23 Reacties
5 jaar geleden
Die van mij heeft het ook wel eens maar geen dagen achter elkaar. En het ligt er echt aan of hij die nacht vaak komt of er lang tussen laat. Als hij langer dan 3 uur tussen de voedingen laat in de nacht heeft hij er soms ook last van. Ik weet ook niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Je kan niet meer doen dan aanleggen. Je kan het er moeilijk met dwang in doen. Ik geef ook live BV op verzoek. Mijn kleine is nu 4,5 maand
5 jaar geleden
Water koken en afgekoeld in een flesje geven. Voor elke voeding 2 of 3 slokjes. Kan ook met een theelepeltje voorzichtig.
5 jaar geleden
Reactie op priscilla-25
Die van mij heeft het ook wel eens maar geen dagen achter elkaar. En het li ...
Die van ons slaapt 6-8uren door. Dus krijgt snachts geen voeding meer. Ik leg hem nu nog vaker aan overdag maar soms krijst hij erover omdat hij gewoon echt niet wilt. Hij is snachts ook droog. Hij gaat pas plassen als hij sochtends zijn voeding heeft gehad. Als het bleef dan word ik waarschijnlijk door gestuurd naar de kinderarts voor een nieronderzoek 😞. Wil het eigenlijk proberen te voorkomen maarja.
5 jaar geleden
Water koken en afgekoeld in een flesje geven. Voor elke voeding 2 of 3 slok ...
Het is het proberen waard. Baat het niet, schaad het niet. Thanks!
5 jaar geleden
Reactie op CorneliaElsina
Het is het proberen waard. Baat het niet, schaad het niet. Thanks!
Vraag dit voor de zekerheid even naar bij een arts. Ik heb ergens gelezen dat water schadelijk kan zijn voor de nieren bij jonge baby's. Kunnen ze een soort van vergiftiging van krijgen. Weet niet of dat voor gekookt water ook geldt hoor.... En anders misschien kolven na de voeding en dat proberen bij te voeden of ander een paar slokken kunstvoeding? Wanneer je baby water drinkt vult dat zijn maatje, terwijl hier geen voedingstoffen inzitten, wat natuurlijk wel het geval is bij mm of kv.. Ik heb geen ervaring met uraat, maar vraag het voor de zekerheid even na bij een arts 😊
5 jaar geleden
Wat onzeker moet dit voor je zijn!
Ik ken dit niet. Onze dochter van 12 weken slaapt al een tijdje door en haar ochtendluier is vrij droog. Ze plast dus ook als ze wakker word. Dat lijkt mij ook niet heel gek.
Maar in jouw situatie zou ik ook terug naar de arts gaan. En maak het maar wat erger dan het is en zeg dat jij een onderzoek wilt. Het is jouw kind. Je moet vaak zelf een beetje voor arts spelen omdat ze je anders nog gerust laten gaan als een onzekere moeder.
Sterkte en ik hoop dat het meevalt en snel over gaat!
VRIEND
5 jaar geleden
Toen mijn zoontje tussende 2 en 4 dagen was een paar keer gehad. Toen mijn bv volledig op gang was niet meer gehad.
Met het warme weer is het inderdaad oppassen met hoeveel ze drinken. Ik voed op verzoek en ik moet nu wel 12 keer per dag voeden, waarvan 5 voedingen testuen 23h en 8h. Mijn zoontje is nu 3 maanden en 1 week.
Mijn tip zou zijn: neem je zoontje bij je in bed en probeer s nachts een aantal keer te voeden terwijl hij half slaapt en jij het bed niet uit hoeft.
Zie je dit niet zitten, misschien dan gewoon extra water met een flesje of een spuitje geven.
5 jaar geleden
Reactie op Boubou
Toen mijn zoontje tussende 2 en 4 dagen was een paar keer gehad. Toen mijn ...
Jaa in de kraamweek had mijn zoontje het ook. 17juni heeft hij zijn inenting gehad en 18juni had ik de eerste luier met aanslag. 21juni weer een luier en toen 23juni weer. Toen heb ik gebeld. Maar sinds 23juni heeft hij nu elke dag zo'n luier. Zoontje is 3mnd en 1week. Hij slaapt naast mij in een co-sleeper. Heb al paar keer geprobeerd voeding te geven. Maar hij neemt 2 of 3 slokken en slaapt verder. Kost mij mijn nacht aangezien ik ook nog een dochter heb die gewoon naar school gaat. Overdag drinkt hij 6 tot 7x beide borsten leeg. Zou inderdaad bijvoeden kunnen proberen met kv. En dinsdag mijn verpleegkundige kunnen bellen op cb om advies. Het is om gek van te worden want mijn dochter heeft hier nooit last van gehad en had ook volledige bv.
