51 Reacties

6 jaar geleden

Wij laten hem zelf komen. Die voeding van 22.00 uur ging er als eerste af. Gevolgd door die van 3 uur. Als hij honger heeft dan meldt ie zich vanzelf denk ik dan.

6 jaar geleden

Wij maken haar 's avonds altijd wakker, gelukkig is ze altijd meteen vrolijk en klaar om te eten 😊 Als we haar laten komen hebben we regelmatig 2 nachtvoedingen en, heel eerlijk, da's geen doen als ik weer aan het werk ben. Ze doet het prima zo en slaapt meteen weer prima in na de voeding

6 jaar geleden

(als ik hem wakker maakte voor de voeding van 22.00 uur sliep hij juist de rest van de nacht onrustig)

6 jaar geleden

Hier laten we ze zelf wakker worden. Soms slaapt ze 8u aan 1 stuk door. Ze groeit goed en ze wordt alert wakker. Vandaag 11 weken, maar doen dit al altijd zo.

6 jaar geleden

Hier geef ik telkens een droomvoeding tussen 23-24u... Soms wordt hij zelf wel wakker

6 jaar geleden

Wij maken onze dochter van 9 weken er niet voor wakker. Ze heeft geregeld om 20.00 uur een fles en slaapt dan door tot 2 om vervolgens weer te slapen tot een uur of 7. Ik ga ervan uit dat ze die nachtvoeding vanzelf een keer laat vallen als ze er geen behoefte meer aan heeft☺️

6 jaar geleden

Hangt er vanaf hoelaat hij zijn voeding ervoor heeft gehad. Als hij om 20.00 heeft gehad maken we hem wakker en vanaf 20.45 maken we hem niet meer wakker en krijgt hij de volgende ochtend om 6.30/7.00 al heeft hij de laatste tijd eigenlijk dat hij rond 22.00 krijgt en dan om 7 30 weer komt. In de nacht komt hij niet meer voor een voeding

6 jaar geleden

Wat leuk! Onze baby is ook 8 weken en weegt 5.4. Toevallig deze vraag gesteld op CB eergisteren. Wij moeten m 9/10 ook wakker maken. CB adviseert dit wel te doen omdat ze anders dag-nacht ritme om kunnen draaien. Ik heb een paar dagen dat niet gedaan, en zelf laten komen. Meestal was dit dan tussen 24-01 uur. En dan tussen 04-05 kwam hij weer. Met als gevolg dat ik dus 2x in de nacht aan t voeden was.ik maak hem nu dus wakker tussen 2230/2300, en nu komt hij meestal tussen 04-05 weer zelf. Maar dat is echt waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat denk ik..

6 jaar geleden

Ons mannetje was ontzettend chagi als ik hem om 23.00 wakker maakte en dronk.dan ook bijna niks nu 20.00 laatste fles rond 21.00/ 21.30 naar bed soms iets eerder Dan komt hij rond 5.00 weer Het is even uitproberen denk ik voor nu en als je flesvoeding geeft miss de laatste fles ophogen?

6 jaar geleden

Ik heb hem altijd wakker gemaakt voor de voeding van 23.30 .. deze voeding is juist heel belangrijk omdat deze voorlopig nog wel even blijft! Je kunt dan beter proberen om hem om 3.00 het speentje te geven! Ik heb dat ook gedaan (en na gevraagd), gewoon een paar keer de speen geven, dan kwam ie wel weer 1,5 uur daarna, maar toen weer zijn speen gegeven en dan om 7.00 voeden. zo 2 dagen door gegaan.. vanaf 5 weken slaapt ons menneke lekker door tot 7.00. Moet hem nog elke ochtend wakker maken.

6 jaar geleden

Reactie op Siimone

Ik heb hem altijd wakker gemaakt voor de voeding van 23.30 .. deze voeding ...
Even een toevoeging.. mijn zoontje zat wel op een heel goed gewicht dus hij had die nachtvoeding gewoon niet nodig! Bij hem was het vooral de zuigbehoefte

6 jaar geleden

Wij geven de laatste fles om half 10/10uur en komt heel soms snachts rommelen maar met de speen valt hij meteen weer in slaap en komt eigenlijk pas dan om half 6 pas. Die van ons is nu 9weken en weegt 4kilo ongeveer

6 jaar geleden

Niet wakker maken hij komt zelf wel..

6 jaar geleden

Wij gaven onze dochter rond 23.00 uur ( of wanneer we naar bed gingen) een droomvoeding. Konden haar slapend uit bed halen, fles geven en weer terug leggen. Toen ze sochtend s steeds wat later wakker werd voor voeding zijn we er mee gestopt. Bij onze zoon van nu 8wk geef ik bv, die wordt vaak ook niet wakker als wij met hem naar boven gaan om 23.00 ( is savonds op mij om lekker te knuffelen en te slapen) slaapt dan ook door luier verschonen heen, die krijgt ook een droomvoeding.

6 jaar geleden

Reactie op Siimone

Ik heb hem altijd wakker gemaakt voor de voeding van 23.30 .. deze voeding ...
Hoi Simone, een vraagje.. wij proberen het ook op deze manier, maar hij is max n half uurtje tevreden met zn speentje en zet het dan op een krijsen. Hij is ook goed op gewicht, maar lijkt toch echt wel honger te hebben. Was dit bij jullie ook zo in het begin of hoe heb je dat aangepakt?

6 jaar geleden

Hier geven we de fles voor het slapen gaan. Ze is dan al in haar nachtslaap, maar het werkt perfect. Ze slaapt gewoon door een meestal komt ze pas weer rond 7 a 8u in de ochtend. Misschien werkt dat niet bij jullie kleine, maar het is zeker de moeite waard om te proberen voor een paar dagen.

6 jaar geleden

Hoi Simone, een vraagje.. wij proberen het ook op deze manier, maar hij is ...
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb vannacht om 03:00 ook zijn speen gegeven (even uitproberen) toen kwam hij om 04:00 alsnog (huilen). Mijn zoontje is nu 8 weken en 5,5 kilo

6 jaar geleden

Toen onze dochter met5 weken wat vaker rond 04.00 kwam pakte ik haar niet meer voor die tijd dan geef ik een speen. Als ze dat niet volhoudt voed ik haar wel. Vanaf 6 weken maak ik haar niet meer wakker om 23.00. Ze komt nu soms zelfs om 5.30 pas. De laatste voeding krijgt ze meestal rond 20.00/21.00. Als ik haar om 23.00 nog wakker maak is ze te ver weg om nog een hele voeding te nemen en komt ze evengoed nog vroeg.

6 jaar geleden

Wij laten ons dochtertje (7weken) ook zelf komen. De vroedvrouw zei dat ze voor middernacht in haar diepste slaap zit. Ze was daarvoor inderdaad moeilijk wakker te krijgen. Haar wakker maken vond ik niet leuk om te doen... Na haar laatste fles slaapt ze meestal een blok van 4 a 5u. Soms zelfs al 6u!

VRIEND

6 jaar geleden

Wij laten haar ook zelf wakker worden. De laatste keer dat we haar wakker hebben gemaakt voor voeding om 23u was echt een heel groot drama voor haar. Nu slaapt ze vaak van 19u tot 01.30u (op een volledige voeding) en daarna weer tot 05u en vervolgens krijgt ze rond 07u ook weer een fles. De nachtvoedingen heeft ze genoeg aan kleinere porties dus hopelijk vervallen die binnenkort zodat ze lekker klokje rond gaat slapen...