17 Reacties
gisteren
Ik heb dit ook wel eens gehad, ik ben gelovig en zeg vaak: Ik stuur de gedachte weg in Jezus naam.
Bij de oudste vond ik de tijd tussen 13 en 20 weken echo ook heel lang, mede door dagelijks veel spugen. We hebben rond 15/16 weken een geslachtsecho gepland. Hierdoor hadden we meer rust, maar had ik ook iets om naar uit te kijken. Na de 20 weken echo voelde ik meneer dagelijks, dus was een extra echo niet nodig.
gisteren
Ik herken dit ook goed. Ik heb eerder ook een miskraam gehad en een zwangerschap na een miskraam is niet meer hetzelfde. Ik merk dat ik vol onzekerheid zit, daarom hebben we gewoon af en toe een extra echo ingepland. Niks mis mee en het stelt weer even gerust. Ik heb sinds deze week ook wat bloedverlies. Dan schrik je je helemaal lam, maar ook dat kan normaal zijn blijkbaar. Meteen weer een echo en bij de vk nog 2 keer naar het hartje mogen luisteren. Alles is in orde met de baby maar waarschijnlijk een klein wondje in de baarmoederhals wat moeilijk geneest, omdat alles zo goed doorbloed wordt tijdens een zwangerschap. Ik zou gewoon een pretecho inplannen. Kost meestal niet zoveel en dan heb je weer even wat minder stress.
gisteren
Ik herken dit minder, al heb ik me tot de 13-wekenecho heel onzeker gevoeld. Bij mijn verloskundigepraktijk heb je iedere dinsdagavond inloopuur om het hartje te luisteren. Als je zoveel angst hebt, bel even met je verloskundige. Grote kans dat zij zegt dat je ook langs kunt komen om een hartje te luisteren. Dat helpt je misschien! En verder misschien nog eens een pretecho 😘
gisteren
Ik herken dit heel goed. Ik ben vandaag 12+3. Termijnecho is net geen twee weken geleden geweest, en 13 weken echo is pas 22 december. Ik had al weinig klachten maar wel een steekje hier of daar. Ook sliep ik voor de zwangerschap altijd met mijn benen opgetrokken en dat was een tijdje niet fijn. Sinds gisteren zijn zelfs die 2 symptomen verdwenen. Kan normaal zijn voor het termijn maar ik ben wel een beetje in paniek.
gisteren
Misschien kun je de VK bellen en vragen of je naar het hartje mag luisteren? Dat was voor mij een fijne geruststelling toen ik een paar weken tussen mijn echo’s had staan en me voor onverklaarbare redenen afvroeg of de baby nog wel leefde. Ze was heel begripvol!
gisteren
Ik herken de angst niet, wel het kleine buikje. Ik ben 15+3 en heb ook nog maar een klein buikje. Het is mijn 1e zwangerschap.
gisteren
Wat vervelend dat die angst steeds terugkomt. Dat lijkt me pittig om steeds in onzekerheid te leven. Wees hier open over met je verloskundige en misschien fijn om via de huisarts de POH in te schakelen. De vervelende en verdrietige gebeurtenis in het verleden is misschien nog niet goed verwerkt en kan in deze nieuwe zwangerschap heel triggerend werken. Misschien goed om daar met bv en POH mee te praten. Als de angst en onzekerheid zo aanwezig blijven is ook niet gezond voor jou en je baby. Sterkte!
gisteren
Ja ik ben net zo ver als jij en herken dit wel! Gelukkig mag ik elke week even het hartje komen luisteren. Maar soms ineens komt die gedachte op, dat het hartje miss is gestopt. Ik merk ook dat ik heel sterk het kindje wil beschermen en ineens een noodpakket in huis wil halen 😂, geen verkeerde dingen wil eten en bang voor agressie op t werk. Herkent iemand dit?
Het helpt mij om te zeggen dat het gedachtes zijn, dat ik nog steeds zwangerschapskwaaltjes heb, de baby gewoon goed groeit en het een sterk embryo is (isci). En ik tel nu af naar de volgende echo
gisteren
Dank jullie wel voor alle lieve reacties! Ik ga dinsdag een pret echo doen! Dat geeft vast war rust. Het is ook niet zo dat het de hele zwangerschap zo voelt of echt spanning geeft, maar ik denk er gewoon af en toe wel over na. Zal ook vragen of daarna af en toe hartje mag blijven luisteren! En ga zeker wel bespreken of ik nog verder iets hiermee moet doen. Nogmaals dank 😘
18 uur geleden
Heel normaal hoor na een MA.
Ik heb zelf 5x een miskraam gehad en 2x een bbz en leef echt van echo naar echo.
Ik schrijf van mij af en dat helpt!
Een zwangerschap na een verlies is nou eenmaal niet zonder die angst en dat is menselijk!
Lekker een pretecho laten maken als je daar behoefte aan hebt!
Succes!! ✨
12 uur geleden
Reactie op Louise C
Je kan een apparaatje kopen waarmee je thuis naar het hartje kan luisteren. ...
Ik heb zoon apparaatje ook maar soms kan dat meer paniek geven ik ben nu 15 weken en soms is het hartje heel moeilijk te vinden ik had deze ook gekocht omdat ik een mei een missed abortion heb gehad
12 uur geleden
Ik ken het ik merk het bij me zelf ook in mei heb ik dit gehad nu ook 15 weken en heb nu ook vaker nog de angst tegen mij werd gezecht dat dit komt omdat je een trauma hebt opgelopen en je hersens dit hebben opgeslagen waardoor de angst blijft zelf zie ik ook nog geen buikje en heb ik bijna geen symthonen
10 uur geleden
Weet niet of het al benoemd is maar niet het geduld om alles te lezen sorry🫣 bij onze vk hebben ze ook het hartjes spreekuur dus speciaal voor de lieve mamma's die wat extra zekerheid nodig hebben kan je dan gewoon even langs komen om even naar het hartje te luisteren❤️
9 uur geleden
Oh ik herken het zeker. Ik heb het idee dat ik helemaal niet kan genieten van deze zwangerschap. Telkens maar die onzekerheid van wat nou als het hartje is gestopt met kloppen. Maakt me zo gek en zo verdrietig. Mijn omgeving geeft aan van dat ik dat moet loslaten en er gewoon op moet vertrouwen dat alles goed is, dat is lastiger in de praktijk. Ik ben ook altijd zo zenuwachtig met de echo, omdat ik bang ben dat alles is gestopt 🥺.