7 Reacties

5 jaar geleden

Volgens mij is het advies dat je begint met lichtbruin brood om te leren/wennen enz. Maar wij kregen laatst ook advies van een di毛tist om brood met sesamzaadjes te gaan geven (grote kans op allergie毛n, we worden begeleid door het ziekenhuis). Dus zal wel meevallen, no worries denk ik :)

5 jaar geleden

Ik denk dat het niet zo erg is hoor. Misschien kun je overwegen om vanaf nu een broodsoort te geven waar geen zaadjes inzitten. In geloof dat ze het gewoon weer uit poepen. Misschien heeft het er alleen mee te maken dat het een verhoogd risico is dat de zaadjes in de luchtpijp kunnen komen. In sesam zit geloof ik een stofje wat niet erg goed voor je is als je het in extreme hoeveelheid binnen krijgt, maar dat is bij volwassenen iig niet haalbaar. Misschien dat het ook voor andere dingen nog niet geadviseerd wordt hoor, ik heb er zelf niets over gelezen. Maar ik denk dat als hij zich nu goed, er niets aan de hand is.

5 jaar geleden

Reactie op Petra111

Ik denk dat het niet zo erg is hoor. Misschien kun je overwegen om vanaf nu ...
Ik vermoed dat het ook nog niet zo lekker is voor de darmen. Zaadjes blijven makkelijk lang hangen. Maar ik zou me er ook niet te veel zorgen maken. Gewoon overstappen naar brood zonder zaadjes.

VRIEND

5 jaar geleden

Oeps, gister heeft mijn mannetje een beetje grof volkorenbrood gegeten. Zitten ook pitjes in. Maar tarwe ging al een tijdje goed, en fijn volkoren had ik even niet. Dat zal ik dan ook even niet meer doen.

5 jaar geleden

Hier eet ze ook ons brood (zelfgebakken 10 granen) mee en ze vindt t heerlijk. Hebben onze oudste 2 dochters ook vanaf het begin gedaan

VRIEND

5 jaar geleden

Nee, ik denk dat er niks aan de hand is. Waarschijnlijk vindt je die zaden en pitten gewoon weer onveranderd terug in de luier. Ik denk dat het advies iets te maken heeft met hoe goed het te verteren is, maar ik zou gewoon naar je kindje kijken, als ze nergens last van heeft, hoef je je geen zorgen te maken. Anders voor de zekerheid even het cb bellen als je je hier naar over voelt.

5 jaar geleden

Bedankt vr jullie reacties Ik heb gelukkig niks aan hem gemerkt 馃榿