20 Reacties

2 dagen geleden

Ik ben nu ook eindelijk herstellende van deze hardnekkige verkoudheid. Ik heb inderdaad voor snachts noscapect gebruikt omdat ik ‘s nachts door het vele hoesten ook over moest geven .. Verder vind ik het gebruik van een neusdouche meerdere malen per dag heel fijn en verlichting geven. Heb je ook al strepfen geprobeerd ? Dit is wat anders dan strepsils

2 dagen geleden

Reactie op BloeiendeKaketoe792511

Ik ben nu ook eindelijk herstellende van deze hardnekkige verkoudheid. Ik h ...
Hi, wat verschrikkelijk naar!! Ik lees even mee omdat ik ook al 3 weken flink verkouden ben en het lijkt maar niet over te gaan. Maar zie dat hier Strepfen wordt aangeraden. Hoe geweldig dit spul inderdaad ook is, dit mag volgens mij niet gebruikt worden tijdens je zwangerschap… Misschien heeft je verloskundige of huisarts gezegd dat het toch wel kan, dan kan je daar natuurlijk vanuit gaan (maar online lees ik van niet, dus ikzelf zou het niet zomaar gebruiken).

2 dagen geleden

Ik ben ook heel heftig verkouden, keelontsteking gehad. Ik eet dan vaak even iets heel pittigs, richting siracha mayo ofso. Dan komt al het slijm en alles eruit🤣😅 en staat alles open! En ik bid vaak voor genezing, hielp enorm bij de keelontsteking🙏

2 dagen geleden

Reactie op BloeiendeKaketoe792511

Ik ben nu ook eindelijk herstellende van deze hardnekkige verkoudheid. Ik h ...
Fijn dat je nu herstellende bent, hopelijk ben jij er ook gauw vanaf!

2 dagen geleden

Reactie op EllieHVB

Hi, wat verschrikkelijk naar!! Ik lees even mee omdat ik ook al 3 weken fli ...
Ik lees idd ook dat dit middel wordt afgeraden, net zoals veel middelen tijdens zwangerschap

2 dagen geleden

Probeer in de nacht wat omhoog te liggen en niet plat. Dat kan namelijk je hoesten verergeren. Heb je een elektrisch bed, dan even de hoofdsteun iets omhoog zetten, zo niet, een extra kussen neerleggen
Miss even testen op kinkhoest? Ik heb dat gehad en dat was echt heel heftig.
Hier ook, nu ben ik eindelijk van die misselijkheid af, wordt ik hartstikke verhouden en dat slaat mij altijd op de holtes.

2 dagen geleden

Honing gefermenteerd met citroen is fantastisch om te gebruiken voor je hoest en keel. Ik heb het altijd klaar staan voor wanneer nodig. Tijdens het slapen een ui op je nachtkastje voor een verstopte neus en evt onder je voeten voor koorts werkt ook goed. Ik zou ook veel je gezicht stomen met eventueel pepermunt(plant) in het water, gebruik geen etherische olien of vicks vaporub. Voor de oogontsteking water afkoken met zeezout(Wij gebruiken keltisch zeezout) erin en dat laten afkoelen. Daarmee ogen schoonmaken. Smalle weegbree als thee zetten of dat eventueel toevoegen in het afgekookte water werkt ook goed. Smalle weegbree helpt bij oogontsteking en luchtweginfecties. Dit zijn je opties voor als je het via de natuurlijke weg wilt doen zonder medicaties die eventueel van invloed kunnen zijn op je kindje.

2 dagen geleden

Ik heb geen tips. Ik ben ook twee weken ziek geweest met dezelfde klachten als die je nu beschrijft. Nu twee weken "beter" maar nog steeds een matige conditie en af en toe die heftige hoest, dus herstel gaat erg langzaam. Wij hebben toevallig een test gedaan en bleek corona te zijn. Advies bij mij was rustig aan en luisteren naar je lichaam. Ik vond het ook heel lastig dat er weinig aan te doen was behalve uitzitten en rust pakken.

