20 Reacties

vorige maand

Ik heb maandag mijn eerste echo. Donderdag avonddienst, dus dan zeg ik het tegen de teamleider. Een collega, wat tevens mijn beste vriendin is, weet het al. En in principe maakt het mij na maandag niet uit of de rest het ook weet.

vorige maand

Ik geef les in het volwassenenonderwijs en heb het mijn leidinggevende op 7 weken al verteld. Personeelsdienst en collegas ga ik wachten tot volgende week, wanneer we onze eerste echo hebben gehad 😊 Ik geef gelukkig vooral stagebegeleiding en maar twee avonden in de week les. Moest het meer zijn zou ik het ook al slapend doen 😆 Bij mij geen aanpassingen op de werkvloer

vorige maand

Reactie op Chayennn

Ik heb maandag mijn eerste echo. Donderdag avonddienst, dus dan zeg ik het ...
Bedankt voor je reactie. Heel spannend je eerste echo. Ik heb hem volgende week donderdag🥹.

vorige maand

Reactie op Ovb

Ik geef les in het volwassenenonderwijs en heb het mijn leidinggevende op 7 ...
Haha, nou jammer dat er geen aanpassingen zijn.

vorige maand

Reactie op GedreveneZee508244

Bedankt voor je reactie. Heel spannend je eerste echo. Ik heb hem volgende ...
Ik heb mijn eerste echo ook volgende week donderdag 🥰

vorige maand

Reactie op Ovb

Ik heb mijn eerste echo ook volgende week donderdag 🥰
Wat leuk en spannend! Hoeveel weken ben je nu🥰

vorige maand

Heel herkenbaar! geef zelf nu ook half slapend les 😴 en werk in het MBO. Ik denk dat ik het mijn manager volgende week vertel, ben dan 9 weken. Ik denk dat ik nog wel even wacht voordat ik het collega's vertel

vorige maand

Reactie op Riripiri

Heel herkenbaar! geef zelf nu ook half slapend les 😴 en werk in het MBO. ...
Ahh! Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Voel me soms super rot tegenover de leerlingen, omdat ik zo gapend lesgeef.

vorige maand

Reactie op GedreveneZee508244

Wat leuk en spannend! Hoeveel weken ben je nu🥰
7 + 5! En jij?

vorige maand

Gelijk de dag na mijn positieve test verteld aan manager en met 4 weken aan hele team. Zodat ik direct recht had op 1/8 vrij, en ik niet geheim hoef te doen. Scheelde me zoveel stress. Werk was ook super blij dat ik het zo vroeg al deelde. Iedereen leeft lekker mee met echos met pijntjes. Er werd een speciaal menu voor me geregeld in het buitenland en decaf koffie. Top. Kan het iedereen aanraden lekker open kaart te spelen.

vorige maand

Ik ben juf bij de kleuters. Ik heb het met 8 weken verteld aan directie omdat ik zo misselijk was en moeite met de dag doorkomen. Nu mag ik na schooltijd op tijd weg (als m’n werk maar af is). Collega’s twijfel ik enorm wanneer te zeggen! Ene kant, waarom niet nu al.. Andere kant toch nog even afwachten..🤔

vorige maand

Ik heb het mijn directeur met 5 weken al gezegd. Ik ben doodmoe en mega misselijk. Ik heb een pittige groep pubers. Ik wilde dat ze ervan af wist voor evt extra ondersteuning of begrip als ik er vroeg vandoor ga. Mijn duo collega vertel ik het met 9 weken, dan werken we een keer een dagje samen. Anders moet het over de app, dat vind ik stom. De andere collega's pas tegen de kerstvakantie met 12/13 weken..

vorige maand

Ik heb het gister tegen mijn teamleider gezegd, dit omdat ik nu al last heb van bekkeninstabiliteit dus moet al minder gaan werken! Ze was elk geval heel blij voor me dat ik zwanger was.
Ik heb mijn teamleider op de hoogte gebracht bij 6 weken, omdat ik veel verlof aan moet vragen vanwege medische checks. Daarom in week 7 toch ook de roostermaker en 1 directe collega waar ik veel mee samenwerk op de hoogte gebracht. Andere collega’s ga ik het volgende week in week 9 vertellen. Veel collega’s weten wel dat er een grote wens is.

6 dagen geleden

Zijn er hier ook dames die als juf in groep 1/2 werken en zelf nog niet de 5e ziekte hebben doorgemaakt? Ik ben vandaag gebeld met het advies niet meer in de groep te zijn tot 20 weken… Pfff komt zo als een verrassing, helemaal deze leuke kerst periode 🥺 en ik weet echt niet zo goed wat ik met het advies moet.. Het zou om totaal 6 werkdagen gaan tot ik 20 weken ben. Maar wel belangrijke (en kerstdiner) 6 dagen. 🤯

6 dagen geleden

Hoe gaan jullie het aan de klas/groep vertellen?

15 uur geleden

Reactie op Bo33

Zijn er hier ook dames die als juf in groep 1/2 werken en zelf nog niet de ...
Hoii, ik ben ook leerkracht 1/2 en voor zo ver ook nog niet gehad. Ze melden mij enkel dat ik heel voorzichtig moet zijn.

11 uur geleden

Reactie op MnkDrssn

Hoii, ik ben ook leerkracht 1/2 en voor zo ver ook nog niet gehad. Ze melde ...
Ohh wat anders dan weer! Ik zit nu thuis tot de kerstvakantie 😭 moeilijke keuze, maar dat was wel het advies van de verloskundige..

11 uur geleden

Reactie op Bo33

Zijn er hier ook dames die als juf in groep 1/2 werken en zelf nog niet de ...
Hier ook een kleuterjuf.. tweede zwangerschap, maar heb ook alle kinderziektes waar je op getest wordt tijdens de NIPT nog niet gehad. Er wordt bij mij enkel gezegd regelmatiger je handen te wassen en op te passen met speeksel. Ik heb nooit eerder gehoord dat een leerkracht hierdoor afstand moet nemen. Val je onder een risicogroep? Heel veel sterkte, snap dat deze tijd heel moeilijk is om er niet te zijn.

2 uur geleden

Reactie op loesalt93

Hier ook een kleuterjuf.. tweede zwangerschap, maar heb ook alle kinderziek ...
Er zijn wel wat medische dingen bij mij persoonlijk ja, maar mag bij de vk onder controle. Ze belden omdat de richtlijnen waren aangescherpt, bij controle van de week heb ik er naar gevraagd en zei ze dit ook weer… Voelt nog steeds heel dubbel..