92 Reacties

10 dagen geleden

Hallo, dit is mijn derde zwangerschap, ik heb een kindje van 13maanden oud. En verloor helaas eentje op 13 weken zwangerschap, missed abortion. Ik heb op 14dpo nog geen knaller gezien, maar er is wel een duidelijk tweede lijntje. De oploop van de tests gaat niet zo snel als vorige zwangerschap en hou dus nog rekening met een vroeg miskraam. Anderzijds blijf ik er wel rustiger onder dan vorige zwangerschap, omdat ik al een kindje heb denk ik. Én omdat ik nu weet dat ik een gezonde zwangerschap kan uitdragen. Er is meer vertrouwen 🥰 Ik ben volgens mijn ovulatie uitgerekend op 22 juni en had op 10dpo de positieve test in handen (op de dag dag ik met mijn jonger zusje meeging naar een abortuscentrum om haar zwangerschap af te breken). Ik heb overigens nog niet echt symptomen buiten af en toe wat steken in mijn borsten en wat vermoeider dan anders. Vind het idee van twee kindjes wel heel spannend. Hoe ga ik het allemaal bolgewerkt krijgen? We kijken er alvast naar uit!

10 dagen geleden

Ik ben ook in verwachting van "de tweede". 13 juni '25 zou nu de uitgerekende datum zijn.Ik heb met mijn man een dochtertje van 13,5 maand, dus als alles goed blijft lopen hebben we straks 2 onder 2 lopen. Ik maak me vooral een beetje druk om de praktische invulling, vooral met tillen enzo haha. Onze dochter is echt een knuffelkont en juist ook sinds 3 weken een velcrodreumes.

10 dagen geleden

Ik ben 23 jaar oud en ik ben zwanger van ons tweede kindje 🤍 Ons zoontje is van oktober 2023. Zoals het nu lijkt ben ik uitgerekend op 21 juni 2025 🍀 Ik vind het allemaal erg spannend en probeer hoopvol te blijven dat het goed mag gaan! Qua klachten heb ik momenteel alleen last van een zeurderig gevoel in de onderbuik en de onderrug. Bij mijn eerste kwam de intense misselijkheid in week 6, dus ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat.

10 dagen geleden

Hi ik ben Ellen, 29 jaar (bijna 30), ik heb een zoontje van ruim 3 en ben nu bijna 7 weken zwanger van mn tweede kindje. De uitgerekende datum is waarschijnlijk de verjaardag van mn eerste kindje. We zijn bijna 2 jaar bezig geweest, met een miskraam tussendoor, stonden op het punt om een traject in te gaan en kwamen er toen achter dat het toch natuurlijk gelukt is 🤗. Ik merk dat ik vooral heel moe, prikkelbaar en misselijk ben. Vind het soms wel pittig dus de tv staat iets meer aan..

10 dagen geleden

Oh en heeft iemand van jullie ervaring met kindjes die zeggen dat er 2 babys in de buik zitten? Mijn zoontje zegt al vanaf het moment dat we het weten dat er 2 babys in mn buik zitten, tijdens mn eerste zwangerschap weinig klachten maar voel me nu wel echt beroerder dus ik begin toch een beetje panisch te worden 😅. We hebben deze woensdag onze eerste echo, zo spannend!

10 dagen geleden

Hoi! Ik ben 28 jaar en in augustus 2023 bevallen van een zoontje. Hij is nu 14 maanden. Gisteren ben ik erachter gekomen dat ik weer in verwachting ben. Als alles goed mag gaan en deze kleine komt, zullen ze 22 maanden schelen. Ik heb altijd geroepen: geen 2 onder de 2. Maar deze kleine besloot heel snel na het stoppen met de pil te komen. Zo spannend en benieuwd hoe het zal gaan zijn! 🤍

10 dagen geleden

Ik hoop ook mijn tweede kindje te verwelkomen in juni! Op basis van mijn laatste menstruatie zou ik op 11 juni uitkomen, maar ik verwacht iets later omdat ik een (denk ik) innestelingsbloeding had op 5 oktober. Gisteren een vroege zwangerschapstest gedaan en die was positief. Ons dochtertje is nu 17 maanden! Ik ben maar twee keer ongesteld geweest voor deze zwangerschap, ik geef nog borstvoeding aan de oudste, al heb ik het idee dat het nu snel opdroogt.

