14 Reacties

4 jaar geleden
Hallo, mijn zoontje is ook hees geweest en ging daarna ook slecht tot niet meer drinken en had een keelontsteking dit hoeft het natuurlijk niet te zijn. Ik zou het goed in de gaten houden als ze nog andere klachten krijgt of de heesheid lang aan houdt sowieso laten checken bij de huisarts.

4 jaar geleden
Ons zoontje was ook een paar dagen heel erg hees. Was ziek geweest en daarna dus bijna geen stem meer. Gaat nu alweer een stuk beter en kan volgens mij geen kwaad.

4 jaar geleden
Reactie op 89Janine
Hallo, mijn zoontje is ook hees geweest en ging daarna ook slecht tot niet ...
Ze heeft ook een paar dagen groenten en fruit geweigerd. Dit gaat sinds gisteren wel weer beter. Ik kijk het nog een paar dagen aan en indien geen beterschap laten we even checken. 3 weekjes geleden is ze goed ziek geweest met koorts, snottebellen en hoest en zijn toen bij pediater geweest. Keeltje zag beetje rood maar geen ontsteking, maar dit is misschien nog een nasleep.

4 jaar geleden
Ja hier ook een hese baby gehad (al twee keer) in combinatie met verkoudheid. Sneu, maar ging uiteindelijk ook weer over.

4 jaar geleden
Ja hier ook een hese baby gehad (al twee keer) in combinatie met verkoudhei ...
Ze had ook keelpijn en at minder goed die dagen (naast de snot die in de weg zat)

4 jaar geleden
Reactie op SMITCH90
Dan ga ik ervan uit dat het snel wel beter is. Is ze lang hees geweest?
Toch wel een goede twee weken volgens mij, ben toen ook nog naar de huisarts geweest omdat ze zo lang verkouden was en ook hoestte maar die gaf aan dat kindjes die naar de opvang gaan sowieso semi-continue verkouden kunnen zijn en dat pas 6 weken hoesten reden is tot nader onderzoek (natuurlijk niet als je baby zijn longen eruit hoest en geen lucht krijgt, onze dochter had een aanhoudende milde hoest).

4 jaar geleden
Reactie op SMITCH90
Ze heeft ook een paar dagen groenten en fruit geweigerd. Dit gaat sinds gis ...
Zou goed kunnen, overigens keelontsteking is geen indicatie voor AB en zal van zelf over moeten gaan dus goed om het aan te kijken. Als het al wat rood zag dan kn het zeker wat geïrriteerd zijn. Hopelijk gaat het snel beter!

4 jaar geleden
Onze kleine meid kreeg een paar dagen geleden een pseudokroep aanval. Dit wil je echt niet meemaken😖 het was zo zielig en eng om te zien. Ze werd s’nachts opeens heel erg huilend en hoestend wakker en het leek net of ze stikte, ze had ook heel erg piepende ademhaling. Na 20 min zaten we met spoed bij de huisartsenpost. Gelukkig viel het wel allemaal mee maar we hebben voor de zekerheid een pufje en een andere medicijn meegekregen voor als het nog een keer zou gebeuren. Gelukkig is dat niet meer gebeurd, maar ze is daarna wel meteen erg verkouden geworden.. ik hoop dat dit niemand overkomt maar ik raad iedereen aan om kalm te blijven tijdens zo een aanval en probeer vooral om je kindje ook te kalmeren, want door het huilen krijgen ze nog meer minder lucht binnen.

4 jaar geleden
Hier 9 maanden en ook net zo n weekje gehad, hees, dan koorts paar dagen dan slecht eten maar goed drinken (dan maar wat meer van het ene), andere dag slecht drinken maar goed eten ... Had het gevoel dat hij ook keelpijn had, veel liefde, rust en volgen in wat hij wel binnen kreeg. (Dokter gebeld omdat 4 dagen koorts maar hij gaf aan goed te blijven hydrateren en koorts in het oog te houden)