25 Reacties
2 weken geleden
Je kan een preventief gesprek aanvragen met de bedrijfsarts. De bedrijfsarts kan dan met je meedenken.
2 weken geleden
Hi! Ik ben momenteel 20 wkn zwanger en heb sinds enkele weken ook bekkeninstabiliteit. Dit begon bij mij met lage rugpijn, werd in de loop van de weken alleen maar erger. Ik ben toen naar een bekkenfysio geweest en zij adviseerde me om de klachten echt serieus te nemen en minder te gaan werken (ik werk in de zorg). Ik heb dit bespreekbaar gemaakt met mijn werkgever en ben nu 8 uur in de ziektewet. Ik werk nu 20 uur en mijn werkdagen zijn beter verdeeld over de week met rustdagen ertussen. Ik was sceptisch, maar merk echt dat ik veel minder pijn heb. Ik kan je echt adviseren om je klachten serieus te nemen en met je werkgever in overleg te gaan. Als je maar door blijft bikkelen en helemaal uitvalt, hebben ze ook niks aan je. Succes en sterkte!! You've got this ❤️
2 weken geleden
Reactie op Denik
Hi! Ik ben momenteel 20 wkn zwanger en heb sinds enkele weken ook bekkenins ...
Oke en had jij ook een fulltime job? Ik twijfel wat goed is om nu te doen.. ik dacht als ik dan 5 dagen van 07:00 tot 11:00 werk kan ik zodra ik thuis komt liggen..
2 weken geleden
Reactie op DoordachteFluistering737030
Je kan een preventief gesprek aanvragen met de bedrijfsarts. De bedrijfsart ...
Ik zal dit morgen even opzoeken of ik kan vinden wie ik dan moet bellen dank je wel!
2 weken geleden
Reactie op Denik
Nee, ik werk parttime 28 uur. Nu dus 20 uur. Hebben jullie een verzuimcoörd ...
Nee wij zijn een klein bedrijf met maar 7 personeelsleden 1 van de administratie en dan m'n werkgever.
2 weken geleden
Ik zou absoluut nu je rust pakken en zoveel mogelijk kijken naar mogelijkheden om het lang vol te kunnen houden.
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik vanwege bekkenpijn met 18 weken halve dagen gaan werken en rond 22 weken zat ik al thuis, merkte wel echt dat het steeds toenam.
Ik zou ook advies vragen aan je fysio, misschien zijn er mogelijkheden zoals tussendoor even liggen, zitten op een zwangerschapsbal of idd kortere dagen werken.
2 weken geleden
Hee wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Ik heb voor een ziekmelding om andere zwangerschapsklachten eerst even overlegd met de verloskundige. Ik heb (nog) nooit bekkenpijn gehad maar als meer rust kan helpen om je lijf te rust te brengen en minder pijn te hebben, dan zou ik echt niet doorbikkelen. Je hebt je energie ook nog nodig om je baby te dragen en laten groeien en daarna om ervoor te zorgen ❤️.
2 weken geleden
Ik heb gelukkig wel afwisselend werk qua lopen en zitten, maar vorige keer ben ik op gegeven moment gaan werken tot 14u ipv 16:30 vanwege klachten. Halve dagen kan ook. Je hoeft er niet meteen 100% uit. Kan je thuis werken? Dan kan je daar ook nog wat mee
2 weken geleden
Dank je wel voor jullie reacties dat doet me echt goed.
Ik heb gevraagd of m'n verloskundige mij morgen even wilt bellen. En dan zal ik meer advies vragen aan haar. Hoe en wat met aanpakken.
2 weken geleden
Je kan ook de bedrijfsarts bellen om te overleggen. Die mag je gewoon zelf benaderen en hebben ook geheimhoudingsplicht.
2 weken geleden
Reactie op Denik
Hi! Ik ben momenteel 20 wkn zwanger en heb sinds enkele weken ook bekkenins ...
Ik heb bijna precies hetzelfde. Ook 20 weken zwanger, ook in de zorg en ook 8 uur in de ziektewet (werk normaal 32). Daarnaast heeft onze planner een derdejaars leerling bij mij gezet waardoor ik bijna niet meer zelf hoef te bukken, trekken en tillen en werk ik geen avonddiensten meer. Ik heb dit allemaal met verzuim en mijn eigen team besproken en iedereen denkt heel fijn mee. Ik ben juist blij dat ik het op het werk heb besproken.
2 weken geleden
Heey, wat ontzettend rot dat je zo’n last hebt.
Ik heb zelf 2 jaar ziektewet gehad door bekkenpijn en nu 70% arbeidsongeschikt. Dus meid, neem jezelf serieus. Wat ik heb geleerd is dat als je op karakter en met doorzetten klachtenvrij kon worden, dan was dat iedereen met dit soort klachten allang gelukt.
