21 Reacties
2 dagen geleden
Naar mijn mening heeft het geen nut. 4 bevallingen en nooit wat ik geplant had is gebeurd.😅☺️
2 dagen geleden
Ik ben ook benieuwd! Niet omdat ik denk dat je je bevalling kunt plannen, maar omdat ik op dit moment weinig kennis heb van de fases waar je überhaupt doorheen gaat enzo. Weet nog net dat je bij 10cm mag gaan persen. Maar denk wel goed om de theorie achter een bevalling te leren (dus hoe dit lichamelijk werkt).
2 dagen geleden
Reactie op Rose2026
Is jouw advies. Op je af laten komen
Ja misschien beetje kort door de bocht🙈 is niet vervelend bedoeld. Maar ze vragen allemaal steeds of je een bevalplan wil maken en nadenlen erover enzo. Maar js de kans dat het gaat zoals geplant is gewoon zo klein. Wel is het heel belsngrijk dat je voor jezelf weet wat je echt niet wil. Wat realostisch is dan hoor. Want bv geen knip willen heeft geen nut want als het moet moet het zeg maar. Maar bv wil je ruimte hebben km te bewegen of wil je liggen. Vind het belangrijk dat er muxiek is een bad of douche of ja dat soort dingen meer. Het enige wat ik wilde was thuis bevallen🤣 gaat dus niet op omdat ik een kz heb gehad. Maar verder gs ik met de flow en zie ik het wel. Focus vooral op jezelf 🥰
2 dagen geleden
Ik begrijp wel heeeeeul goed hoenspannend het is hoor de eerste keer omdat je niet weet wat je te wachten staat. Maar dat kan geen film of verhaal je vertellen want het is zooo verschillend. Per persoon maar ook per bevalling. Ik heb een bevalling van 36 uur waarin ik dacht dat ik zo doodgaan. Maar ook een bevalling van een uurtje waarna ik op stond alsof er nooot niks gebeurd was. Een bevalling met weeenopwekkers in t ziekenhuis waarbij ik geen persweeen voelde dusnop gevoel moest persen. En een kz gehad. Het is gewoon zo totaal anders dat ik nu dus ook eigenlijk geen idee heb wat me dit keer weer te wachten staat🤣 behalve dat ik gewoon niet will liggen aan snoerrjes op bed laat ik alles op me af komen.
2 dagen geleden
Ik snap wat jullie allemaal zeggen hoor, thanks daarvoor haha! Maar het is mijn eerste zwangerschap/bevalling en ik heb geen idee wat mij te wachten staat. Welke pijnstilling er is, welke fases je doormaakt etc. dat was meer wat ik bedoelde! Er zijn veel boeken te vinden die je voorbereiden met de ‘algemene info’ en daar was ik naar op zoek.
2 dagen geleden
Reactie op Wish20
Ik snap wat jullie allemaal zeggen hoor, thanks daarvoor haha! Maar het is ...
Ik heb ze allemaal zonder pijnbestreiding gedaan. Behalve uiteraard de kz.😁 als je bevalling erg lang duurt kan je geloof ik een ruggeprik keijgen. Ik weet t niet id me nooit aangeboden pijnbestreiding eerlijk gezegd.
2 dagen geleden
De fases zijn ook voor iedereen anders. De een krijgt weken voorweeen bij de ander een dagje voorweeen en dan zet het door. Iig vond ik bij alle bevallingen de onsluitingsweeen op t eind het zwaarst. Maarrrrr dan ben je er al bijns. Op t moment dat je denkt ik trek t niet meer komt de verlossing van het persen. Dat is ook pittig wanneer het hoofdje gaat 'staan' dan voelt het alsof alles in de fik staat. De rest blubbert er achteraan.😆 met een beetje humor geschreven🥰
2 dagen geleden
Reactie op Wish20
Ja je bent gewoon op zoek naar het concept bevallen, los van de ervaringen. Gewoon, hoe het lichamelijk werkt. Als iemand daar een tip voor heeft graag (en ja nogmaals ik snap dat de ervering bij iedereen anders is, maar lichamelijk werkt een bevalling in de regel wel gewoon op een bepaalde wijze).
2 dagen geleden
Reactie op SereneZonnestraal854126
Ja je bent gewoon op zoek naar het concept bevallen, los van de ervaringen. ...
Niet echt want ieder lichaam is compleet anders. Maar ik begrijp het wel helemaal. Misschien eens online speuren en de recensies erbij lesen kijken of mensen er wat aan hadden om te lezen? Zoiets?
2 dagen geleden
2 dagen geleden
Ik lees nu zelf “Positief over bevallen” en vind het erg informatief en fijn geschreven
2 dagen geleden
Reactie op Wish20
Super goed van je! Je kan nooit genoeg research doen!
Naast het boek dat ik hieronder heb gedeeld (het is echt prachtig, het geeft je zoveel inzicht in wat je lijf kan) is ook de website van vraag de vroedvrouw super interessant. Ik zou willen dat ik die had voor se eerste bevalling, zoveel info, gebaseerd op gedegen onderzoek. Je kan een drie maanden abonnement nemen.
De podcast op spotify van studio vibac is ook heel goed. Gericht op keizersnede naast vaginale bevalling, maar de verhalen van de vrouwen zijn zo breed en ze hebben allemaal zoveel uitgezocht dat het super interessant is om te luisteren.
Succes met de voorbereidingen! Het is zo heftig, maar ook zo mooi!
2 dagen geleden
Reactie op OnbevreesdeLibel153597
Niet echt want ieder lichaam is compleet anders. Maar ik begrijp het wel he ...
Ja maar wat ik bedoel, is dat er wetenschappelijk dingen gebeuren tijdens een bevalling. Hoe een hoofdje naar beneden gaat, waar hij doorheen moet, hoe het lichaampje draait, dat er bepaalde hormonen vrijkomen. Dat zijn dingen die in principe bij iedere bevalling gebeuren (tenzij je uiteraard een keizersnee krijgt). Ik denk dat TS (en ik) vooral op zoek zijn naar de biologie van een bevalling.
Maar inmiddels al wat tips hier!
2 dagen geleden
Reactie op SereneZonnestraal854126
Ja maar wat ik bedoel, is dat er wetenschappelijk dingen gebeuren tijdens e ...
Ja snap ik hoor. Alleen in werkeljjkheid ia dat okk anders. Althans bv sterrsnkijkers. En kindjes die met handjes eebij geboren worden. In stuit liggen. Ik bedoel er niks gemeens mee. Alleen er is gewoon geen vaste weg of manier van.
2 dagen geleden
Maar goed ik zal verder mn mond houden😬 ik hoop echt dat er wat goeie boeken zijn🥰🥰 waar jullie wat aan hebben.
gisteren
Reactie op OnbevreesdeLibel153597
Ja snap ik hoor. Alleen in werkeljjkheid ia dat okk anders. Althans bv ster ...
Nee maar juist dat is ook interessant! Op welke manier kunnen kindjes allemaal liggen etc.
🙂
gisteren
Ik vond de boeken van vrije geboorte heel fijn en helpend. Het gaat ook veel over je mindset wat volgens mij in iedere situatie ongeacht hoe het loopt, helpend is😄