12 Reacties

5 jaar geleden

Wat houdt de methode in? Ik ken het niet. Als slapen normaal wel goed gaat en nu een week niet, zal het meer te maken hebben met sprongetje en behoefte aan geborgenheid. Zou niet op zo'n moment starten met slaaptraining. Slaaptraining vind ikzelf nogal heftig klinken op deze leeftijd. Maar hangt natuurlijk heel erg van de methode af.

5 jaar geleden

Ik ken het ook niet, maar ben ook geen voorstander van slaap training op deze leeftijd. Ik kreeg een melding dat sprongetje 7 begint, meisje is net 9 mnd, dus misschien is dat bij jullie ook het geval 🤷🏼‍♀️ Volhouden en inderdaad geborgenheid bieden. Succes

5 jaar geleden

Wat houdt de methode in? Ik ken het niet. Als slapen normaal wel goed gaat ...
Ja ik wil ook wel weten wat methode is

5 jaar geleden

Hier een meisje van 9 maand dat nu ook in de nacht 3/4/5u weer een uur aan het feesten is, in bed staan en schudden aan rand, en keihard roepen (en haar bed staat naast dat van ons/mijn hoofd, moeilijk te negeren 😂). Ze wil nu snachts vaak weer wat drinken en/of slaapt daarna wel bij mij in bed. Denk ook een sprongetje, want dit geeft ze eerder gedaan (zonder het staan in bed dan) en toen na paar weken weer over en doorslapen.. ik ken de methode niet maar zelf accepteer ik maar dat ze me snachts weer even nodig heeft en bedenk dan dat ze dit heus niet tot haar 18e gaat doen 😉

5 jaar geleden

Wat houdt de methode in? Ik ken het niet. Als slapen normaal wel goed gaat ...
Bij deze methode ga je naast het ledikant van je kindje zitten tot dat je kindje in slaap valt. Na een paar dagen ga je iets verder van het ledikant zitten, tot dat je uit het zicht bent.

5 jaar geleden

Reactie op isa-24

Bij deze methode ga je naast het ledikant van je kindje zitten tot dat je k ...
Oh dat ken ik, geen idee dat dit de benaming was. Nou dat gaat hier echt niet werken. Hier valt ze in slaap op schoot en we leggen haar slapend weg. Ook verre van ideaal maar het werkt 🤷🏼‍♀️ zal ook vast vanzelf anders gaan....

5 jaar geleden

Wij hebben die methode geprobeerd. Onze kleine vond het alleen maar gezellig. Zodra we wegliepen was het krijsen. We hebben later de gecontroleerd huilen methode gedaan. 3 min huilen, aai over de bol en weer weg, daarna met 4 min terugkomen, aai over de bol etc. Eerste nacht was vreselijk. Tweede nacht ging al beter en vanaf de derde nacht sliep ze weer door.

5 jaar geleden

Reactie op AliciaB

Wij hebben die methode geprobeerd. Onze kleine vond het alleen maar gezelli ...
Oh waar kan ik meer lezen over deze methode?

5 jaar geleden

Ik heb de pick up put down slaaptraining toegepast. Ons zoontje werd vaak snachts wakker en wilde dan een flesje. En dan sliep hij verder. Of soms zelfs niet. Hij nam de fles als slaapassociatie om weer in slqap te vallen. Deze methode 1 nachtje toegepast. (zoontje weent, ern' naartoe gaan en troosten en weer neefleggen, als hij huilt poosje laten huilen, en weer naartoe gaan om te troosten, neerleggen,.. Dot telkens met langere pozen ertusse 3min 5min 7 min..) na uurtje sliep hij zn nu sinds 3 nachten niet meer wakker geweest dus werkt naar mijn gevoel wel. De chair methode zou ook werken heb ik al gelezen maar dit zou over langere termijn effect geven.. Succes alvast 😘

5 jaar geleden

Reactie op Jeannettje

Oh dat ken ik, geen idee dat dit de benaming was. Nou dat gaat hier echt ni ...
Hier net zo! Soms kunnen we haar wegleggen en slaapt ze maar 9 van de 10x slapend weg leggen. En op de opvang slaapt ze zo 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Ell89

Hier net zo! Soms kunnen we haar wegleggen en slaapt ze maar 9 van de 10x s ...
Ja vaag he😅. Ja heb er een tijdje moeite mee gehad omdat een kindje zelf in slaap moet vallen, als je iedereen moet geloven🤷🏼‍♀️ Maar dat doet ze gewoon niet, en ik wil ook niet dat ze savonds eerst 1,5 uur gaat keten en dan pas slaapt. Dus dan maar ff lekker kroelen op schoot. Is ook het enige moment dat ze lekker stil op schoot zit 😅🥰 Zal vanzelf een keer anders gaan.

5 jaar geleden

Na 1 nacht de chair methode te hebben toegepast (hebben twee keer die nacht voor ongeveer 3 kwartier naast haar gezeten). Heeft ze vannacht 10,5 uur achter elkaar geslapen!