13 Reacties

20 uur geleden

Nee, ik zou het op zijn Engels uitspreken. Ook is dit in het Nederlands gewoon de naam van de kleur indigo. Leuke naam trouwens!

20 uur geleden

Het kan allebei, denk ik. Als je kind zich gewoon voorstelt als Indigo met de g van goal, komt het vanzelf wel goed. Alleen als iemand het voorleest en nooit gehoord heeft, kan het indigo met harde g worden. Maar dat is bij veel namen natuurlijk! Het zal sowieso vast snel indi worden 😊
Zelf zou ik het op zn Engels uitspreken. Ik heb het idee dat de uitspraak wel duidelijk is, maar ik kom uit een redelijk internationale omgeving. Er zal ongetwijfeld een enkeling zijn die het met een harde g uitspreekt, maar dat is zo gecorrigeerd… Leuke naam!

20 uur geleden

Reactie op Lizzie93

Nee, ik zou het op zijn Engels uitspreken. Ook is dit in het Nederlands gew ...
De kleur spreek je in het Nederlands wel uit met harde g toch?

20 uur geleden

Reactie op minkemusical

De kleur spreek je in het Nederlands wel uit met harde g toch?
Wellicht, ik niet.. hahaha maar dat komt denk ik omdat we toch veel Engelse woorden in het Nederlands zijn overgenomen en steeds meer. Maar met een harde G kan het net zo goed natuurlijk.

19 uur geleden

Ik zou ook Indigo zeggen met de g uit de Engelse "go" ben ook niet anders gewend dan die naam en kleur zo uit te spreken. Geboren en getogen in Utrecht dus wel ook veel Engels enzo gewend

19 uur geleden

Super leuke namen trouwens Bowie en Indigo ☺️

18 uur geleden

Vriendin heet ook Indigo en nog nooit bedacht dat dat ook met een harde g uitgesproken zou kunnen worden. Lekker doen, prachtige naam en mooie combi!

18 uur geleden

Ik denk dat het afhankelijk is van waar je woont. In het westen zal het eerder op zijn Engels worden uitgesproken. Ik kom uit Drenthe en de gemiddelde 50/60 plusser zegt het hoogstwaarschijnlijk met een Nederlandse g. Maar je zegt het eenmaal tegen iemand en dan spreken ze het gewoon Engels uit lijkt me dus ik zou het doen! Leuke namen

13 uur geleden

Reactie op Joosje94

Vriendin heet ook Indigo en nog nooit bedacht dat dat ook met een harde g u ...
Eens!

13 uur geleden

Ik zou het eerder met een zachte G uitspreken, sorry flauw grapje van een Brabander. Als ik de naam zie als naam als Indigo met de G van Goal, als het random ergens staat, zonder hoofdletter, als indigo de kleur!

12 uur geleden

Reactie op minkemusical

Het kan allebei, denk ik. Als je kind zich gewoon voorstelt als Indigo met ...
Denk ik ook, en Indi vind ik ook wel leuk!

11 uur geleden

Ik geef les op een middelbare school en heb een paar jaar terug een meisje in de klas gehad met die naam. Wat ook een creatief type! De naam werd zowel met zacht g als met de Engelse ‘go’ uitgesproken, maar de leerling vond dat zelf niet storend!