21 Reacties

5 jaar geleden

Goedemorgen Roosje1983, Ik heb wel ervaring met het geven van de laatste fles KV naast volledige borstvoeding. Hier zoontje die 3 a 4 x snachts kwam voor een slokje. Heel erg fijn natuurlijk maar ik kon niet meer. Sinds ik ben gaan werken in juni gestart met de avond voeding KV en hij bleef nog steeds 2 a 3x snachts komen. (Nu denk ik ook dat het een soort van gewenning is en mamahonger ipv echt dorst/honger) sinds hij vaste voeding eet (zoontje is nu 6,5 maand) en ik gestopt ben met de borst te geven live is het wat verbetert. Je zou het natuurlijk kunnen proberen die laatste fles, ik hoor ook goede verhalen erover.

5 jaar geleden

Dag Roosje , ik gaf ook volledig bv tot 3 weken geleden ongeveer. Hij (6 mnd ( krijgt de avond fles kv en dan dezelfde hoeveelheid als dat ik volledige bv er in zou doen. Hij sliep een tijd door de laatste week weer niet denk spong. Maar wat ik dan doe is , ik kolf rond 22.22.30 mijn man geeft fles tussen.23 en 0.00 en als hij komt tussen.4 en 5 geef ik hem 1 borst zodat hij wel tegen 7 u weer wakker word. Had zelf het idee dat hij minder verzadigd is op kv en gisteren avond een volledige fles bv gegeven .aar dat was het niet. Je moet gewoon een beetje testen. Als hij naar de opvang gaat krijgt hij ook half half ik.kolf namelijk niet elke x 150 cc dus moest wel om ook een beetje voorraad te houden. Als ik vrij ben krijgt hij wel volledig bv behalve dus die fles. Succes !

5 jaar geleden

Reactie op Lizzy1983

Dag Roosje , ik gaf ook volledig bv tot 3 weken geleden ongeveer. Hij (6 mn ...
Ja ik twijfel dus heel erg of mn BV begint terug te lopen en ze dus meer nodig heeft of dat ze nu extra komt door t sprongetje... en doordat ik nu eigenlijk altijd de borst geef slaap ik max 2-3uur achter elkaar en na 23 wkn is dat nu toch wel op t hoogtepunt qua gesloopt zijn beland dus twijfel beetje of ik BV in de fles moet geven (door mn man) of KV.... tot nu toe kolf ik nog 130-200ml uit iedere borst dus tegelijk lijkt t wel of er nog voldoende in zit....

5 jaar geleden

Wauw je kolft veel 😍 Hier ook een meid die tot 2 weken geleden ‘s nachts om de 3-4u de borst wou (tutje hielp écht niet). Ook geprobeerd om enkel te kolven en te geven hoeveel ze zelf wou, zodat ze zeker haar hoeveelheden binnen had overdag, maar werkte ook niet. Nu ligt ze in haar eigen kamertje (jammer genoeg), maar ze slaapt wel beter. Nu ongeveer van 21/22-4u. Dan wil ze echt wel drinken en om 7u is ze echt klaarwakker. Ik hoop dat ze toch nog een uurtje bij kan slapen want wanneer ik binnenkort ga werken is het ook om 5u opstaan. Al van alles geprobeerd (buiten kunstvoeding). Veel borst overdag, borst ‘s avonds, eerst wat fles ‘s avonds en dan nog borst... Maar geeft niet echt verschil in haar slaaptijden. Iedereen zegt maar “een goeie fles ‘s avonds”, maar die keer dat ‘k enkel borst gaf overdag, sliep ze wel een keertje tot 5u 🤷🏼‍♀️. Maar een ingedikte fles van 180ml en ze is wakker om 3/4u... Het is me hier ook echt een raadsel!

