33 Reacties

6 jaar geleden

Hier hetzelfde, enerzijds doordat daar minder melkklieren zitten en ik max 40ml kolf. En anderzijds door voorkeurshouding, waarbij ze die houding moeilijker vind om te drinken. Wellicht helpt een tepelhoedje?

6 jaar geleden

Kan te maken hebben met de voorkeurshouding, ik weet niet of je kindje dat heeft. Zelf de borst al stimuleren zodat er snel melk komt, even 2 minuten kolfen zodat het makkelijker is om aan te happen kan ook helpen of elke voeding beginnen en eindigen met de linker borst. Mijn baby weigerde even bijde borsten dat was ook niet leuk, ik snap hoe frustrerend dat is! Succes!

6 jaar geleden

Had ik ook maar dan met rechts! Uiteindelijk merk je dat de kleine steeds onrustiger gaat drinken omdat er minder uit komt. Ik ben geëindigd met borstvoeding geven met 1 borst! Gaat prima alleen ongelijke boobies is vervelend 🙄😅

6 jaar geleden

Tepelhoedje proberen

6 jaar geleden

Als het door voorkeurshouding komt kan je als je nu de madonna-houding gebruikt voor beide kanten, bij de linkerkant de rugby-houding proberen. Dan ligt hij namelijk ook bij die borst op zijn linkerzij.

6 jaar geleden

Ik heb het nu net een beetje gehaf met rechts.. Vet irritant, maar start nu vaker met rechts en veel ook liggend in bed. En soms houd ik d'r benen heel goed vast, gaat ze namelijk heel erg schoppen, en als ik d'r beentjes vasthoud, dan drinkt ze echt beter! Ook aan de linkerborts. En rechts wat meer kolven, ik merk nu dat er weer meer melk uit de rechter komt, dus dat kan ook weer veranderen hoor!!

6 jaar geleden

Bij ons zoontje was dit van bij de geboorte ook zo: moeilijker tot niet willen drinken aan de linkerborst. Blijkt dat zn nekje geblokkeerd zat en het gewoon pijn deed om die kant te drinken. Een paar sessies bij de chiropractor en hierna geen last meer van gehad. Echt een goede ervaring voor ons geweest

6 jaar geleden

Mijn advies, ga naar een osteopaat. Misschien zit zn nekje wat vast aan die kant. Hier was dat wel een oorzaak en heeft het zeker geholpen. Ben er nu 3x geweest en mag wegblijven.

6 jaar geleden

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar wel voor de stuwing links: een haahaa-kolf. Dat is een geruisloos handsfree siliconen kolfje dat je tijdens de voeding op je andere borst zet, waar het de toeschietreflex gebruikt die je automatisch hebt als je kindje rechts gaat drinken. Zo kolf je moeiteloos een hele vriezer vol met de geweigerde borst en houd je je productie op gang, zonder de hele tijd met een pijnlijke gestuwde borst te lopen. En met een beetje geluk zuigt het kolfje zo hard, dat je tepel wat groter wordt en je zoontje wel hapt links (als je hem meteen na het kolven je linkerborst aanbiedt, zodat hij zich ook niet hoeft in te spannen voor je toeschietreflex).

6 jaar geleden

Reactie op Mariellemyrthe

Als het door voorkeurshouding komt kan je als je nu de madonna-houding geb ...
Ik heb de rugbyhouding een aantal keren geprobeerd. De eerste 2 keer ging het wel maar daarna wilde hij niet meer. Hij wordt dan heel onrustig en is zo ongeduldig.

6 jaar geleden

Reactie op Baby0703

Had ik ook maar dan met rechts! Uiteindelijk merk je dat de kleine steeds o ...
Als het zo blijft dan vrees ik dat ik ook zo zal eindigen☹️heeft je baby wel genoeg aan 1 borst?

6 jaar geleden

Reactie op Annemarieke88

Kan te maken hebben met de voorkeurshouding, ik weet niet of je kindje dat ...
Dank je! Ik zal dat eens proberen. De linkerborst bij mij is slap geworden waardoor happen nog lastiger is.

6 jaar geleden

Reactie op Lt91

Hier hetzelfde, enerzijds doordat daar minder melkklieren zitten en ik max ...
Is zeker de moeite waard om te proberen!

6 jaar geleden

Reactie op Fannieke

Bij ons zoontje was dit van bij de geboorte ook zo: moeilijker tot niet wil ...
Was hier ook door nekblokkage

6 jaar geleden

Reactie op marleenr20

Mijn advies, ga naar een osteopaat. Misschien zit zn nekje wat vast aan die ...
Ga ik zeker doen, dank je wel Marleen.

6 jaar geleden

Reactie op LindaLinda

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar wel voor de stuwing links: een ...
Ik heb even gezocht naar de haakaa kolf, maar zie er verschillende tussen staan. Welke versie is goed? Ik gebruik die van Medela. Zuigt de Haakaa harder dan Medela premium? Ik heb wel goede reviews gevonden over de Haakaa.

6 jaar geleden

Mijn zoon weigerde beide borsten. In het begin heeft het een week geduurd voordat de borstvoeding op gang was. Daardoor was hij al gewend aan de speen van een fles. Wil nu alleen met tepelhoedje aan de borst drinken.

6 jaar geleden

Reactie op Fannieke

Bij ons zoontje was dit van bij de geboorte ook zo: moeilijker tot niet wil ...
Pakte jouw zoontje wel de fles op de geblokkeerd kant? Of toonde hij alleen klachten als je hem aan aan de borst legde?

6 jaar geleden

Reactie op Daniëla87

Als het zo blijft dan vrees ik dat ik ook zo zal eindigen☹️heeft je baby we ...
Ja helaas had ik wel overproductie aan m’n andere borst. Als ik tussendoor ging verschonen legde ik haar gewoon weer aan dezelfde borst aan voor het ‘toetje’. Het werkt nog steeds met vraag en aanbod dus als ze er meer uit drinkt maakt hij ook meer aan! Wat ik fijn vond is dat je nooit hoefde na te denken over welke kant je moest beginnen haha! Maar wat erg vervelend was is het verschil in grootte van je borsten. Heb van die sport voedingsbeha’s gekocht want in een normale bh werkt dat niet met zo’n andere cup grootte!

6 jaar geleden

Ik heb hetzelfde gehad met rechts! Mijn kindje bleek een voorkeurshouding te hebben dat is ontstaan door verschuiving van een nekwerveltje. Ben bij een een manueel therapeut geweest. Nu is het verholpen! Mijn kindje is nu sowieso veel rustiger, slaapt en drinkt beter. Ik weet niet of jouw kindje verder ook een onrustige indruk maakt?