Je merkt zelf juist al op dat het slechter wordt met doorzetten. Dat is een duidelijk signaal.
Ik heb destijds een adviesgesprek aangevraagd met de bedrijfsarts, ook op aandringen van de bekkenfysio die vond dat het niet langer zo kon doorgaan. De bedrijfsarts heeft me toen geadviseerd me ziek te melden. Wellicht als ik minder door had gezet al die maanden daarvoor was volledig ziek melden niet nodig geweest. Maar dat zullen we nooit weten..
Wat ik dus wil zeggen, naast dat ik het echt shit voor je vind, neem de klachten die je hebt alsjeblieft serieus en probeer af te komen van de mindset dat je met stoerdoenerij zogezegd die klachten wel wegkrijgt. Dat werkt alleen maar averechts.
2 weken geleden
Vandaag een gesprek met mijn werkgever gehad. Rete zenuwachtig was ik maar mijn vriend zegt ook je moet je eigen leven en die van je dochter boven je werk zetten.
En dat heb ik gedaan. Ik ga nu dagelijks van 7 tot 11 uur werken en de rest ziektewet. Mijn werkgever gaat nu de arbo inschakelen en dan samen kijken hoe en wat. Het geeft mij nu rust maar ook een soort schuldgevoel. Al weet ik dat ik het schuldgevoel niet moet hebben.
Ik wil er voor mezelf en die kleine meid zijn en daar gaan we voor. Mega bedankt allemaal ♡♡
2 weken geleden
Reactie op Xxendebaby
Vandaag een gesprek met mijn werkgever gehad. Rete zenuwachtig was ik maar ...
Heel goed dat je deze stapt hebt gezet! Ik voelde me in het begin ook heel schuldig, maar na een aantal weken zie ik in dat dit echt het beste is voor mijn lichaam. Hoop dat het jou ook een vermindering van je klachten gaat geven 🙏🏻
2 weken geleden
Reactie op Xxendebaby
Vandaag een gesprek met mijn werkgever gehad. Rete zenuwachtig was ik maar ...
Hee wat goed zeg! Ook fijn dat je werkgever begrip had. Ik hoop dat het ervoor zorgt dat je je weer wat beter gaat voelen ❤️
2 weken geleden
Ik zou ook ff naar UWV regels kijken, voor info voor jezelf. Mogelijk heb je minder verlof?
Hieronder een deel vanaf de website.
Ziek in 6 tot 4 weken voor uitgerekende datum, maar nog geen verlof
De werkgever kan dan een Ziektewet-uitkering aanvragen. Let op: Dit kan ook als de werknemer ziek is om een andere reden dan de zwangerschap. De uitkering stopt als de werknemer weer beter is of als het zwangerschapsverlof begint.
Wel wordt het aantal ziektedagen afgetrokken van het bevallingsverlof. Is de werknemer bijvoorbeeld 5 dagen ziek? Dan krijgt deze 5 dagen minder verlof na de bevalling.
De periode van 6 tot 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum heet de flexibiliseringsperiode. Bij een tweeling of een meerling is deze periode 10 tot 8 weken.
2 weken geleden
ik kan je niet goed adviseren, maar wel wil ik zeggen: iemand zei mij laatst, hoevaak ben je nu zwanger? Het is ook belangrijk om een beetje van deze tijd te genieten. Een paar maanden op je werkende mensen leven. Laat je niet opbranden en luister goed naar wat voor jou goed voelt ! Je moet niet al lichamelijk en mentaal moe zijn, voordat de baby er is. Je maakt een mensje, zo belangrijk ! ❤️ sterkte!
2 weken geleden
Reactie op CreatieveEdelsteen979991
Ik zou ook ff naar UWV regels kijken, voor info voor jezelf. Mogelijk heb j ...
Je houd altijd minimaal 10 weken na de geboorte aan verlof. Alleen als je zelf aangeeft 4 weken voor de bevalling met verlof te willen en je meld je eerder ziek, gaat je verlof wel in 6 weken voor je uitgerekende datum. Dus je houd zeker minimaal 16 weken verlof.
vorige week
Niet schuldig voelen! Hoe eerder je je rust kunt pakken hoe beter je ook zult herstellen. Bij de eerste heb ik te lang fulltime doorgewerkt met bekkenpijn en had toen een erg lang herstel. Nu bij de 2de trek ik meteen aan de bel zodra er klachten zijn. Trouwens werkt het voor mij beter om de uren over de dag te verdelen. Dus bijvoorbeeld 2u werken, 2u pauze en dan weer 2u werken. Heel veel succes!