7 Reacties

4 dagen geleden

Ik moet binnenkort ook weer voor de test. Ben ook bekend met Hg icm zwangerschapsdiabetes, hier mag ik helaas niet de dagcurve, fijn dat het kon. Wat mij hielp in de vorige zwangerschap om mijn bloedsuiker stabiel te houden is om bij het drinken wat kelthisch zeezout toe te voegen (echt maar een paar korrels). Hierdoor kwam ik zelf weer van de insuline af. Dus misschien iets om ook ook te proberen. Met Hg ben je al blij als er iets naar binnengaat en met zwdiabetes is echt 🥴

4 dagen geleden

Deze suikers zijn wel aan de hoge kant, maar niet alarmerend hoog. Daar kan je prima het weekend mee in hoor. Alleen voor de langere termijn en tijdens de zwangerschap moet je er wel wat mee

4 dagen geleden

Ik heb sinds 1,5 maand een sensor die mijn suikers meet en ik gebruik sinds 2 weken insuline ivm mijn hoge suikers. Tijdens mijn vorige zwangerschap kwamen we erachter dat ik een zeldzame vorm van diabetes heb. Als ik niet zwanger ben, is er niks aan de hand en hoef ik ook geen medicatie te gebruiken, maar tijdens een zwangerschap moet ik wel insuline gebruiken omdat het wel weer gevolgen voor de baby kan hebben. Als ik je waardes zo hoor verwacht ik wel dat je er in je zwangerschap wat mee moet, maar ze zijn niet zo alarmerend hoog dat je het weekend niet goed doorkomt hoor.

4 dagen geleden

Reactie op KikiLee

Ik heb sinds 1,5 maand een sensor die mijn suikers meet en ik gebruik sinds ...
Hoe kwamen ze er bij jou bij dat het een zeldzame vorm is? Ik heb het namelijk ook alleen in de zwangerschap maar daar hebben ze bij mij nooit over dat het een zeldzame vorm is.. Een sensor is wel heel erg fijn dat je daar gebruik van kan maken.

4 dagen geleden

Reactie op Annolien

Hoe kwamen ze er bij jou bij dat het een zeldzame vorm is? Ik heb het namel ...
Het zit in mijn familie, mijn zusje heeft het ook (kwamen ze ook achter tijdens haar zwangerschap) en mijn vader en vrijwel iedereen aan zijn kant heeft ook diabetes. Dus met die wetenschap zijn ze het verder gaan onderzoeken

2 dagen geleden

Ik heb zelf al me hele leven diabetes. 2 dochters op de wereld gezet gezond en well... ook met hoge suikers af en toe waar je door de hormonen helemaal niks aan kan veranderen....ik had soms suikers van 16.0 , nu weer zwanger en ook regelmatig een uitschieter boven de 8.0.... probeer je best te doen langzaamwerkende koolhydraten te eten en veel vezels. Mijn punt is je word er mee dood gegooid aan wat er allemaal wel niet kan gebeuren en hoe gevaarlijk het is, en ja het is gewoon beter om altijd mooie bloedsuikers te houden maar met hier en daar een uitschieter word je kindje niet ziek... althans ik heb 2 meiden van 3080 gram en 2310 gram op de wereld gezet en allebei kern gezond

2 dagen geleden

Reactie op Hds2111

Ik heb zelf al me hele leven diabetes. 2 dochters op de wereld gezet gezond ...
Ik eet nauwelijks wat door een HG zwangerschap, dus ik heb continu hoge bloedsuikers