15 Reacties
gisteren
CB is een fantastische plek voor de broodnodige dingen voor mij (vaccinaties!!, wegen, meten -die laatste 2 vooral in het begin-). En verder als je graag advies wilt. Wij zijn na 1 jaar alleen nog gegaan voor vaccinaties. Maar toen onze dochter van 2 jaar extreem slecht sliep hebben ze ons heel goed geholpen met een slaaptraining.
Mijn ervaring is dus: maak het passend voor jezelf en laat je niet gek maken. :)
gisteren
Probeer je niet te veel te laten beïnvloeden door je omgeving. Zelf heb ik het bij mijn eerste kindje erg positief ervaren. Lief voor mijn zoontje. Hebben genoeg tijd om mijn vragen te beantwoorden. Wel iedere keer een andere medewerker maar bij eigenlijk iedereen een positieve ervaring.
Natuurlijk zal het per locatie verschillen en hoe je er zelf in staat (je hoeft ook ie niet iedere tip wat te doen, dat is afhankelijk van jouw manier van opvoeden).
Ga het gewoon ervaren zonder er van te voren een lading aan te hangen, gaat goed komen 💪
gisteren
De eerste keer dat we met onze dochter gingen, vond ik heel overweldigend (was toen druk en het liep uit). Daarna prima ervaringen! Degene die hier op huisbezoek kwam, doen ze hier bij 1e kind in het gezin, benadrukte dat zij advies geven. Je beslist zelf wat je ermee doet. Dat heeft me wel geholpen om het soms wat makkelijker naast me neer te leggen! 😊
gisteren
Ik ben inmiddels zwanger van de derde en altijd goede ervaringen met het CB gehad! Hebben nooit een mening opgedrongen, luisterden goed naar ons en bevestigde vooral dat we het goed deden! Toen ik eerlijk tegen de arts zei dat ons zoontje al vanaf 2 weken oud op zijn buik sliep, reageerde ze met "ach groot gelijk, die van mij zijn ook altijd buikslapers geweest". Dus ik heb alleen maar positieve ervaringen:)
gisteren
Hier echt een heel fijn cb.
Met mn vorige zwangerschap ben ik echt super depressief geweest en ze boden me alle hulp aan en kon er altijd langskomen om ff te kletsen.
Altijd een fijne sfeer, geen gedoe over een te dik of dun kind of dit moet zus of zo bijvoorbeeld.
Ze moedigen je hier alleen maar aan zo door te gaan en geven evt wat tips mee en ook als je zelf met een vraag komt helpen ze je fijn.
Nu kwam ik na een jaar ongeveer weer voor een check van mn dochter en direct ook vragen hoe het met mij is etc.
Hier geen enkele nare ervaring
gisteren
Ik vind ons cb echt prettig. Lieve mensen, fijn meedenken bij problemen/onzekerheden en niet zoals mensen zeggen dat het cb zich echt 'bemoeit' met dingen.
Mijn jongste heeft een iets grotere hoofd dan gemiddeld, daar kijken ze dan even extra naar. Maar mijn man en zijn familie hebben ook allemaal gewoon een groot hoofd 😂 dat vond ik niet erg van hun dat ze daar even naar wilden kijken.
gisteren
Bij ons ook positieve ervaringen. Verder geen druk, vooral geruststelling en een luisterend oor! Vooral in het begin wel eens tussendoor gebeld of het erg was dat ze 5 uur doorsliep 😜. Hebben ze vast smakelijk om gelachen.
gisteren
Hier ook een fijne ervaring hoor! Ik gaf borstvoeding t/m 10 maanden en wilde echt pas met 6 maanden beginnen met oefenhapjes, terwijl ze bij Cb vaak al zeggen met 4 maanden. Hier werd alleen maar positief op gereageerd, omdat zij zelf precies hetzelfde had gedaan. En altijd lief voor mijn zoontje.
12 uur geleden
Hele positieve ervaringen, wij doen geen vacc. en ze gingen daar super goed en respectvol mee om. Ook bij krampjes van de kleine heel goed en snel advies gehad. Ons kindje is klein, maar past bij ons als ouders.
Ja ze zijn soms kritisch… Maar altijd in je hoofd houden dat ze het belang van het kind zoeken. Ik heb het idee dat negatieve verhalen ook ontstaan doordat men zich snel persoonlijk voelt aangevallen.
11 uur geleden
Ik vind de mensen bij onze CB echt heel fijn. Ze hebben ons goed geholpen bij eerste zoontje met koemelk allergie. De afspraken zijn prettig, geen moetjes en vragen vooral naar wat ik nog wil zeggen of vragen en helpen daarbij! Ook via de mail ontzettend aardig en meedenkend op mijn verzoek.
11 uur geleden
Bij mijn eerste ook vooral positieve ervaringen. Ik had via het consultatiebureau een verpleegkundige die bij mij thuis kwam als onderdeel van het programma sterk ouderschap. Ik was toen alleenstaand en zij heeft mij echt in mijn kracht gezet als beginnend moeder. De afspraken bij het consultatiebureau voor checks en vaccinaties waren ook prima. Meestal voelde ik me was gehaast; snel je baby/dreumes uitkleden en klaar staan voor de afspraak. Maar dat kan ook aan mezelf liggen dat ik die druk voelde. De afspraak zelf was altijd fijn, lieve dokters die de tijd namen (als nodig) en heel begripvol.
10 uur geleden
Hier ook positief over cb! Ons zoontje is altijd licht geweest, we waren altijd welkom voor extra meet momenten en ze hebben me geen moment het gevoel gegeven dat het aan ons zou liggen. Eigenlijk juist altijd gerust gesteld omdat hij zo vrolijk was en zich zo goed ontwikkelde. Wel wat tips gekregen over volvette producten gebruiken etc.
Denk dat dit echt een gevalletje is van de negatieve verhalen willen mensen graag delen maar de positieve deelt niemand echt.
10 uur geleden
Het is soms wat betuttelend maar altijd uit goedheid voor de kindjes! Ik ben altijd prima en correct behandeld, soms met nuttige tips en soms met ideeën die je naast je neer legt. Nooit dwingend of niet oprecht gevoeld of behandeld.
Je moet je maar indenken dat zei in die paar minuten ook moeten inschatten of het kindje liefdevol kan opgroeien.