25 Reacties
5 dagen geleden
Hebben ze geen hartjes-luister-spreekuur bij de verloskundige? ☺️
Dat hebben ze bij mij wel, heel fijn als je in zo’n tussenliggende periode zit zonder echo’s maar ook de baby nog niet voelen.
5 dagen geleden
Hey, mocht het je geruststellen: wij doen alléén de 10 weken en 20 weken echo, en maken ons nergens druk om. Mijn partner zegt: als het de bedoeling was dat we dat kleintje konden zien en volgen, zou er wel een raampje in je buik zitten 😂
Het is niet bewezen dat echo’s volledig zonder risico’s zijn, en artsen (en mijn eigen verloskundige) raden aan pret echo’s te vermijden omdat hiervan niet eens bewezen is dat ze niet schadelijk zijn. Zou gewoon op jezelf en je lichaam vertrouwen, je kunt toch niks veranderen aan de uitkomst, kleintje lekker met rust laten ❤️
5 dagen geleden
Herkenbaar! 3 december gehad en 14 januari de volgende. Voel me ook erg onzeker. Mijn vriend overigens helemaal niet 😅. Bij ons geen controle mogelijk tussendoor: vol.
Ik probeer positief te blijven denken!
5 dagen geleden
Hier ook, ook 17 weken... 24e nog het hartje gehoord bij de controle, en pas 15 januari weer een echo. Naast dat ik moe ben en nogsteeds regelmatig misselijk ben, voel ik me 0,000 zwanger en besef ik het me mentaal ook gewoon niet ofzo 🫠 Voel de baby ook nog niet en herken echt die onzekerheid.. Elke keer weer denk ik; denk niet dat de baby nog leeft..
5 dagen geleden
Reactie op Isavb28
Hier ook, ook 17 weken... 24e nog het hartje gehoord bij de controle, en pa ...
Maar dat je moe bent en misselijkheid zijn al symptomen genoeg toch? Ik ben nu 15 weken en voel allang geen misselijkheid/vermoeidheid meer. Maar merk wel dat mn buik elk week groeit. Ik probeer vooral positief te denken en vertrouwen te hebben in mijn lichaam
5 dagen geleden
Reactie op RomantischeWind225211
Maar dat je moe bent en misselijkheid zijn al symptomen genoeg toch? Ik ben ...
Ja zeker! In principe wel, maar ergens leggen mijn hersens niet vast dat ik echt zwanger ben ofzo, heel irritant. Daarnaast heb ik een B-shape buik, wat ik voor de zwangerschap al had. Dus zie niet echt een buikje 😅 Maar moet gewoon vertrouwen hebben in mijn lichaam ja, alleen vind dat super lastig
5 dagen geleden
You’re not alone! Moet ook tot 30jan wachten 😢 Zou het allerliefst de baby elke dag even horen/zien/voelen.
Ik heb daarom ook een pretecho gepland volgende week en ook bij mijn verloskundige aangegeven dat ik het heel lastig en spannend vindt, en ze heeft gelijk een extra afspraak met me gemaakt om het hartje te luisteren! Dus dat kan je ook nog even vragen. 😘
5 dagen geleden
Hoi,
Hier nu 11 weken maar ik snap en ken je gevoel heel erg ik heb hier voor een miskraam gehad waardoor ik nog onzekerder ben! Maar bij mijn verloskundige kan je altijd even vragen of ze een plekje hebben om even naar het hartje te kunnen luisteren ik heb me laatste echo ook 23 december gehad en nu 21 januari weer en 13 januari gevraagd om naar hartje te luisteren vragen kan altijd!
4 dagen geleden
24 dec. Was mijn laatste 13 Januari de volgende.
Ik zou als ik jou was je zorgen delen!
Meestal gaan ze dan wel controleren.
Ik was mega misselijk en eindelijk nu wat minder. (Met medicatie maar zegt niets. Heb ook HG) Ben nu bijna 15 weken.
Succes maak je niet druk. Maar is makkelijker gezegd dan gedaan.
Gewoon je zorgen vertellen dat je gerustgesteld wilt worden. Succes!
4 dagen geleden
Ik heb met de 13 weken echo de laatste echo gehad. Afgelopen maandag moest ik naar de verloskundige en hoopte stiekem op een echo, maar helaas.. heb 24 januari de 20 weken echo..
4 dagen geleden
Reactie op MixedQ97x
5 december me laatste echo gehad en nu pas weer 15 januari... duurt echt ve ...
Welke doppler heb jij? Of maakt het denk je niet uit welke je koopt? zie er een paar op bol.com met wel goede reviews
4 dagen geleden
Heb ik ook hoor, mijn laatste echo was 12 december en de volgende pas 23 december. 6 weken tussen dus. Voel hem ook nog niet en voel me sowieso niet zwanger (nooit echt gevoeld). Ik probeer toch even rustig af te wachten en hopelijk voel ik wat binnen 2 weken 🙂
4 dagen geleden
Ik herken je gevoel heel goed!! Wat ik doe als ik even wil kijken naar de baby is naar een praktijk bij iemand aan huis die vlak bij mij in de buurt woont. Ik maak wel eens een extra afspraak bij maar op even te luisteren naar het hartje en dan de medische echo’s gewoon bij de praktijk waar ik loop!