48 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb het boek ook sinds een paar dagen! Door het boek slaapt onze kleine heel keurig ook overdag in haar eigen bedje. De avonden helaas zijn nog veel huilen en wakker maar misschien is dit de leeftijd ( 8 weken ) dor het boek ben ik ook met een vast schema/rimte gaan werken voeden-wakkertijden. Succes! Misschien iets van jou in haar bedje leggen als ze erg overstuur is? Een kussensloop bijvoorbeeld wat naar jouw ruikt

5 jaar geleden

Ik heb het boek net uit en wil dat ook wat meer gaan toepassen. Ben daar een paar dagen gwkeden mee begonnen. Dus nog geen positieve ervaring te melden 😉 Onze zoon is bijna 9 weken en slaapt wel al sinds week 2 alle slaapjes in zijn eigen bed. Maar slaapt van 17u tot 22u bijna nooit of maar een minuut of 5. Wandelen is meneer geen fan van, gaat snel huilen dus dat doen we weinig.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Mijn Zoon van 10wk slaapt overdag het liefst in de draagzak en af en toe 1 slaapje in de kinderwagen. Snachts slaapt hij zonder problemen op mij, naast mij of in de cosleeper naast mij.

5 jaar geleden

Volg

5 jaar geleden

Ik heb het boek ook en ben ook bezig met een ritme krijgen. Ik let vooral beter op de wakker tijden en leeg haar elke keer weg, dit is bij mij een nestje in de box. Soms valt ze daar in slaap, soms met wat extra keren opnieuw wegleggen en soms lukt daar slapen niet en slaapt ze bij ons in de armen. Maar het zelf in slaap vallen gaat wel steeds beter nu ik haar beter op tijd weg leg, echt voordat ze moe wordt eigenlijk. Dus het is mogelijk gewoon oefenen en blijven proberen maar ik wil het ook niet forceren. Als ze na ongeveer 5x opnieuw rustig maken en wegleggen weer gaat huilen dan houd ik haar daarna gewoon bij me. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Mariellemyrthe

Ik heb het boek ook en ben ook bezig met een ritme krijgen. Ik let vooral b ...
Fijn dat het steeds beter gaat! Dat geeft hoop :) succes 💓

5 jaar geleden

Mijn Zoon van 10wk slaapt overdag het liefst in de draagzak en af en toe 1 ...
Mijn baby slaapt ook wel eens in de draagzak maar ze schrikt zo snel wakker ;) bij mij slaapt ze de nacht gelukkig ook goed!😃

5 jaar geleden

Reactie op Imor

Ik heb het boek net uit en wil dat ook wat meer gaan toepassen. Ben daar ee ...
Succes! Ik hoop voor je dat het helpt!

5 jaar geleden

Ik heb het boek ook sinds een paar dagen! Door het boek slaapt onze kleine ...
Fijn om te horen! Accepteerde ze het snel? Dat is een goed idee!

5 jaar geleden

Bij ons hebben de tips uit het boek echt geholpen. Ik vond het vooral prettig dat we onze zoon met deze methode niet hoefde te laten huilen en toch structuur aan kunnen bieden en in eigen bedje laten slapen. Savonds met zijn huiluurtje doe ik hem altijd in de draagdoek en slaapt hij daar, omdat hij anders dan echt overstuur is en echt behoefte aan ons heeft. Ik begrijp dat je er tegenop ziet om het alleen te doen morgen (vond ik soms ook pittig), maar als je nu even doorzet ga je echt verschil merken.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Ons zoontje is inmiddels 9wkn. Ik heb mezelf dit in het begin ook echt opgelegd (moet, en zal in zijn eigen bedje slapen) dit lukte niet. Hij niet blij, en ik ook niet. Wat ik probeer te zeggen, baal niet van jezelf als het niet meteen lukt, dat komt echt vanzelf. Ik heb dat losgelaten, probeer hem nu na elke voeding in zijn bedje te leggen, valt hij in slaap, helemaal super, lukt het niet, haal ik m naar beneden. En zo gaat t de ene dag beter dan de andere. Wel hebben we een soort van ‘ritme’ -> wakker worden-verschonen-flesje (is het nog geen tijd dan eerst even knuffelen/kletsen) boertje laten-naar bed. Ik probeer me wel aan de wakkertijd te houden, als het goed is staat dat ook in haar boek 🙂 gaat hij eerder gapen oid, leg ik hem er eerder in hoor! Wandelen doe ik altijd na zijn ochtendfles, en dan in zijn slaaptijd, hij doet dan zijn dut in de wagen. Veel succes en twijfel niet aan jezelf. Geef het de kans en vooral de tijd. Baby’s gaan dat allemaal vanzelf doen, echt!

