20 Reacties
vorige week
Reactie op MamaDemi
Herkenbaar! Ook van de oudste en nu ook als ik te veel doe. Niet/minder hui ...
Bedankt voor je reactie! Voor mij is het de eerste en merk dat ik dit totaal nog niet had verwacht. Vandaag heb ik heel rustig aan gedaan, in bad geweest, op de bank doorgebracht. Toch nu ook weer die harde buik. Echt gek!
vorige week
Reactie op AttenteMelodie938199
Bedankt voor je reactie! Voor mij is het de eerste en merk dat ik dit totaa ...
Vervelend dat je hier zo veel last van hebt. Volgens mij zou het ook kunnen komen door stres in het algemeen. Niet enkel lichamelijke stres/belasting, maar ook mentale stres.
Misschien een keer alles waar je je zorgen over maakt, en kijken wat je eraan kan doen en mensen erbij betrekken.
Hoop dat dit je misschien ietsjes helpt 😘
vorige week
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien dat ademhalingsoefeningen of meditaties ook kunnen helpen?
vorige week
Reactie op Samantha0303
Vervelend dat je hier zo veel last van hebt. Volgens mij zou het ook kunnen ...
Bedankt voor je reactie! Dat las ik ook inderdaad! Maar ik heb juist het gevoel dat ik wel relaxed ben. Werk loopt prima, privé gaat goed. Heb mezelf door de jaren heen echt leren kennen en ook m’n triggers kan ik signaleren. Zit dus best oké in mijn vel voor mijn gevoel. Zal het ook met de verloskundige gaan bespreken als ik over 2.5 week controle heb.
vorige week
Hier zwanger van de 3e en dacht ook al huh harde buiken wat vroeg bij een week of 15. Wat blijkt nou de baarmoeder is een spier die dus ook enorm reageert op de bewegingen van de baby. Nu ook bij bijna 18 weken de baby meer voel weet ik zeker dat het drukte van de baby was waar mijn baarmoeder op reageert door even te krampen.
Mijn ervaring met echte harde buiken is dat heel mijn buik hard werd en dit was vooral de baarmoeder.
vorige week
Derde zwangerschap hier. Rond 16wk kreeg ik last van harde buiken, samentrekken van de spieren. Alsof ik aan het einde van de dag een te strakke legging aan had.
Het is de kleine die aan het duikelen is en hard groeit, waardoor je ook achter in je rug voelt dat er druk op staat, het is niet alleen maar de baby maar ook de rest van je organen, placenta en vruchtwater wat groeit.
Lig nu nog op bed en voel het al beginnen. Er is eigenlijk heel weinig tegen te doen, alles rust op je spieren.
Rustig aan, niet te veel traplopen en je eigen lichaam en zwangerschap niet vergelijken met anderen, jij weet zelf wat je wel en niet kan. Dit helpt tegen stress.
vorige week
Ik ben bijna 19 weken zwanger en heb ook al 2-3 weken regelmatig last van harde buiken, volgens mij is dat niet erg zolang het niet pijnlijk is! Ik merk dat ik het vooral heb als ik veel heb gedaan, of als ik moet plassen, of idd stress heb, maar soms ook uit het niets!
vorige week
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik neem het bij de controle bij de verloskundige mee volgende keer
vorige week
Hier in beide vorige zwangerschappen vanaf ongeveer deze termijn bijna continu harde buiken gehad, ongeacht mijn inspanning die dag. Ik ben blijven sporten en werken (ondernemer) tot de dag voor de bevalling zonder complicaties of vroeggeboorte. Alle checks waren goed dus hier zei het niet zoveel maar als het je een onbehaaglijk gevoel geeft kun je altijd de VK om advies vragen.
vorige week
Reactie op ☀️☀️
Ik heb echt geenidee hoe dat voelt. Je kan je buik dan niet meer indrukken ...
Het is niet perse voorbereiding op de bevalling hoor :-) ik heb ook al wel last van harde buiken en heb dat vorige keren ook regelmatig gehad. Je herkent het wel als je ze krijgt. Doorgaans kunnen ze geen kwaad tenzij je er heel veel per dag hebt. Vaak een teken dat je het iets rustiger aan moet doen, hoeft niet.
vorige week
Reactie op ☀️☀️
Jaa klopt , daarom zei ik ook dat je het al eerder kan hebben en het een vo ...
Ik dacht inderdaad meer aan voorweeën :-)
5 dagen geleden
Ik heb dit ook ‘s avonds (nu 18+5); alsof er een baksteen onderin m’n buik zit maar verder niet pijnlijk
8 uur geleden
Ik heb het zelfde en kan soms niet eens slapen ik werk niet meer
en heb totaal geen stress …
Ik dacht is normaal ben nu ook 21 week zwanger