag' toevoegen aan dit groepje. Ik heb ...
Jeetje zeg wat hebben jullie al veel mee moeten maken.. hopelijk mag deze zwangerschap goed gaan! 🍀 Ik weet hoe ongelofelijk spannend en onzeker het is, hier zelf 4 miskramen afgelopen jaar.

6 dagen geleden

Helaas heb ik ook meerdere miskramen gehad en een stilgeboorte van ons dochtertje. In 2020 raakten we zwanger, maar is geëindigd in een miskraam bij ongeveer 5 weken. Kort daarna werd ik weer zwanger van ons dochtertje! Helaas bij 27 weken zwangerschap was haar hartje gestopt met kloppen en paar dagen later is zij op de wereld gekomen. (2021) Toen raakten we zwanger van ons zoontje (inmiddels alweer 2 jaar oud) en is geboren in juli 2022. Deze zwangerschap was erg stressvol. Toen hij 1 jaar werd wilden we graag voor een tweede kindje gaan. Dus raakten we in augustus 2022 zwanger. Echter kreeg ik bloedverlies en was er jiks te zien op de echo’s! Alleen de clearblue testen gaven continu aan dat ik zwanger ben. Dit heeft maanden lang geduurd… Eind december 2023 weer zwanger van een tweeling, echter kreeg ik al weer bloedverlies en had ik geen goede hoop. De echo bleek uit dat het goed zat maar paar dagen later was er niks meer te zien… ik was toen al 7 weken zwanger. Eind januari kreeg ik medicijnen mee op het op te wekken. Ik had erg veel bloedverlies en een week later begon het weer, en voordat ik het wist stond de ambulance op de stoep en ben ik met spoed naar de ok gebracht voor curretage. En nu dan weer zwanger (zesde zwangerschap) en durf niet blij te zijn, vorige week zagen ze geen vruchtje en afgelopen dinsdag weer wel! Het is erg stressvol, en durven nog niet blij te zijn, aan de hand van de vorige zwangerschappen!

6 dagen geleden

Reactie op lJw.

Hier 4+5 en testen lopen perfect op. Super fijn. Kwaaltjes minimaal dus dat ...
Hoi, hoe ging je echo?

6 dagen geleden

Jeetje wat een heftige verhalen hier zeg! Ik wil jullie het liefst allemaal een dikke knuffel geven! En ik hoop op gezonde zwangerschappen voor ons allemaal !❤️ Voor degene die nog in hun rouwproces zitten, heel veel kracht gewenst!❤️

6 dagen geleden

Hallo allemaal! 18sept een miskraam gehad met 5.3 Vandaag precies 4 weken later opnieuw zwanger. Fijn om te lezen dat er meer dames in hetzelfde schuitje zitten

6 dagen geleden

Reactie op meritaaaaaa

Helaas heb ik ook meerdere miskramen gehad en een stilgeboorte van ons doch ...
Jeetje wat heftig allemaal zeg! Heel veel sterkte met alles en een knuffel op afstand!

6 dagen geleden

Reactie op Kimberley007

Dag allemaal ik onderga nu wss een aankomende miskraam bij 5+4 weken helaas ...
Wat naar voor je😪 Mijn miskraam was 18 sept met 5.3 dagen. Ik werd sochtends wakker met menstruatie pijn en het bloeden begon vrij snel erna. Hele dag goed last van gehad daarna als een gewone menstruatie. Vandaag 4 weken later weer een positieve test. Ze zeggen dat je 1e dag bloedverlies bij een miskraam telt als 1e nieuwe cyclus dag. Sterkte gewenst. Hopelijk valt het lichamelijke gedeelte mee.

één dag geleden

Reactie op Laurajjj

Ik snap je helemaal. Mijn miskraam van mijn 1e zwangerschap is begonnen op ...
Hoeveel tijd zat er bij jou tussen start van je miskraam en de positieve test? Mijn miskraam was een week later, op de 30e, maar ik heb het gevoel dat mijn ovulatie nog gewoon mijn originele cyclus heeft gevolgd. Ik was ook pas 4+5, maar voel me nu weer zwanger. Alleen nu durf ik nog niet te testen als ik uitga van mijn miskraam als cyclus 🙈😅