14 Reacties

5 jaar geleden

Wat is haar ritme overdag? Klinkt alsof dag- nachtritme nog niet optimaal is. Hoeft natuurlijk ook nog niet. Maar soms kun je wel wat fine tunen. Bijvoorbeeld 's ochtends op tijd wakker maken. Houden aan de wakkertijden. Geven jullie later op de avond nog een droomvoeding? Wellicht kun je wat met deze dingen doen om te kijken of jullie het ritme wat kunnen aanpassen. Ons zoontje heeft wisselende nachten. Over het algemeen doet ie het heel goed en meldt ie zich alleen rond 4 uur even voor z'n speen en slaapt daarna verder tot 6.30-7.00 uur. Maar afgelopen dagen kwam hij ook vaak voor de speen. Voeding wou ie niet. Misschien ook sprongetje? Of doet je dochter dit al steeds?

5 jaar geleden

bij ons is een inbakerslaapzak echt een uitkomst. stribbelt altijd eerst tegen maar als ze er eenmaal in slaapt.. slaapt ze heel diep en tot 11 u achter elkaar. Bijna 3 maanden oud. Mijn dochter had eerst ook hetzelfde ritme als jij omschrijft. voeding geven bood uitkomst. en die hebben we steeds kunnen verschuiven.

5 jaar geleden

Hier idem. Van rond 20u diep in slaap tot rond 3 a 4u eb daarna brokkelen. Ik probeerde al later melk te geven, maar werkt niet tot nu toe...

5 jaar geleden

Wat is haar ritme overdag? Klinkt alsof dag- nachtritme nog niet optimaal i ...
06:00 fles en direct weer slapen 09:00 /10 00 wakker 10:30 fles. 11:00 / 11:30 slapen. 14:00 / 14:30 wakker en fles 16:00 slapen 17:00 wakker 17:30 a 18:00 fles 18:30 a 19:00 bedje. Tussen 21:00 en 22:00 wakker maken en de laatste fles

5 jaar geleden

Krijgt ze nog een laat flesje/bv ? Wij hadden hetzelfde, maar niet meer sinds we hem het late flesje (2230) slapend geven/droomvoeding. Kan ook toeval zijn... extra voeden om 3:00/4:00 hielp ons niet. Zijn ook erg gaan 'trainen' met in z'n bedje slapen, ook overdag. Ik hoor soms nog dat hij wakker is rond die tijd, maar niet gaat huilen, laatst rustig een half uurtje wakker en chill in z'n bedje voordat hij weer in slaap viel. Het is zo gissen.. Vermoeiend hè die nachten zo!

5 jaar geleden

Wij proberen altijd fles rond 19.00/20:00 uur te geven. Eerst maakte we hem dan altijd nog wakker voor een laatste voeding rond 23:00/00:00 zodat hij in de ochtend later zou komen. Werd dan rond 05.00/06.00 uur ook al onrustig. Ik dacht opeens nou ga ik eens kijken hoelaat hij uit zichzelf komt in de avond en maak ik hem niet meer wakker. Toen is hij 2 nachten nog rond 3/4 uur snachts gekomen en nu slaapt hij ineens door tot 6/7 uur in de ochtend! Zo gek, maar blijkbaar vind hij het dus prima en slaapt minder onrustig.

5 jaar geleden

Hoe oud is je kindje?

VRIEND

5 jaar geleden

Ja hier ook de vraag om haar speentje. Best lastig, maar in principe gaat slapen hartstikke goed!

5 jaar geleden

Reactie op AvW

Ja hier ook de vraag om haar speentje. Best lastig, maar in principe gaat s ...
Ja precies het zelfde; Want ik mag ook echt niet klagen

5 jaar geleden

Reactie op hanne-25

Hoe oud is je kindje?
3 maand

5 jaar geleden

Reactie op Runningmommy

Wij proberen altijd fles rond 19.00/20:00 uur te geven. Eerst maakte we hem ...
Dat klinkt fijn! Wij maken ook wakker om 2230 maar altijd onrust vanaf ongv 3 uur.. hij krijgt wel 5 flessen, hoe hebben jullie dat gedaan want ip laat hij dan n fles vallen?

5 jaar geleden

Dat klinkt fijn! Wij maken ook wakker om 2230 maar altijd onrust vanaf ongv ...
Het is ook best vreemd, want daarvoor kreeg hij 6 x 180cc, toen wilde ik dus graag terug naar 5, maar nu zit hij inderdaad heel vaak op 4 flessen op een dag. Tenzij hij heel vroeg wakker word. Zolang hij het prima vind blijf ik het doen, geven om de 4 uur ongeveer. Wij hebben sinds het begin altijd de laatste fles rond 23.00/00.00 altijd op onze kamer gegeven en gingen daarna ook mee slapen. Nu geef ik die fles ervoor dus ook altijd op onze kamer en probeer ik hem daar ook te laten slapen ipv beneden met alle geluiden van ons om hem heen. In de hoop dat hij vaster slaapt dus dat helpt enorm. Soms heeft hij ook duidelijk nog geen zin om te gaan slapen na de fles dan blijf ik het gewoon steeds na een half uurtje proberen. Het is soms aan maar een beetje aankloten. 🙈🤣

5 jaar geleden

Reactie op Runningmommy

Het is ook best vreemd, want daarvoor kreeg hij 6 x 180cc, toen wilde ik du ...
Het is soms idd aankloten hahaha 😂 heb je de flessen wel verhoogd of gewoon nog 180? Dan ga ik dat zo ook effe proberen

5 jaar geleden

Het is soms idd aankloten hahaha 😂 heb je de flessen wel verhoogd of gewoo ...
Toen ik het ging uitproberen zaten we nog op 150cc, dus had ik de laatste fles voor het slaoen gaan verhoogd. Later toch maar alle flessen verhoogd 😄. Hij zit boven het gemiddelde met zn gewicht dus het maakte niet uit dat hij die laatste fles over slaat. Mocht hij heel hongerig worden dan word het maar een extra fles ergens overdag ertussen plakken. Ben benieuwd bij je! Bij ons lukte het niet in 1x keer maar die paar keer snachts voeden had ik er dan wel voor over 😊