5 jaar geleden

Echt als de kleine er aan toe is geeft die dat vanzelf wel aan. Ik geef alleen borstvoeding met daarnaast dan zijn fruit en warme hap, maar die van mij slaapt sinds hij op zijn eigen kamer slaapt de hele nacht door. In het begin van 22.30 tot 5.00,maar nu hij 5 maand is toch van 20.00 tot 7.30 als ik niet hoef te werken. En als ik aan het werk ben dan maak ik hem dus wakker om 6.30. Anders kom ik te laat.

5 jaar geleden

Reactie op Peetje1980

Echt als de kleine er aan toe is geeft die dat vanzelf wel aan. Ik geef all ...
T lastige is dat ze nog slecht slaapt s avonds... ze slaapt dan eigenlijk alleen op de borst goed... we krijgen haar niet zomaar in dr bedje gelegd.. wiegen = na 30 min wakker, wakker weg leggen is vreselijk huilen en over dr toeren raken maar niet slapen.. terwijl ik idd ook t gevoel heb dat ze daar goed slaapt! Overdag slaapt ze er prima.. meestal wel alleen 45min slaapjes maar ze slaapt er prima.. maar vanaf de avond krijgen we haar daar niet in dr bedje lijkt t wel...

5 jaar geleden

Hoi, ik zou dat zeker doen ja! Meer om jezelf een beetje te ontlasten en de “taak” een beetje te verdelen. Zelf heb ik er geen last van mijn zoontje slaapt al met 3 maanden door, is nu 23 weken oud. Ik geef zelf nog de laatste voeding tussen 21.30 u en 22.30 u daarna komt hij pas na 7 u en slaapt hij vaak daarna nog door tot uur of 9. Denk wel dat wij een echte mafkont hebben 😂. Succes!

5 jaar geleden

Zelf kolf ik ook op mijn werk en ik merk dat je lang niet zo veel voeding er uit krijg als nodig. Soms maar 100 ml totaal. Vul ik aan met kunstveiling anders blijf je bezig. Ik heb ook wel eens gehoord dat het kan helpen om de voeding aan te maken met rijstepap om het iets meer verzadigder te maken, wie weet helpt dat.

5 jaar geleden

Reactie op Roosje1983

T lastige is dat ze nog slecht slaapt s avonds... ze slaapt dan eigenlijk a ...
Dat hebben wij ook een tijdje gehad. Het is nog steeds soms drama, maar vaak ook niet. We zijn met een vrij uitgebreid ritueel begonnen. Luier en insmeren tegen eczeem, vitamines, dan de borst, en voorlezen. We zijn er wel 3 kwartier mee bezig, maar dan valt ze vaak goed in slaap. Duurde wel ff voordat heeft werkte.

5 jaar geleden

Hoi Roosje. Lastig hè wat nu 'wijsheid' is. Ik geef alleen bv. Kolven lukt niet en onze zoon pakt de fles niet. 'S nachts komt hij voor mijn gevoel soms om de 2 uur. Dus ik herken jouw gevoel na 6 maanden! Ik hoop dat het anders gaat worden nu meer hapjes en brood gaan geven. Soms maar gewoon denken dit is maar even.. voor je het weet ga je die momentjes missen ☺

5 jaar geleden

Ik geef ook nog volledig borstvoeding en mijn dochtertje komt ook nog regelmatig 's nachts. Ik laat het zo, op een gegeven moment zal ze minder komen. Nu heeft ze hey blijkbaar nodig.

5 jaar geleden

Reactie op Pldo

Dat hebben wij ook een tijdje gehad. Het is nog steeds soms drama, maar vaa ...
Ja we zijn nu sinds kort maar gestart iedere avond in bad/douche en dan idd hele ritueel wat we verder ook deden... maar man man wat had ik nu graag een gebruiksaanwijzing willen hebben! Mn gevoel is dan zo vaak tegenstrijdig.. ik wil iets proberen maar wil eerst iets anders toch een week de kans geven... maar stiekem wil ik gwn iets wat gelijk werkt maar helaas zo gaat dat niet 🙈😂🙈

5 jaar geleden

Je kan je man een flesje laten geven om jezelf even te ontlasten, maar het zal geen wonderen werken voor het doorslapen. Sommige kinderen hebben meer behoefte aan troost dan andere. Mijn 2de zoon werd elke twee uur wakker. Ook nadat ik was overgegaan op flesvoeding. Het best was samen slapen en de borst de hele nacht beschikbaar houden. Nu een meisje dat ook nog 2 a 3 keer komt in de nacht en niet liggend wil voeden en dat is slopend. Succes.

