12 Reacties
gisteren
Wat ik heb gelezen kan dat kloppen omdat je vena cava een beetje wordt dicht gedrukt en daar kan je dan naar van worden. Een klein beetje op je zij is al helpend.
gisteren
Ja ik word ook heel benauwd als ik op mijn rug lig, idd doordraaien op de zij…
gisteren
Na 13 weken wordt aangeraden niet meer langer dan 5 min op je rug te liggen. Kan zowel voor jou als de baby problemen veroorzaken.
gisteren
Wat er wordt beweerd over slapen op je rug is erg uiteenlopend. Ik zou aanraden om je verloskundige om advies te vragen wat betreft je rugklachten en het rugslapen. 24Baby schrijft het volgende over de verschillende slaaphoudingen en ook dat rugslapen prima kan, er zit maar een heel klein risico aan: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/zwanger-slapen-met-buik/
gisteren
Reactie op growingakiwi💖
Na 13 weken wordt aangeraden niet meer langer dan 5 min op je rug te liggen ...
Dat is toch pas na 20 weken?
19 uur geleden
Jep heb ik ook.. en ik kan ook niet te lang op mijn rechterzij liggen.. ze zeggen ook dat op je linkerzij liggen het beste is
16 uur geleden
Reactie op Megan1267
Mijn verloskundige zegt dat je gerust op je rug kan liggen zolang je je zel ...
Mijne zegt dit ook! Gaan slapen hoe voor jou prettig is. En als je wel last hebt van duizeligheid of andere klachten. Bijdraaien. Val je in slaap op je rug en krijg je die klachten slapend, draai je je automatisch bij.
Er zijn gewoon weer heel veel verschillende meningen over dit onderwerp denk ik. Doen wat goed voelt voor jezelf in overleg met je verloskundige (of iemand anders die je hierin vertrouwt) lijkt mij het beste!