2 dagen geleden

Reactie op LuchtigeTijger107357

Ik heb geen tips. Ik ben ook twee weken ziek geweest met dezelfde klachten ...
Beterschap en sterkte!!

2 dagen geleden

Hier ook 17 weken en hardstikke verkouden maargoed jou situatie klinkt verschrikkelijk zeg!!! Heel veel beterschap en hoop dat je snel iets van verbetering gaat zien 😩❤️en Rust Rust Rust!!!!

2 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! Verschrikkelijk. Vooral ‘s nachts heb ik echt mega intense hoestaanvallen. Noscapect en paracetamol helpen. Verder groene thee met honing en de tijd maar uitzitten….. Gisteren ook even een rondje in de sneeuw gelopen. Kapot daarna maar een beetje frisse lucht doet ook wel goed. Beterschap 🍀

2 dagen geleden

Hi, ik heb niet alles meegelezen maar heb je al laten checken of het misschien kinkhoest is? Dat is gewoon een test bij de HA. Ik heb dit gehad, ondanks inentingen en ik heb herkenning op het overgeef stuk. Hoest is droog, en blaffend. Weet niet of dat erop lijkt? Als je het hebt heeft antibiotica in de eerste drie weken nog zin, anders niet en dan kan het maanden, maanden duren.

2 dagen geleden

Ik heb die hoest ook gehad 3 weken lang met blaffen, niet in slaap komen en snachts wakker worden doordat je gewoon echt bijna moet overgeven door het hoesten. Ik heb uiteindelijk voet bij stuk gehouden bij de huisarts en codeine gekregen. Ik heb wel een geschiedenis vanaf kinds af aan al met astma, pseudokroep en bronchitis en het schijnt dat sinds een paar jaar er onderzoeken zijn die de werkzaamheid van codeine in twijfel trekken maar voor mij was het na al die nachten een wondermiddel. En veilig volgens Lareb, gebruikte het wel echt alleen voor de nacht, overdag hoestte ik nog wel mijn longen eruit. Wat we allemaal wel niet voor die babytjes overhebben 🥰

gisteren

Hier precies hetzelfde! 16 weken zwanger en al een week aan het kwakkelen. Heel erg verkouden, hoesten tot aan kokhalzneigingen toe, dichtzittende oren en keelpijn. Ik vind het erg lastig te bepalen wat wel en niet te gebruiken in de zwangerschap om sneller van dit hardnekkige virus af te komen 🙈

Reactie op Wish20

Hier precies hetzelfde! 16 weken zwanger en al een week aan het kwakkelen. ...
Vervelend he! Ik ben nu heel snel aan het opknappen sinds noscapine(voor het hoesten), het heet noscapect (pilletjes) bij Kruidvat. Gisteren mee gestart en vandaag weer kunnen werken! Wel eerst even overleggen met je verloskundige / HA :) Miss heb je hier wat aan. Sterkte!

Reactie op SabrinaL1991

Ik heb die hoest ook gehad 3 weken lang met blaffen, niet in slaap komen en ...
Pfff het is wat! Gelukkig heeft de codeïne je geholpen!

19 uur geleden

Hetzelfde hier inc de oogontstekingen. En nu voelde ik me sinds gister weer goed, hoest ook weinig meer in de nacht. En vandaag tadaaa misselijk, rillerig en diarree en algehele malaise. Wanneer houdt het nou een keer op? 😌

19 uur geleden

Bah! Veel beterschap! Het is normaal al heel naar om zo ziek te zijn, maar helemaal als je zwanger bent… Kleine “tip van flip” voor degenen die ook overwegen noscapine te nemen: probeer het niet voor het eerst op kantoor of in het openbaar. Ik werd er echt een soort van high van, ik voelde me dus helemaal fantastisch, maar ik lag op de bank alsof had gesnoven haha!