5 jaar geleden

Reactie op Kim123-24

Bij ons hebben de tips uit het boek echt geholpen. Ik vond het vooral prett ...
Super! Ben benieuwd hoe het gaat morgen! :) als hij blijft slapen na bijv 2 uurtjes.. maak je hem dan wakker om het schema te blijven volgen of laat je hem slapen tot de volgende voeding?

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb het boek ook gekocht, omdat onze kleine man overdag best onrustig was. Heb het boek in 1 avond uitgelezen en ben het direct gaan toepassen, sinds we dit doen vast schema is onze kleine man een stuk uitgeruster een stuk rustiger en blijer. Overdag slaapt ie in de box en s'nachts bij ons in zijn eigen bed. Als ik met hem naar buiten ga, doe ik dit na het flesje, dus dan is ie nog wakker en 9 van de 10 keer is ie na 5 min weg in de wagen. Ik zou zeggen écht de moeite waard !

5 jaar geleden

Dit boek voor het eerst gebruikt bij mijn oudste. Gebruik de methode nu weer. Mijn oudste was erg ontregeld door reflux en nek problemen. Dat duurde even voordat het helemaal goed liep. Het ritme zat er wel aardig in in één week tijd. Maar door de reflux en nek problemen duurde het wel iets voordat hij echt een ontspannen baby werd. Maar rond diezelfde tijd zijn we ook begonnen met medicatie, dus duurde uiteindelijk een week of 3 voordat hij echt ontspannen was. Met onze tweede (nu 12 weken) heb ik de eerste twee weken al wat dingen toegepast en daarna echt begonnen met het ritme. Het verliep vanaf het begin hartstikke goed. Het fijnste aan deze methode vind ik dat je je baby niet alleen hoeft te laten huilen. In combinatie met deze methode gebruik ik ook de troost volgorde. Bij huilen in bed: stap 1 aanwezig (hand op de borst) verder niks. Stap 2 als ie blijft huilen: geluid. Liedje zingen, praten of een muziekje laten horen. Stap 3 uit bed halen en even knuffelen daarna weer proberen terug te leggen. (Deze stap moet je soms herhalen) Stap 4 als je baby van niks rustiger wordt: dragen, wandelen, auto rijden. Whatever works. Zodat je kindje kan slapen. En dan het volgende slaapje weer proberen. Belangrijk bij deze troost volgorde is om voordat je weggaat bij je kindje de volgorde weer van stap 3 naar stap 1 te doorlopen (stap 4 hou je je baby bij je en is de nood te hoog). Dus na het vasthouden in bed leggen, dan nog wel praten en hand op de borst. Als je kindje rustig blijft stoppen met praten en hand op de borst. Daarna hand weg halen. Belangrijk blijft wel om zelf in slaap te laten vallen. Als je baby de troost volgorde kent en gewend is aan het ritme is het in mijn ervaring niet nodig om het weer helemaal terug te doorlopen. Het is even volhouden. Een week duurt lang. Maar mijn ervaring is echt heel fijn. Mijn zoontje van 2,5 maakten we als baby altijd om 7 uur wakker en dan begon de dag en het ritme. Hij wordt tot de dag van vandaag nooit voor 7 uur wakker (tenzij hij ziek is). Hoop dat dit bij ons tweede zoontje ook zo gaat! Heel veel succes toegewenst!

