14 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Diwar
En virus klinkt wel aannemelijk, mijn kinderen hebben dat ook wel gehad, ik ...
Hij is 1,5jr. Hij weigert al sinds 8uur iets te drinken. Zelfs melk waar hij nooit nee tegen zegt. Daar maak ik me het meeste zorgen om. En zonder overdrijven heeft hij zeker sinds gister avond wel minstens 30x gespuugd. Soms zelfs stikneigingen. Ik vind het best heftig en durf niet te slapen omdat ik bang ben dat hij stikt. Ik ben echt even wanhopig en de minuten aan het aftellen tot mijn eigen huisarts open gaat 🥺.
4 jaar geleden
Reactie op senay89
Hij is 1,5jr. Hij weigert al sinds 8uur iets te drinken. Zelfs melk waar hi ...
Snap dat je je enorme zorgen maakt, sinds 8 uur gisterochtend of gisteravond. Dat hij zijn melk weigert is logisch, want hij is ws misselijk. En z’n maag is erg van streek dus heeft de hele tijd braakneigingen, en omdat z’n maag waarschijnlijk leeg is, komt er niets uit behalve gal. En slapen gaat hem vannacht denk ik niet meer worden. Wat ik doe als m’n kinderen zo ziek
Zijn is ze bij me in bed nemen, handdoeken op de grond. Proberen zo snel
Mogelijk op de grond te laten spugen, en als
Ze een beetje dommelen een beetje. Vocht toedienen ( water, limonade) ( met de fles, mijn zoontje drinkt uit een fles ) want uitdrogen moet je voorkomen. Maar Z’n maagje moet eerst tot rust komen.
4 jaar geleden
De buikgriep heerst op het moment bij kindjes van deze leeftijd.
Vooral zorgen dat hij genoeg drinkt.
Mijn zoontje had het afgelopen week ik heb hem toen beschuit met jam gegeven in stukjes ipv brood. Toen hij dit goed ging eten ben ik dit steeds meer gaan aanbieden tot dat hij niet meer spuugde en hij zelf weer wilde eten.
Ook banaan heeft hij vaker gegeten.
Melk nu niet geven, vooral water geven. Melk zit zuur in en dat zorgt ervoor dat hij juist weer moet spugen
4 jaar geleden
Reactie op MVB6
Hoe oud is de kleine? Misschien elke 10 min een slokje water? Verder even ...
Hij is 1,5jr. Hij wilt nu wel drinken maar spuugt na twee minuten alles weer uit. Huisarts heeft ORS geadviseerd en even tot morgen aankijken. Mijn moederhart doet zo een zeer als ik zo naar hem kijk. Hij is zo energieloos en op :(.
4 jaar geleden
Mijn zoontje heeft dat vorig jaar ook gehad met 9 maanden. Uiteindelijk bleven theelepeltjes water en borstvoeding er in en had na een halve dag eindelijk weer een plasluier. Toen ben ik langzaam per keer wat meer theelepeltjes gaan geven en kwam het vrij snel goed! Maar ik vond het ook heel naar en spannend, zo’n klein lijfje zoveel overgeven. Veel sterkte! Hoop dat hij snel opknapt!
4 jaar geleden
Reactie op DebvdL
Mijn zoontje heeft dat vorig jaar ook gehad met 9 maanden. Uiteindelijk ble ...
Idd heel naar om te zien en je voelt je zo machteloos. Gelukkig is het overgeven gestopt en zijn we over naar hoge koorts met diarree😰. Hoop dat het snel voorbij is want ik voel me zo machteloos.
4 jaar geleden
Ik wil even mijn verhaal kwijt. Mijn zoontje is gister met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Het blijkt het rotavirus te zijn. Het waren de twee zwaarste dagen van mijn leven. Lieve mensen, laat je aub nooit wegsturen door de huisarts. Ik ben zelf weggestuurd met een afwachtbeleid. Die avond 112
moeten bellen omdat mijn zoontje blauwpaars was van een stuip zonder koorts!! Ik wist niet van het bestaan van het virus. Er blijkt een vaccin voor te zijn die je op eigen kosten kan afhalen bij de Apotheek. Had ik het maar eerder geweten. Bedankt nogmaals voor de behulpzame reacties!
4 jaar geleden
Reactie op senay89
Ik wil even mijn verhaal kwijt. Mijn zoontje is gister met spoed opgenomen ...
Ohnee wat heftig. Beterschap voor je zoontje en goed van je dat je 112 hebt gebeld.
Moedergevoel klopt altijd!
4 jaar geleden
Ooo lieve mama wat onwijs vervelend voor hem. En wat moet dat eng ook zijn geweest voor jou om hem blauwpasrs te zien worden ! Hoe is het nu met hem?
Volgens mij verloopt rotavirus gemiddeld niet zo heftig (in NL), je zoon is wellicht een uitzondering (wat jij dus al aanvoelde). Arme knul
VRIEND
4 jaar geleden
Ooh ik vond het al zo heftig. Ik woon in het buitenland en ons neefje gaf in een korte tijd 12 keer over. Ze mochten meteen naar het ziekenhuis, kregen controles en vocht en iets tegen het braken. Vond het heel heftig te lezen dat je weer naar huis gestuurd werd. Dat mannetje en ook voor jullie heel heftig. Hopelijk is hij gauw weer de oude. Sterkte voor jullie!
4 jaar geleden
Ik zou gewoon door gaan met zeuren. Als hij zoveem spuugd en niks binnen houd en ook niet wilt drinken.. kan dat in mijn ogen niet goed zijn. Tegen mij werd altijd gezegd overgeven is niet erg als hij maar genoeg vocht binnen krijgt en houd