26 Reacties
5 jaar geleden
Idem hier ! Zoontje is bijna 6 maand. Enkel in de ochtend en avond drinkt hij een flesje (180) en dit is ook vaak een strijd! Hij krijgt ong 230gram groentepap en 200 fruitpap. Erna drinkt hij zogoed als geen water, speelt eerder met z'n drinkbeker ... Ik vraag me dus ook af of hij wel voldoende vocht binnen heeft...
VRIEND
5 jaar geleden
Omdat de hapjes niet echt meer tot oefen hapjes behoren met deze proporties ben ik bang dat je kindje het flesje niet meer wilt, omdat hij vaste voeding leuker / lekkerder vind.
Die laatste fles is dan om de nacht door te komen.
Misschien de fles minder aanbieden en wachten op de honger signalen, daarna pas je vaste voeding geven.
Na elk hapje of tussendoortje water aanbieden.
Bij echte twijfel over te weinig bocht inname, de plas luiers jn de gaten blijven houden.
Succes
VRIEND
5 jaar geleden
Hier eet ons meisje van zes maanden ook 150 gram fruit en soms ook een flinke portie groenten. Ze drinkt daardoor twee maaltijden achter elkaar niet bij mij. Gelukkig zit er in de verre fruithapjes vrij veel sap. Maar ik bied haar vanuit een tuit beker slokjes water aan na fruit en groenten en extra tussendoor. Uit een gewone beker lukte niet goed. Misschien dat een tuit beker helpt om hem wat extra te laten drinken door de dag heen.
5 jaar geleden
Hmm ik ben dus niet de enige.. Ik snap natuurlijk dat de hapjes de flesjes vervangen maar ze moeten toch ook wel wat drinken. Daar zit ik dan mee. Ik hoop dat het aan zijn tandjes ligt en dat hij op een gegeven moment iets meer gaat drinken, al is het water etc.
5 jaar geleden
Reactie op Twinmom92
Onze dochter drinkt ook niet geweldig.
Ze is inmiddels 6 maanden en krijgt ...
Diksap heb ik ook geprobeerd, maar hij wil gewoon niet drinken. Maakt niet uit wat het is. Heb zelfs kinderthee geprobeerd :(
5 jaar geleden
Reactie op Puckje
Hier eet ons meisje van zes maanden ook 150 gram fruit en soms ook een flin ...
Tuitbeker, rietjes beker etc heb ik allemaal geprobeerd maar dat lukt hem helaas nog niet. Met een gewone beker neemt hij af en toe wel slokjes. Dat probeer ik nu
5 jaar geleden
Reactie op Jeannettje
Omdat de hapjes niet echt meer tot oefen hapjes behoren met deze proporties ...
Hij is altijd al een moeilijke drinker geweest. Dronk nooit heel veel en ook niet zijn flesjes leeg. Heb wel eens geprobeerd om geen hapjes te geven maar ook dan wil hij niet drinken. En dan denk ik dus dan maar hapjes dan krijg je tenminste iets binnen 🤷♀️
5 jaar geleden
Hoeveel flesvoeding geef je in totaal op een dag? Hij is blijkbaar al een goede eten. Soms helpt het om even een paar dagen iets minder vaste voeding te geven. Bijvoorbeeld alleen een fruit en groente hapje. Dan creëer je weer meer trek in de fles.
5 jaar geleden
Hebben dit ook gehad, maar hier stopte ze zelfs met alle flessen en dronk ook geen water! Een bordje pap 's ochtends, in het begin ook 's middags, en 's avonds voor het slapen waren haar flessen en is al gelijk veel vocht en ik deed dan ook nog een fruithapje verdunnen met water. Tot op vandaag (nu 2.5), drinkt ze nog steeds niet veel en ontbijt ze nog met pap (dus bijna 200cc vocht), en krijgt ze voordat ze gaan slapen ook een klein bordje. Als ze 1 rietjesbeker leeg drinkt op een dag is dit heel veel. Maar ze heeft natte luiers, is gezond en slaapt goed dus voor ons werkt dit goed 😊 Ze kunnen wel wat hebben denk ik, en als je verdunt met water waar mogelijk zou ik dat lekker doen! En yoghurt is ook vocht he, misschien dat iets extra geven of verdunnen?
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Babyyy2020
Hij is altijd al een moeilijke drinker geweest. Dronk nooit heel veel en oo ...
Ja snap ik, je moet wat.
Lekker meloen en komkommer geven, in beide zit veel vocht.
En rustig toch elke dag proberen wat slokjes water te geven op de manier die je kindje " het leukste" lijkt.
Ook al lijkt het nu niet veel, zo went hij wel dat hij elke dag water aangeboden krijgt.
Maar snap je zorgen😙
5 jaar geleden
Reactie op Madame2
Wat bedoel je met een bordje pap? Ik woon in Belgie en wij doen dit hier ni ...
Je fles indikken met rijstbloem vanaf 4 maanden, en vanaf 6 maanden heb je weer iets andere samenstelling, 8 maanden ook en dan 12 maanden 😊 en dan kan je over naar havermout geloof ik.. In NL heb je daar verschillende merken van. Eigenlijk gewoon een vervanger van een boterham of yoghurt!
5 jaar geleden
Reactie op Gezinvanvier
Je fles indikken met rijstbloem vanaf 4 maanden, en vanaf 6 maanden heb je ...
Deze bijvoorbeeld!