10 dagen geleden

Reactie op Ellen199

Oh en heeft iemand van jullie ervaring met kindjes die zeggen dat er 2 baby ...
Haha herkenbaar, mijn dochtertje zegt het ook al de dag nadat wij het het vermoeden. Jaa twee baby's, broertje en zusje. Dus ben benieuwd 🤣

10 dagen geleden

Reactie op Ellen199

Oh en heeft iemand van jullie ervaring met kindjes die zeggen dat er 2 baby ...
O wauw dat is inderdaad spannend. Ben heel benieuwd of je zoontje gelijk heeft!

10 dagen geleden

Hoi! Ik ben Marianne, 29 jaar en wij hebben een dochter van 15 maanden. Nu net zwanger van ons tweede kindje, naar schatting rond 20 juni uitgerekend. De vorige zwangerschap 16 weken ontzettend misselijk geweest dus ik ben benieuwd of dat dit keer ook zo is!

9 dagen geleden

Hoi, ik ben 27 jaar en ook zwanger van de tweede. Onze dochter is inmiddels al 3 en wordt in januari 4. We hebben lang op deze zwangerschap moeten wachten maar het was het wachten waard. Ik ben inmiddels 6+3 en heb vandaag in ziekenhuis echo om te kijken of alles goed is (we hebben traject gehad en dan is eerste echo standaard in ziekenhuis). Ik heb het idee dat ik echt al een buikje heb. Hebben jullie dat ook veel sneller nu bij de tweede? Bij de eerste zag ik t rond 12 weken pas beetje.

9 dagen geleden

Hoi allemaal 😁 ik ben Lisette, 34 jaar en mijn eerste is 7 jaar. Omdat er bij ons een hele IVF procedure aan vooraf gaat, hebben we lang getwijfeld of we een 2de wilden. Maar toch de stap genomen en nu 6 weekjes zwanger van de 2de 🤗

9 dagen geleden

Reactie op EM1997

Hoi, ik ben 27 jaar en ook zwanger van de tweede. Onze dochter is inmiddels ...
Gefeliciteerd! Het lange wachten dat dan toch beloond wordt, het is je gegund! Ik herken wel wat je zegt, ik heb nog niet echt een zichbaar zwangerschapsbuikje maar mijn broeken staan wel echt op knappen terwijl ze voor ik zwanger was te groot waren geworden... gaat zo snel!!

9 dagen geleden

Hoi hoi! Ik ben 31 jaar en 8 juni uitgerekend van de tweede :) mijn zoontje is tegen die tijd 5 jaar. Ik kijk uit naar de eerste echo!

9 dagen geleden

Reactie op Rona98

Hi dames, ik sluit ook graag aan! Ik ben 26 jaar en na 5 jaar zwanger van ...
Wat leuk! Soortgelijke situatie, hier ook een 1ste dochtertje in 2017 en nu zwanger wederom via icsi 😁

9 dagen geleden

Reactie op Lissz010

Wat leuk! Soortgelijke situatie, hier ook een 1ste dochtertje in 2017 en nu ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! 🤍 Fijn om te lezen dat er nog iemand is met wat meer leeftijdsverschil ertussen! Ben benieuwd hoe jij het ervaart! Ik stuur je een verzoekje 😊

9 dagen geleden

Ik ben 34 en heb een dochter die net 3 is geworden op 4 oktober! Na een prenatale depressie, traumatische bevalling en de tijd erna, heel lang gezegd geen 2e kindje meer te willen.. afgelopen februari begon het toch te kriebelen en nu is het zo ver! Ik voel me goed, sterk en weet dat alles anders gaat verlopen dan toen. Ik ben erg blij dat ik bijna 4 jaar tussen de kids heb, daar wordt alles veel rustiger en makkelijker van 😊

9 dagen geleden

Hoi ik ben 31 en heb een Zoontje van bijna 2,5. Na een niet zo leuke zwangerschap en bevalling nu weer zwanger volgens mijn berekening rond 18/19 juni uitgerekend. Ben ergens zenuwachtig vind het toch heel spannend allemaal.

9 dagen geleden

Ik ben 28, woon in het buitenland en vind het toch wel lastig om geen familie dichtbij te hebben die me nu kan helpen! Ben enorm moe en misselijk en heb een héél druk meisje van 2! Hopelijk voel ik me snel beter 😅

9 dagen geleden

Ik ben 31, heb een dochtertje van 15 maanden, ben 12 juni uitgerekend, ik ben tot nu toe elke dag van smorgens tot savonds continu misselijk, wat ik niet herken van de vorige keer, dus dat is wel even iets minder, verder gaat het we goed, ben superrr nieuwsgierig naar het geslacht en of het een een of tweeling is, volgende week eerste echo spannend