Vorige week heb ik 3 dagen mijn waardes moeten prikken, nu blijkt dat ík zwangerschapsdiabetes heb. Mijn hoogste waarde is 8.0. Ik had het niet zien aankomen en schrok er best wel van.
Nu heb ik allemaal afspraken staan in het ziekenhuis. Wat kan ik verwachten? Moet je altijd blijven prikken tijdens de zwangerschap? Ik ben echt heel bang voor naalden namelijk 😢
Ik moest 2 weken lang dagcurve bijhouden dmv vingerprikjes. Die waren goed. Toen mocht ik om de week. Dat was ook goed. Toen mocht ik tot het einde 1 dag in 2 weken bijhouden. En natuurlijk de medische molen met afspraken. Had er 9 de eerste 2 weken. 🙃
Ik moest bij mijn eerste zwangerschap twee weken lang 4x per dag prikken en toen de waarden oke genoeg bleken, mocht ik naar 2x in de week (en dan wel 4x per dag). Deze zwangerschap helaas al vanaf 13 weken aan de insuline, waarvoor ik tot de bevalling 4x per dag bloedsuiker moet prikken en 4x per dag insuline moet injecteren
Ik moest 2 weken lang dagcurve bijhouden dmv vingerprikjes. Die waren goed. ...
Oke dat stelt me wel een beetje gerust. Al is dat nog veel prikken😢 heb je er verder nog last van gehad tijdens je zwangerschap of moest de baby eerder gehaald worden?
Oke dat stelt me wel een beetje gerust. Al is dat nog veel prikken😢 heb je ...
Ik ben inderdaad ingeleid met 39+2 ze dachten aan een reus. Viel uiteindelijk allemaal mee. Hij was nog geen 4 kilo. Gedurende de zwangerschap zei iedere arts wel wat anders en dat vond ik heel frustrerend. Maarja, is ook maar gokken hoe groot baby is als je het niet helemaal goed kan meten meer.
Klopt, is het ook! Maar mijn bloedsuikers waren ook wel hoger dan die van jou. Bij mijn vorige zwangerschap zat ik wat lager en hoefde dat gelukkig niet
Ik moest bij mijn eerste zwangerschap twee weken lang 4x per dag prikken en ...
Mag je geen sensor? Ik heb morgen de eerste afspraak bij de gyn (helaas weer doorgestuurd, had een minimale afwijking in de curves die ik heb geprikt). Mijn vorige zwangerschap was het pas vanaf +-33 weken van toepassing maar als ik nu al zo vroeg aan de insuline etc moet, zie ik het niet zitten om zo vaak te prikken
Mag je geen sensor? Ik heb morgen de eerste afspraak bij de gyn (helaas wee ...
Oh dat is een goeie! Dat ga ik morgen gelijk vragen in het ziekenhuis. Kan ik me heel goed voorstellen, dat heb ik ook inderdaad. Dat is echt nog lang 🥹
Ik ook! Ik moet deze zwangerschap dan 2x de suikertest doen. Kijk er ZO teg ...
Ik heb dat dus kunnen ontlopen door curves te prikken. Omdat deze een keer afweken, was het genoeg reden voor mijn verloskundige om me door te sturen en waren de ogtt’s niet nodig. Ik hoop zó dat de gyn daar hetzelfde over denkt 🥲