11 Reacties
gisteren
Mijn eerste bevalling geprobeerd in bad, maar ik vond het tien keer niks. Bevalling duurde 18 uurtjes, uiteindelijk ruggenprik genomen en weeën opwekkers. Tweede bevalling was een stort bevalling wist niet wat me overkwam, van eerste wee tot aan het persen duurde nog geen anderhalf uur. En mijn derde bevalling gekozen voor een bad bevalling en die duurde nog geen drie uurtjes bij elkaar, dat was een hele rustgevende bevalling. Werd helemaal zen door het badwater. Maar verschilde dus met de eerste keer. Mijn zoontje is ook in bad geboren.
gisteren
Bij mijn eerste wilde ik in bad gevallen. Uiteindelijk met 5cm in bad gegaan. De eerste paar minuten was het een verademing, daarna werden de weeën vele malen erger dan ze waren. Schijnt dus ook te kunnen; dat de weeën juist heftiger worden van het bad. Ik zou het nu toch wel weer willen proberen omdat ik hoop dat het nu juist wel rustgevend gaat zijn.
gisteren
Ik ben bij mijn eerste in bad bevallen thuis. Ik vond het heerlijk. De verloskundige was wat laat dus ik ben met 7 cm in bad gegaan, echt een verademing. Was echt rustgevend en deed veel minder zeer. Mijn zoontje is ook in bad geboren, we konden daar nog 10 min blijven zitten en toen werd het te koud. Twee stappen uit bad en in bed en ik kreeg mijn zoontje weer op mij. Het was een onderbreking van 2/3 minuten. Zelf heb ik dat niet als storend ervaren. Je kunt het altijd nadrukkelijk in je bevalplan zetten of aan je verloskundige laten weten, dan kunnen ze erop letten.
gisteren
Ik ben 2 keer in bad bevallen. Eerste keer in het ziekenhuis. Toen had ik een weeenstorm en was het bad echt m’n redding. Kon eindelijk ontspannen. Kindje ook geboren in bad. Zelf aangepakt, was prachtig!
Tweede keer thuis bevallen in bad. Ook weer super fijn. Kindje weer geboren in het water.
Beide keren kwam ik er zelf van onderen zonder scheuren vanaf en beide keren waren de kindjes erg rustig bij het ter wereld komen. Uiteraard kwamen ze in bad gelijk op mn borst. Ik heb er denk ik beide keren 5 tot 10 min in gezeten om bij te komen en toen lekker op het bed het gouden uur afgemaakt.
Nu de derde keer ga ik weer in bad bevallen maar dit keer in m’n eigen bad omdat mijn bevallingen snel gaan en dat bad sneller gevuld is maar qua comfort is een bevallingsbad wel echt beter.
Tip: ik luisterde toevallig deze week naar de podcast over badbevallingen van De Verloscast. Aanrader!
17 uur geleden
Ik ben 2x in bad gevallen. Ik was echt in paniek van de pijn en wilde een ruggenprik, maar verloskundige zei gelukkig ‘we houden vast aan je plan, dus we gaan eerst in het bevalbad’. Ik stapte in bad en de pijn zakte gewoon met de helft, heb het toen toch zonder pijnstilling gedaan. Bij de 2e weer in bad bevallen, maar die bevalling duurde maar 3 kwartier. Was wel weer heel fijn in bad!! Ga het bij de volgende zeker weer doen… in ons ziekenhuis zijn die vrij te gebruiken
12 uur geleden
Ik ben ook in bad bevallen, en ga het bij de tweede weer doen. Ik vond het heel erg fijn! Bij de eerste gekozen voor poliklinisch, dus het bevalbad in het ziekenhuis. Ik ben met ong. 8cm in bad gegaan en dat was heerlijk (was wel winter). Van tevoren wel weeën thuis in bad opgevangen. Je kunt heel veel posities aannemen en maakt zo de weg goed vrij voor de kleine. Ook hiervoor gekozen omdat de kans op inscheuren kleiner zou zijn. Er was bij mij een heel klein scheurtje in de bovenste huidlaag, maar niks ingescheurd. De kleine heeft lekker bij mij gelegen, totdat ik de placenta niet soepel eruit kreeg en met een spuitje nog op bed moest persen, in die tijd heeft ze lekker bij mijn man op de blote borst gelegen. Ik heb dat niet als erg ervaren, vond dat alleen maar fijn, ook voor mijn man!
7 uur geleden
Ik moest door de warmte van het bad alleen maar nog meer spugen dan ik daarvoor al deed 😕. Maar ik snap helemaal dat de ervaring ook heel anders had kunnen zijn als ik niet zo verrekte misselijk was tijdens de bevalling