5 jaar geleden

Reactie op Annemarieke88

Super! Ben benieuwd hoe het gaat morgen! :) als hij blijft slapen na bijv 2 ...
Zelf laat ik hem overdag max 3 uur slapen na een voeding. Dit is ook volgens het boek. Zo leren ze het verschil tussen dag en nacht.

5 jaar geleden

Mijn tweeling is vandaag 13 weken , ik heb ervaren dat ze graag in hun eigen kamer bedjes slapen . Dit doe ik zoveel mogelijk na iedere voeding . Overdag tot de laatste fles de rolluik een beetje open laten staan zodat ze zien dat het dag is . Als ik ga wandeling of wat dan ook zijn ze helemaal de kluts kwijt en overprikkeld. Dus ik probeer zo veel mogelijk om regelmaat rust te creëren. Dat werkt hier het beste , soms moeten we er toch uit natuurlijk, maar ik minimaalliseer dit .😊 Hier slapen ze bijna altijd van voeding na voeding soms zijn ze iets moeilijker terug te leggen in bed . Dan hebben ze krampjes kolieken. Of gewoon een huil uur /dag . Maar dan probeer ik het gewoon opnieuw.

5 jaar geleden

Hier was het ook drama. En nog heb ik een lange adem nodig. Ik wilde hem vrij snel in zijn wiegje laten slapen. De eerste week ging het prima, kraamweek lijkt alles nog goed te gaan. Daarna was hij steeds vaker bij ons. Mama huidhonger, zoontje ook dus totaal geen ritme. Na een week of 6 werd ik best moe van dat gesjauw.. Had toen ook geen draagzak.. Mijn man was werken.. Moest het allemaal alleen uitvogelen. Sinds een week besloten om hem niet bij elk huiltje op te pakken. Ik heb wel soortvan een structuur maar niet zoals beschreven staat in boekjes. Want mijn kindje is niet volgens het boekje hihi. Ik ga meer af op m'n gevoel. Als hij wakker word ga ik hem verschonen, flesje geven, kletsen boekje lezen of zelf laten spelen. Als ik zie dat hij moe word (ik hou dus geen tijden aan) na ongeveer 3 4 gaapjes gaan we naar boven.. Doe ik hem inbakeren, zingen, kusje en loop ik weg. Nu huilt hij 4 of 5 minuten. Dan troost ik hem, en slaapt hij vaak. Enkele keren moet ik hem 3 of 4 keer troosten dan is hij erg overstuur. Maar dan neem ik hem gewoon bij me. Maar ik heb geleerd dat mijn zoontje huilt om dingen van de dag te verwerken. Want soms huilt hij en valt zo vanzelf in slaap! Uitvogelen wat voor jullie werkt. Elk kindje is uniek en heeft een andere manier nodig. Succes de komende tijd. Komt echt vanzelf goed💙

5 jaar geleden

Dit boek voor het eerst gebruikt bij mijn oudste. Gebruik de methode nu wee ...
Dankjewel voor je uitgebreide bericht, echt heel fijn en duidelijk! Ik heb er bijna zin in om morgen aan de slag te gaan ;) wat een verschil met een paar uur geleden.. zo fijn deze groep 💓

5 jaar geleden

Hier was het ook drama. En nog heb ik een lange adem nodig. Ik wilde hem vr ...
Fijn om te horen, ik denk dat mijn meisje het ook fijn vind om even de prikkels er uit te huilen, voor elk slaapje huilt ze wel even een paar minuutjes... bedankt voor de bemoediging ❤

5 jaar geleden

Mijn Zoon van 10wk slaapt overdag het liefst in de draagzak en af en toe 1 ...
Als hij snachts naast jou slaapt (in bed?) ligt hij dan in een nestje oid? Vind dit namelijk wel n idee voor als hij snachts aan t jengelen is en ik t niet zie zitten er 10x in n uur uit gaan 😅😒