Hoihoi (ervaren) moeders,
Ik ben lekker lijstjes aan het maken van dingen die wij nog moeten regelen en/of kopen (momenteel 22 weken zwanger, uitgerekend 2 juni).
Wij hebben allemaal spullen gekregen van mijn broer en schoonzus, waaronder 2 slaapzakken. Nu vroeg ik mij af; slaapt mijn kindje hier meteen in en is dat genoeg? Of maak je een bedje op met lakens?
Ik lees verschillende dingen online en ben benieuwd naar ervaringen! 💕❤️
Bij mijn eerste kindje had ik lakentjes gekocht maar eigenlijk nooit gebruikt 🙈 in het begin sliep hij in een inbakerslaapzakje en naarmate hij ouder werd in gewone slaapzakken. Hij is nu bijna 2 jaar en slaapt nog steeds enkel in een slaapzak 🤭 (draait veel in zijn slaap)
Hier eigenlijk altijd nog wel een lakentje en dekentje. Dochter van mei'24 afgelopen zomer voor het eerst dan niks alleen dunne slaapzak. Nu ook gewoon weer slaapzak Laken en (wollen)Deken.
Het is heel persoonlijk, wij hebben nooit een slaapzak gebruik (niet bij de 2oudste) en zullen we nu ook niet gaan gebruiken. Wij gebruikten dan wel dekentjes en een inbakendoek
Wij hebbenbij de oudste lakentjes en een dekentje in het wiegje gebruikt tot ze begon met rollen. Toen zijn we overgestapt naar een slaapzakje. We zijn rond 2,5 overgestapt naar een peuterbed en een dekbedje. Zijn we nu weer zo van plan.
Hier eerste maandje nog onder dekentje en rond maat 62 over naar slaapzak… de meeste baby’s zijn dan zo bewegelijk dat ze de deken steeds van zich afschoppen/trappelen en dan worden ze wakker van de kou. Maar in het begin vond ik die zakken nog zo groot en dik voor de kleintjes, dus gebruikte toen dekentje maar is misschien persoonlijke voorkeur! Had m’n oudste wel ingebakerd onder een deken met een dun katoenen meyco inbakerslaapzakje