12 Reacties

21 dagen geleden

Hi! Onze eerste zwangerschap (2014) ging ook mis. Tijdens de 20 weken echo was er helaas geen hartslag meer. Daarna twee gezonde jongens gekregen (2019 en 2023). Beiden wel te vroeg (33+5 en 35+3).

21 dagen geleden

Mijn eerste zwangerschap is ook misgegaan.. De tweede zwangerschap is nu bijna 3 jaar=)

20 dagen geleden

Hey gefeliciteerd!!! Na mijn miskraam was ik snel weer zwanger van mijn lieve zoontje van inmiddels 2.5. Voor mij betekende mijn miskraam juist dat mijn lijf goed functioneerde: het had zelf al gezien dat het kindje niet levensvatbaar was, een beetje "rommelig in elkaar zat" 💜 1 op de heel veel zwangerschappen eindigen in een miskraam, heel verdrietig, maar gelukkig juist daarom geen reden tot zorg. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er nu iets mis is, sterker nog; je kunt (twee keer!) zwanger worden, je lijf ontdekt het zelfs als het niet goed zit. Angstig zijn is naar, hopelijk kun je het een beetje loslaten en heb je straks een mooie eerste echo. Ik mocht door de miskraam overigens iets eerder langskomen bij de verloskundige dan gebruikelijk: bespreek ook daar zeker even je gedachten!

20 dagen geleden

Eerste kerstdag 2019 een vroege miskraam gehad. Heb in november 2020 en april 2023 gezonde dochters gekregen na fijne zwangerschappen en bevallingen. Gister een positieve test voor baby3

19 dagen geleden

Ik zag gisteren een hele mooie video op TikTok. Dat een miskraam je baarmoeder helemaal schoonmaakt en het helemaal klaar maakt voor een nieuwe gezonde zwangerschap. Geen idee of het klopt, maar ik vond het wel fijn om te horen. Ik heb 3 goede zwangerschappen gehad en mijn vierde zwangerschap werd een miskraam. Achter heb ik mij helemaal niet zwanger gevoel tijdens die 8 weken. Ik ben nu weer zwanger en vind het echt spannend, maar voel mij wel echt veel meer zwanger. Ik bedoel: ik heb gisteren een chocoladekoekje in sojasaus met knoflook gedipt en het smaakte nog ook 😂😅

19 dagen geleden

Ik heb een dochtertje van 2 en afgelopen zomer een miskraam gehad. Ik ben nu alweer zwanger dus ik begrijp je onzekerheid helemaal. Ik kan me voorstellen dat het voor jou helemaal lastig is omdat het je eerste zwangerschap was. Ik heb zelf nog geen succes verhaal na de miskraam, al hoop ik wel dat het dit keer wel goed zit natuurlijk. Maar toen ik de miskraam had hoorde ik zoveel om me heen van mensen die ook een miskraam hebben gehad. Ik denk dat ik het wel van 8 mensen hoorde en eigenlijk allemaal mensen die vervolgens wel een goede zwangerschap hebben gehad. Dat stelde mij(hoe verdrietig ook) heel erg gerust. Het komt helaas vaker voor. En zo’n eerste kindje krijgen is al zo spannend en door je vorige ervaring al helemaal. Komende weken zullen nog extra spannend zijn. Ik ga ook alle kanten op.

19 dagen geleden

Hier ook onze eerste zwangerschap uitgelopen op een miskraam🥺 Het is heel naar want het is je eerste ervaring met zwanger zijn. Ondertussen een gezonde dochter van 1,5 jaar uit mijn 2e zwangerschap, die overigens fantastisch is verlopen😍 Nu 3e zwangerschap voor ons 2e kindje. Ik voel me heel goed, maar toch blijft het spannend (nog geen echo gehad ook) Het blijft altijd spannend, maar heb wat vertrouwen dat is wat je nu kan doen🥰

19 dagen geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk dat mensen met negatieve ervaringen misschien gemiddeld vaker behoefte hebben aan praten met gelijkgestemden, en dat je die verhalen dus meer hoort op het forum dan dat ze voorkomen in het leven in het algemeen. Mijn positieve verhaal: ik had in mei ‘22 een miskraam met 8 weken en in mei ‘23 is mijn gezonde dochter geboren. Het is verdrietig als je een miskraam hebt, want je hoop dat je een gezond vruchtje hebt, maar juist als er wat dingen ‘rommelig in elkaar zijn gezet’ zoals iemand het hier eerder verwoord, is het fijn en gezond dat je lijf er raad mee weet en het voor je afbreekt. Wat mij helpt: je lichaam is gemaakt om zich voort te planten en werkt daarom met jou samen om een gezond kindje te maken. Trust the process ❤️

19 dagen geleden

Mijn eerste zwangerschap was een missed abortion met 8,5 week. Daarna 2 gezonde kinderen gekregen en nu zwanger van de 3e😃. Komt echt goed!!

19 dagen geleden

Reactie op Veronne_9

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk dat mensen met negatieve ervarin ...
Zo mooi gezegd ♥️

19 dagen geleden

Wel echt mooi om te lezen hoe jullie hier over denken en mee om gaan. Dat ga ik echt proberen mee te nemen. Ik vind het moeilijk vertrouwen te hebben omdat ik de vorige keer ook zoveel vertrouwen had en toen helaas mis ging. Maar al die angstige emoties heb je helemaal niks aan dus ga het ook proberen om te denken ❤️

19 dagen geleden

Ik had (in 2020) ook een miskraam in mei met 7 weken. In september weer zwanger en dolblij tot er met hetzelfde termijn weer bloedverlies was. Al voorbereid op slecht nieuws was alles in orde en hebben we een gezond kindje gekregen.