14 Reacties

3 dagen geleden

Je levert óf een hele week vakantie in óf 2 vakantiedagen aangevuld met dagen betaald ouderschapsverlof, waardoor je dus eerder door je verlof heen bent

3 dagen geleden

Reactie op Anoniemmmmmmmm

Je levert óf een hele week vakantie in óf 2 vakantiedagen aangevuld met dag ...
Dus als ik gewoon vanaf het einde van mijn bevallingsverlof het ouderschapsverlof in laat gaan. En ik wil na het einde van het bevallingsverlof 2 weken vakantie inzetten, dan hoef ik maar 4 dagen in te zetten van mijn vakantiedagen? Of 8?

3 dagen geleden

Reactie op GeduldigeDahlia785952

Dus als ik gewoon vanaf het einde van mijn bevallingsverlof het ouderschaps ...
Als je het ná afloop van je betaalde ouderschapsverlof inzet dan moet je wel gewoon 8 vakantiedagen inzetten. Als je de laatste 2 weken van je ouderschapsverlof vrij wilt, dan zet je er in totaal 4 in.

3 dagen geleden

Vreemde bewering van je werkgever. Ouderschapsverlof en vakantieuren zijn beide vormen van verlof.. of je nou het een inzet op een dag of het ander, dat moet niet uitmaken. Maar 2 vormen van verlof op 1 dag zou 16 uur verlof maken en dat kan niet de bedoeling zijn. Wij werken met een systeem waar we zelf het verlof inboeken. Ik heb een contingent met vakantieuren en een contingent met ouderschapsverlof uren. Ik kan zelf bepalen wat ik wanneer inzet (in overleg uiteraard) Dus als jij een vast patroon met ouderschapsverlof hebt, dan hoeven er niet ook nog vakantiedagen over de dagen die in dat patroon zitten. Als je werkgever het niet snapt dan kan je welllicht vragen of je de HR manager hierover kan spreken.

3 dagen geleden

Dus als ik gewoon vanaf het einde van mijn bevallingsverlof het ouderschaps ...
Nee dan wel 8 vakantiedagen, want je neemt 2 weken vakantie op. Maar je kunt niet op 1 dag én vakantie én ouderschapsverlof inzetten, dat zou dubbelop zijn

3 dagen geleden

Als ik het goed begrijp, wil je na je bevallingsverlof standaard 2 dagen per week ouderschapsverlof opnemen. Tijdens de weken dat je dit zo doet, wil je vakantie opnemen. Wat je werkgever bedoelt, is waarschijnlijk dat dat betekent dat je voor 1 week vakantie 4 vakantiedagen inzet, maar in die week neem je dan géén ouderschapsverlof op, dus heb je die 2 dagen verlof later nog over. Wat ook kan, is dat je alleen vakantiedagen opneemt voor de 2 dagen in die week dat je wel werkt. Dan neem je 2 dagen vakantie op en 2 dagen ouderschapsverlof in die week. Je vraagt dan ook alleen vakantieverlof aan voor die 2 dagen, dan kan je werkgever nooit zeggen dat het 4 dagen kost 😉

3 dagen geleden

Hm ja bijzonder hoor. Mijn werkgever geeft dus aan dat als ik een week vakantie wil opnemen tijdens de periode van ouderschapsverlof, dat ik dan 32 uur moet opnemen. Dus dat ik ook vakantieuren opneem over de uren die ik ouderschapsverlof heb

3 dagen geleden

Hm ja bijzonder hoor. Mijn werkgever geeft dus aan dat als ik een week vaka ...
Dit klopt niet, het is zoals onderstaand beschreven. Misschien met iemand van personeelszaken of salaris hierover praten? Dan kunnen zij duidelijk aangeven hoe t zit zodat je dat aan je leidinggevende kan voorleggen.

2 dagen geleden

Hm ja bijzonder hoor. Mijn werkgever geeft dus aan dat als ik een week vaka ...
Nee dat klopt echt niet hoor! In het bedrijf misschien een gesprek aanvragen met degene die daar verstand van heeft? Personeelszaken oid?

2 dagen geleden

Helaas denk ik dat je werkgever gelijk heeft.. Althans, zo heb ik het ook ervaren bij mijn werk tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik weet alleen niet of de regels sindsdien zijn veranderd.. dus pin me er niet op vast! :)

2 dagen geleden

Helaas denk ik dat je werkgever gelijk heeft.. Althans, zo heb ik het ook e ...
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de regels ooit zijn geweest dat je dubbel verlof moet opnemen. In principe is het heel simpel: als je vakantiedagen opneemt, neem je dus geen ouderschapsverlof op over die dagen, dus dan heb je die uren nog over 🤷🏻‍♀️

Reactie op minkemusical

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de regels ooit zijn geweest dat je du ...
Ja dat zou je denken. Dit is echter niet mijn ervaring.
Ja dat zou je denken. Dit is echter niet mijn ervaring.
Dit is niet iets wat je zou denken of iets dat anders ervaren kan worden. Het is gewoon onjuist. Je hoeft nooit dubbel verlof in te zetten. Indien dat wel wordt gevraagd is dat een misstand en kun je daar werk van maken.