98 Reacties
vorige maand
Ik! Ik heb vorige week woensdag en donderdag aan infuus gehangen. Ik had daarvoor suprimal en emesafene geprobeerd, maar ik kreeg daar te heftige bijwerkingen van. Toen in het ziekenhuis Primperan gekregen, maar ook daar te heftige bijwerkingen van. Ik leef nu dus zonder medicatie. Ik moet dagelijks allemaal vragen beantwoorden van het ziekenhuis. Zij beoordelen dat en bellen me regelmatig. Gisteren zeiden ze dat ik nog maar een keer moest nadenken over gebruik van zofran, maar dat wil ik liever echt niet in het eerste trimester.
vorige maand
Reactie op Anoniempje08
Vraagje. Wanneer weet je dat je HG hebt? Voel mij echt intens slecht 😔
Die diagnose kreeg ik in het ziekenhuis toen ik een vochtinfuus kreeg. Gaat adhv een aantal vragen met punten (hoevaak je misselijk bent per dag, hoevaak je moet braken en hoe vaak je moet kokhalzen).
vorige maand
Reactie op Sterrenmama91
Ik! Ik heb vorige week woensdag en donderdag aan infuus gehangen. Ik had da ...
Ahh wat heftig ook. Bij mij werkt deze combi niet.
Ga wss wel aan de zofran. De kans op een hazenlip (als die er al is) is zo klein. In Amerika zijn er een paar gevallen bekent dacht ik die hoge dosering zofran via het infuus kregen.
Ik heb hierover veel gelezen bij stichting zegh. Die raadde mn verloskundige aan.
Sterkte 🍀
vorige maand
Reactie op Sterrenmama91
Ik! Ik heb vorige week woensdag en donderdag aan infuus gehangen. Ik had da ...
Ik gebruik nu ook zofran! Waarom wil je het niet ? Ik heb alle zwangerschappen vanaf week 5 zofran gebruikt. Niet dat het mij heel veel helpt, maar icm primperan is het iets beter te doen
vorige maand
Het is verschrikkelijk he! Hier nu 8 weken zwanger en 10 vochtinfuusen, sondevoeding en allerlei soorten medicatie verder.. het is lood zwaar, maar het is het na 9maand echt allemaal waard❤️
vorige maand
Reactie op Mirtthjeee
Het is verschrikkelijk he! Hier nu 8 weken zwanger en 10 vochtinfuusen, son ...
Jeetje, dat is al een hoop. Hier ook 8+4, en nu 2x infuus gehad. Dieetiste gaat contact opnemen, en het ziekenhuis komende dagen ook.
Vandaag een andere gynaecoloog en die wilde geen zofran voorschrijven. Moest het nog maar 2 dagen proberen..
vorige maand
Reactie op Stef0922
Jeetje, dat is al een hoop. Hier ook 8+4, en nu 2x infuus gehad. Dieetiste ...
Oh wat vreselijk he! Je kunt je gynaecoloog eventueel verwijzen naar de richtlijnen van ZEHG. Daar is een heel mooi lijstje qua medicatie wat kan helpen. Is op Facebook ook een besloten groep van, wellicht kun je daar nog wat mee! 🫶
vorige maand
Reactie op Mirtthjeee
Oh wat vreselijk he! Je kunt je gynaecoloog eventueel verwijzen naar de ric ...
Ja ook gedaan, als ik het neem benoemde ze dat het totaal op eigen risico was.
Zelf ben ik verpleegkundige en ik vertrouw wel op wetenschappelijke onderzoeken. Daarbij ben ik al moeder van een meisje van 3, en daar wil ik ook er nog enigszins voor zijn.
Ze benoemde ook, dat dan de suprimal en metocloperamide zetpillen gestopt gaan worden, terwijl een andere gynaecoloog uitlegde dat zofran erboven op gegeven zou worden.
Lastig als zorgverleners niet uit hetzelfde protocol werken
vorige maand
Reactie op Mirtthjeee
Ik gebruik nu ook zofran! Waarom wil je het niet ? Ik heb alle zwangerschap ...
Omdat wij onze eerste dochter verloren zijn aan een afwijking na 20 weken, ligt alles wat gevoeliger. Ik weet dat er maar een kleine verhoogde kans is op schisis, maar ik vind het toch spannend om die medicatie te nemen.
vorige maand
Reactie op Stef0922
Vandaag krijg ik zofran, 4mg. Metocloperamide en Suprimal moet ik stoppen. ...
Ja, zij kan je van die nutridrink etc voorschrijven voor extra calorieën.
vorige maand
Ik zit ook sinds vandaag aan een vochtinfuus, voor 3 dagen. Mag gelukkig vanuit huis:). Naast de primperan en suprimal heb ik er idd ook Zofran bij gekregen, lijkt wel wat te helpen. Diëtiste neemt binnenkort contact op gezien ik niets meer kan eten/drinken. Hoop dat dat wat beter wordt en ik sondevoeding kan vermijden
vorige maand
Reactie op Anoniemmmmmmmm
Ik zit ook sinds vandaag aan een vochtinfuus, voor 3 dagen. Mag gelukkig va ...
Wat fijn vanuit thuis. Bij mij had de thuiszorg geen plek.
Zofran doet idd wel iets, maar werkt echt niet genoeg om de hele dag met 2 tabletjes te kunnen doen. Morgen overleg, maar gebruik er al wel de suprimal bij, zonder overleg. Wil graag morgen naar 4 tabletten zodat de hele dag gedekt is.
Vanmiddag de diëtiste. Maar jeetje, ik kan eindelijk een paar hapjes eten 🥹
Hopelijk werkt het voor jou ook allemaal!
vorige maand
Reactie op Stef0922
Wat fijn vanuit thuis. Bij mij had de thuiszorg geen plek.
Zofran doet id ...
Oeh wat fijn dat je iets kan eten! Wat zei de diëtiste?
vorige maand
Reactie op Anoniemmmmmmmm
Oeh wat fijn dat je iets kan eten! Wat zei de diëtiste?
Vanaf morgen krijg ik dieetvoeding in de vorm van toetjes, omdat drinken echt niet gaat.
Dinsdag gaan we evalueren, als ik dan weer ben afgevallen toch sondevoeding.
Hopelijk zet de gynaecoloog ook m’n medicatie omhoog vanaf morgen
vorige maand
Reactie op Stef0922
Vanaf morgen krijg ik dieetvoeding in de vorm van toetjes, omdat drinken ec ...
Hier beetje hetzelfde, .aar dan wel drinkvoeding en geen toetjes. Wist niet dat dat ook bestaat, maargoed eten lukt ook niet. En idd ook risico op sondevoeding, hopelijk morgen de zofran omhoog