12 Reacties

Wat ik heb gelezen kan dat kloppen omdat je vena cava een beetje wordt dicht gedrukt en daar kan je dan naar van worden. Een klein beetje op je zij is al helpend.
Een klein kussentje onder je bil kan ook helpen!
Ja ik word ook heel benauwd als ik op mijn rug lig, idd doordraaien op de zij…
Na 13 weken wordt aangeraden niet meer langer dan 5 min op je rug te liggen. Kan zowel voor jou als de baby problemen veroorzaken.
Wat er wordt beweerd over slapen op je rug is erg uiteenlopend. Ik zou aanraden om je verloskundige om advies te vragen wat betreft je rugklachten en het rugslapen. 24Baby schrijft het volgende over de verschillende slaaphoudingen en ook dat rugslapen prima kan, er zit maar een heel klein risico aan: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/zwanger-slapen-met-buik/

gisteren

Reactie op growingakiwi💖

Na 13 weken wordt aangeraden niet meer langer dan 5 min op je rug te liggen ...
Dat is toch pas na 20 weken?

19 uur geleden

Jep heb ik ook.. en ik kan ook niet te lang op mijn rechterzij liggen.. ze zeggen ook dat op je linkerzij liggen het beste is

18 uur geleden

Ik kan juist alleen slapen op lekker liggen op mijn rug 😫

16 uur geleden

Mijn verloskundige zegt dat je gerust op je rug kan liggen zolang je je zelf goed voelt. Ik heb in mijn vorige zwangerschap tot aan de bevalling op mijn rug geslapen. Als je je niet goed voelt, zou ik inderdaad op je zij gaan liggen.

16 uur geleden

Je mag niet op je rug slapen toch? Knelt belangrijke ader af…

16 uur geleden

Dit klinkt als het vena cava syndroom. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap heel erg gehad. Heel vervelend! Maar je kunt er niet veel aan doen. Is zo over als je naar je linker zij gaat. Is niets ernstigs alleen heel irritant. Verdwijnt direct na je bevalling

16 uur geleden

Reactie op Megan1267

Mijn verloskundige zegt dat je gerust op je rug kan liggen zolang je je zel ...
Mijne zegt dit ook! Gaan slapen hoe voor jou prettig is. En als je wel last hebt van duizeligheid of andere klachten. Bijdraaien. Val je in slaap op je rug en krijg je die klachten slapend, draai je je automatisch bij. Er zijn gewoon weer heel veel verschillende meningen over dit onderwerp denk ik. Doen wat goed voelt voor jezelf in overleg met je verloskundige (of iemand anders die je hierin vertrouwt) lijkt mij het beste!