5 Reacties

gisteren

Ik zou even je cao erbij pakken, want dit lijkt me niet de bedoeling. Mijn salaris wordt gewoon doorbetaald bij ouderschapsverlof, alleen dan voor die ene dag in de week 75% in plaats van 100%. De werkgever moet dat verder uitzoeken met UWV, daar heb ik niets mee te maken.

gisteren

Ik heb het vorige keer ook niet eerst zelf betaald. Werkgever regelt het met het uwv en heb ook wel meer dan 3x een aanvraag gedaan (ik keek elke keer paar weken vooruit). Nu is in mijn Cao het naar 100% vergoed dus ik merk er qua kosten sowieso niets van. Maar alsnog lijkt me iets voor je werkgever om gewoon goed te regelen.

gisteren

Ik heb dit de vorige keer ook gehad. Ik kreeg inderdaad minder loon en dan in 3en het geld "terug". Het is inderdaad per werkgever anders. Ik heb het uiteindelijk wel gedaan omdat het voor mij gewoon ging. Zelf vind ik het prettig want het houdt in ook 1 dag niet naar de opvang...

gisteren

Werk je in een klein bedrijf waarbij de financiële gevolgen groot zijn? Dit mag inderdaad, maar erg netjes is het niet. Voor de werknemer zijn de financiële gevolgen meestal groter. Zoals hieronder wordt geadviseerd: kijk goed in je cao als je die hebt. Als daar in staat dat je salaris gewoon doorbetaald wordt, dan mag dit niet. Als je dat lastig vind dan kan je aangeven onder welke cao je valt en dan kijk ik met je mee.

Reactie op Juni26

Werk je in een klein bedrijf waarbij de financiële gevolgen groot zijn? Dit ...
Ja het is een klein bedrijf. Ik heb al contact gehad met de bond. En helaas mag het gewoon.