13 Reacties

18 uur geleden

Ik ben er net vanaf. Heb alleen compeet koortslip pleisters gebruikt

18 uur geleden

Alleen einde zwangerschap / rondom of na bevalling moet je erg uitkijken met een koortslip. Zovirax oid kun je gewoon veilig gebruiken nu ☺️

18 uur geleden

Bij mij is de ene plek nog niet over en een nieuwe begint. Heb van de huisarts een virusremmer gehad. Heb ook een dreumes namelijk dus moet voorzichtig doen

17 uur geleden

Je kunt een virusremmer gebruiken, dat heet valaciclovir. Maar geloof dat je dat alleen de eerste zoveel uur kan starten en daarna niet zo zinvol. En met zwangerschap weet ik niet. Verder afwachten denk ik

16 uur geleden

Ik gebruik altijd zinkgel

16 uur geleden

Ik gebruik altijd zinolium.

14 uur geleden

Llysine van Vitakruid helpt altijd goed!

14 uur geleden

Reactie op Parkbewoner

Je kunt een virusremmer gebruiken, dat heet valaciclovir. Maar geloof dat j ...
Valaciclovir wordt afgeraden tijdens zwangerschap zo ver ik weet

13 uur geleden

Ik gebruik eigenlijk nooit wat. Als je het hebt al de baby er is, gewoon echt niet kussen! Want ze zeggen dat de afstand van je borst tot je mond mag. En als je dat spannend vind kun je idd de koortslippleisters erop plakken. Maar alsnog niet kussen. Dit wordt ons 4e kindje. Ervaring tot nu toe is dat ik vaak pas weer een koortslip krijg als de klein ongeveer 4 maanden is ofzo. Maar ik moet zeggen dat ik het ook niet heel vaak heb.

12 uur geleden

Ik was in mijn 1e zwangerschap heel blij toen ik dit las: https://www.rivm.nl/herpes-labialis-koortslip/herpes-labialis-koortslip-en-zwangerschap Geen enkel risico nemen natuurlijk, een pasgeborene nooit kussen met koortslip. Maar al tijdens de zwangerschap een koortslip hebben is dus ‘gunstig’, je geeft dan antistoffen mee.

12 uur geleden

Reactie op Leah87

Ik was in mijn 1e zwangerschap heel blij toen ik dit las: https://www.rivm ...
Correctie: als je al voor de zwangerschap ooit koortslip hebt gehad

11 uur geleden

Ik gebruik sudocreme om de blaasjes sneller te laten indrogen. Een collega raadde ook nog tandpasta aan hiervoor. Ook gebruik ik honing, dat werkt voor mij ook erg goed

9 uur geleden

Reactie op RomantischeRiff394752

Valaciclovir wordt afgeraden tijdens zwangerschap zo ver ik weet
Dit heb ik van de dokter gekregen en samen gechekt of het mag in de zwangerschap. Volgens hun informatie 'zeer waarschijnlijk veilig' en volgens apotheek.nl 'veilig' dus ik durf het aan