18 Reacties

14 dagen geleden

Hoihoi. Wat vervelend van je miskraam! Heb je na je miskraam wel een negatieve zwangerschapstest gehad?

14 dagen geleden

In principe is een miskraam zelf ook een ongesteldheid, vanaf dan gaat jouw lichaam weer beginnen met een nieuw eitje loslaten. Dus het kan goed kloppen dat je weer zwanger bent, maar de telling is dan lastig want soms kan het zijn dat je lichaam wat langer nodig heeft om het systeem weer te starten na een miskraam.

14 dagen geleden

Gefeliciteerd! Dit wisselt per persoon. Na mijn miskraam had ik maand 3 pas weer een eisprong en menstruatie. Het is denk ik lastig te zeggen. Ik zou de VK bellen, zodat zij het juiste termijn kunnen vaststellen.

14 dagen geleden

Reactie op J.W.N

Hoihoi. Wat vervelend van je miskraam! Heb je na je miskraam wel een negati ...
Yes! Heb ik gehad idd

14 dagen geleden

Hoi @lovely! Ik heb precies hetzelfde! Ik heb op 23 augustus mijn miskraam gehad en daarna direct weer zwanger. Dus vanaf dat moment tellen ze dan als eerste menstruatie dag. Maar bij de termijnecho kan het iets afwijken, stel je eisprong was een paar dagen later. Maar gefeliciteerd! Ik herken de onzekerheid, maar hopelijk voel je de symptomen? Die geven mij geruststelling. Zolang ik die voel, denk ik dat het goed gaat..

14 dagen geleden

Bijzonder, we zitten in hetzelfde schuitje ✨ ik heb 30 augustus mijn miskraam gehad van 7 weken en twee weken later ook weer zwanger. Nu 5+1 wat is het spannend en onzeker hè ♥️

14 dagen geleden

Mijn verloskundige gaf aan te tellen vanaf start miskraam, maar ik had natuurlijk ook twee weken later mijn ovulatie kunnen bevestigen. Hoe lang zat tussen jou miskraam en wat zegt de weken indicator?

14 dagen geleden

Reactie op F-L-O-O-R

Hoi @lovely! Ik heb precies hetzelfde! Ik heb op 23 augustus mijn miskraam ...
13 september begon het bloeden bij mij, dus dat ruim een maand geleden nu. Ik heb niet veel symptomen maar dat had ik bij mijn dochter ook niet dus daar kan ik niet echt vanuit gaan 😅 ik wil ook niet teveel gaan testen, ga morgenvroeg alleen nog even clearblue wekenindicator doen en dan laat ik het daarbij anders maak ik mezelf alleen maar gek. Moet gewoon een beetje vertrouwen hebben in mn lichaam☺️

14 dagen geleden

Reactie op Mylène94

Mijn verloskundige gaf aan te tellen vanaf start miskraam, maar ik had natu ...
Jaa dan zou dat 13 september zijn en dan zou ik 20 juni uitgerekend zijn ongeveer

14 dagen geleden

Reactie op Mylène94

Bijzonder, we zitten in hetzelfde schuitje ✨ ik heb 30 augustus mijn miskra ...
Awww bijzonder he dat je lichaam zo snel alweer klaar is voor wat nieuws. Echt heeel spannend🩷

14 dagen geleden

Reactie op Lovely!

13 september begon het bloeden bij mij, dus dat ruim een maand geleden nu. ...
Snap ik heel goed. Je moet doen wat voor jou werkt. Ik heb de eerste week van nod om de dag getest. Het gaf mij een bevestiging dat de streep steeds duidelijker werd. En gestopt met een clearing blue en nu vaar ik op al m'n symptomen haha

14 dagen geleden

Reactie op Lovely!

Yes! Heb ik gehad idd
Ah wat fijn! Dan is dit dus een nieuwe zwangerschap. Gefeliciteerd!❤️ Het tellen is erg lastig. Vaak telt de vk vanuit je miskraam maar kijk er dan niet raar van op als je iets word terug gezet tijdens je echo. Je eisprong is natuurlijk later dan je miskraam en dat zou zomaar 2 weken verschil kunnen geven

14 dagen geleden

Ik heb ook op 23 augustus een miskraam gehad, was rond de 9 weken zwanger toen. Afgelopen weekend opnieuw een positieve test in handen nadat menstruatie wel lang op zich liet wachten en ik toch wel wat klachten had. Ik durf ook niet te zeggen hoelang ik nu zwanger ben, normaal heb ik ook onregelmatige cyclus. Ook merk ik dat ik er nog niet zoveel emoties bij heb als bij de eerste twee zwangerschappen (eerste keer bevallen van dochter van nu 1,5jaar, tweede miskraam afgelopen augustus) omdat ik het ergens ook niet echt kan bevatten.. maar als het dit keer goed gaat heb ik gelukkig ook nog een aantal maanden om wel heel blij te zijn ;). Eerst maar de termijn voorbij waarop het vorige keer mis is gegaan.. Succes allemaal en hopen op een heleboel gezonde kindjes in juni!

14 dagen geleden

En bij mij gaf de verloskundige aan dat ze tellen vanaf de eerste dag bloeden bij de miskraam, maar dat je niet met zekerheid kan zeggen wanneer ovulatie is. En dat de termijn en uitgerekende datum via echo moet worden vastgesteld. Tot die tijd rekenen ze met die eerste dag bloeden van miskraam (en in mijn geval weekje extra omdat ik altijd lange cyclusvan 35 dagen heb)

14 dagen geleden

Het advies is wel altijd om 1 x onderstel te worden ivm rekenen... maar je kan ook nog pos test hebben ivm miskraam... ik heb dat ookgehad 2 maand lang en was dus echt nie zwanger

14 dagen geleden

Reactie op AdembenemendeEls561019

Het advies is wel altijd om 1 x onderstel te worden ivm rekenen... maar je ...
Nou dat is voor deze groep dan mooi te laat he 🤣 overigens zei mijn verloskundige en de arts dat het gewoon prima kon dus wat je zegt klopt niet

13 dagen geleden

Reactie op QueenMary

En bij mij gaf de verloskundige aan dat ze tellen vanaf de eerste dag bloed ...
Hier inderdaad exact hetzelfde gehoord/meegemaakt eerder dit jaar (op de extra week na ivm lange cyclus 😉)