9 Reacties
4 weken geleden
Kan nog heel erg veranderen werd mij gezegd. Ze kijken er daarom pas bij de 20 weken echo echt naar
4 weken geleden
Reactie op byline_
Wanneer checken ze dat? Ik vroeg bij de termijnecho of ze de placenta al ko ...
Bij mij zei ze tijdens de 13 weken echo waar de placenta zat die had ik wel met 14+2
4 weken geleden
Tijdens m’n eerste zwangerschap had ik hier geen problemen mee! Toen konden ze ook bij de 13 weken echo al zien waar de moederkoek lag, de arts zei dat door de groei van mijn baarmoeder de placenta meestal hoger komt te liggen. Daarom kijken ze het bij de 20-wekenecho opnieuw. Ben nu bijna 14 weken zwanger.
4 weken geleden
Bij mijn vorige zwangerschap waren ze tijdens de 20 weken echo bang dat de placenta deels voor de uitgang ligt. Maar ze gaven aan dat met de groei van je buik, de placenta vaak mee groeit omhoog, dus weg van de uitgang. Een paar weken later extra controle gehad in het ziekenhuis en hij lag inderdaad niet meer voor de uitgang.
3 weken geleden
Bij mijn 20 weken echo lag de placenta bij de vorige zwangerschap voor deels voor de uitgang. Met 30 weken toen weer een echo gehad, en was gelukkig door de groei van de baarmoeder meegetrokken.
Ik ken ook 2 vrouwen bij wie die ook voor de uitgang lag, maar bij de ene trok de placenta wel op maar bij de andere niet. Dan wordt er een keizersnede gepland.
Hopelijk trekt hij nog op voor je!
gisteren
Toevallig gisteren te horen gekregen dat mijn placenta erg laag ligt en dat er met de 20 weken echo (over 2 weken) beter naar gekeken wordt, ook inwendig. Ben daar wel een beetje van geschrokken maar gelukkig lees ik hier in de reacties al dat het ook vaak alsnog ‘optrekt’, dus daar ga ik maar van uit 😊