5 jaar geleden

Reactie op Roosje1983

Ja ik twijfel dus heel erg of mn BV begint terug te lopen en ze dus meer no ...
Je hebt genoeg bv. Je kindje is misschien veel afgeleid in de dag en drinkt daarom niet optimaal. Ook heb je nog sprongetje 5.

5 jaar geleden

Reactie op Roosje1983

Ja ik twijfel dus heel erg of mn BV begint terug te lopen en ze dus meer no ...
Wow uit iedere borst??? Je kan ook mixen he als je dat prettig vind. Ik vond het een super kut idee om kv bij geven maar het gaf mij zoveel druk om te presteren met kolven wat averechts werkt. Djace komt nu ineens ook iedere nacht komt echt door de sprong. Wat houdt jou tegen om je man die fles te laten geven ?

5 jaar geleden

Reactie op AnnetteS

Zelf kolf ik ook op mijn werk en ik merk dat je lang niet zo veel voeding e ...
Bij mij ook.100 terwijl hij 150 cc mag hebben. Vreemd toch hij haalt er dus echt veel meer uit. Ik 'melk' mijzelf na het kolven ook nog. Is toch nog 10 cc extra 😅

5 jaar geleden

Reactie op Lizzy1983

Wow uit iedere borst??? Je kan ook mixen he als je dat prettig vind. Ik von ...
Ja ik geef sowieso maar 1 borst per voeding omdat er zo veel in zit en als ik nu kolf hangt t een beetje vh tijdstip vd dag af maar haal ik tussen de 130-200ml per keer uit een borst... en als ik haar dan bv in de fles geef geef ik tussen de 160-200ml... Ja weet niet wat me tegenhoudt om hem de fles te geven denk dat ik vanaf t begin de borst heb gegeven en t daardoor toch soort van zo ‘gegroeid’ is dat ik altijd borst geef ipv hij ook een keer de fles s avonds... eigenlijk heel vreemd als ik t zo uitschrijf... maar ga het denk wel introduceren als ze zo blijft spoken in de nacht want hou t gwn niet vol...

5 jaar geleden

Ik geef ook volledige borstvoeding met de gebruikelijk fruit en groentehap. Zoontje is 23weken en tussen 21.00-22.00u krijgt hij de laatste bv en slaapt dan gelukkig door tot 6.00-7.00u. Vorige week meldde hij zich een aantal nachten 3x per nacht. Ik was gesloooopt. Ik gok op een sprongetje en ben blij dat het weer voorbij is. Het is echt slopend dat je kindje zich zovaak meldt snachts. Hopelijk heeft iemand de gouden tip en anders heel veel sterkte en nog e en volhouden. Wordt vanzelf beter.

5 jaar geleden

In mijn ervaring maakt een fles vs borstvoeding geen verschil als het op doorslapen aankomt...heb ook een aantal avonden een fles gegeven met het idee dat ze dan langer vol zou zitten, maar het maakt geen verschil

5 jaar geleden

Ik geef de combi. Borstvoeding en fles voeding. Ben zelf ook gaan kijken wat ik eraan kan doen om nu eens een nachtje door te kunnen slapen. Ze krijgt nu voor het slapen gaan flesvoeding i.p.v. borstvoeding maar ook nu meld ze zich nog s nachts. Min 1x, soms vaker. Ze zal vanzelf een keer doorslapen???!