5 jaar geleden
Reactie op marleenr20
Wat onzeker moet dit voor je zijn!
Ik ken dit niet. Onze dochter van 12 we ...
Het is om gek van te worden. Haal gelijk de ergste scenarios door mijn hoofd heen. Nierproblemen etc. Het is zo frustrerend want hij is heel goed gegroeid qua gewicht dus dan zou je denken dat hij voldoende binnen krijgt en zo ineens krijg je te horen dat hij te weinig drinkt... Dan begin je wel even te twijfelen aan jezelf. En af te vragen of hij echt wel genoeg binnen krijgt. Ik kreeg even het gevoel alsof ik hem liet verhongeren ofzo. Hopelijk gaat het inderdaad straks snel wat beter.
5 jaar geleden
Die van mij krijgt kv en heeft het ook wel eens. Geen dagen achter elkaar. Als hij wel groeit en goede plasluiers heeft kan het bijna niet zijn dat hij te weinig krijgt. Zou zelf niet te snel gaan bijvoeden maar eerst, samen met een kinderarts, gaan kijken naar andere oorzaken. In principe kan een gezonde baby prima zelf aangeven hoeveel voeding ie nodig heeft.
5 jaar geleden
Reactie op Boubou
Ja als je te veel water geeft kan een baby watervergiftiging krijgen, maar ...
Heeft te maken met hoeveelheid natrium die je geeft. Moet je idd voorzichtig mee zijn. Zeker tot 3 maanden niet geven maar ook daarna voorzichtig. Zou het alleen in overleg doen.
5 jaar geleden
Misschien zit er minder vocht in je melk met de warmte? Dus meer vet? als je zelf nou meer gaat drinken? Zodat de borstvoeding misschien ook waterige wordt? Als je snapt wat ik bedoel? Ik drink op dit moment echt 3 tot 4 liter vocht per dag met warm weer.
5 jaar geleden
Reactie op Nettuhnonam
Misschien zit er minder vocht in je melk met de warmte? Dus meer vet? als j ...
Ik snap inderdaad wat je bedoeld. Hij raakt natuurlijk snel vol als de borstvoeding vet is ipv wat waterig. Ik drink te weinig, dat klopt. Ik neem er de tijd niet voor omdat ik het op mijn manier te druk heb. Dat zou ik ook kunnen veranderen misschien werkt het. Alle tips zijn welkom. Dankjewel.
5 jaar geleden
Misschien kan je eens een voeding kolven en met het flesje geven? Kan je gelijk zien of je erg vette melk hebt én weet je ook ineens hoeveel hij ongeveer drinkt per voeding.
5 jaar geleden
Het is om gek van te worden. Haal gelijk de ergste scenarios door mijn hoof ...
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Onze zoon van 4 maanden heeft dit al vaak gehad de afgelopen maand. Urine is al 4x onderzocht en staat nu voor het eerst op kweek. Wanneer hier niets uitkomt moeten we naar de kinderarts. Ha had contact gehad met kinderarts en jeugdarts. Groei was wat minder snel gegaan, is normaal met bv. Er word ook gedacht aan uraten. Moet proberen meer te laten drinken.. Hij spuugt al regelmatig als hij te veel krijgt. Bovendien moest ik na de eerste controle op cb minder drinken geven omdat hij te snel groeide🤦♀️ Ik blijf gewoon ons mannetje volgen. Denk dat wij mama's goef aanvoelen wat ons kindje nodig heeft.
VRIEND
5 jaar geleden
Jaa in de kraamweek had mijn zoontje het ook. 17juni heeft hij zijn inentin ...
Ja, supervervelend voor jou. Ik denk dat het echt met de warmte te maken heeft in combinatie met het doorslapen s nachts. Misschien is zelf meer drinken een goede tip... maar anders kan die afspraak met de kinderarts misschien geen kwaad: wie weet zegt hij/zij gewoon dat er niks aan de hand is en maak je je voor niks druk. En misschien gaat het komende week wat beter omdat het iets koeler wordt.
5 jaar geleden
Hoii dit gaat eigenlijk helemaaaal niet over het topic maar wel over het "zaakje" van mijn zoontje en om er nou helemaal een topic over te openen vind ik ook weer zo niet helemaal nodig😅 waarschijnlijk is het ook normaal maar wil het even zeker weten hoop nort dat de tooic starter het erg vind☺
Mijn vraag is : mijn zoontke heeft soms een pukkeltje op zn zakje zitten soms is die ineens weg en soms zit het er een paar dagen hij heeft er geen last van maar is dit normaal?en moet ik er iets aan doen sudocreme smeren bijvoorbeeld?