28 Reacties
6 jaar geleden
Hi Siimone, wat vervelend voor je zoontje dat hij een liesbreukje heeft zeg. Mijn zoomtje is 2 x aan een waterbreukje geopereerd (is bijna het zelfde en dezelfde operatie). Hij was toen wel al 1 jaar maar hij heeft er helemaal geen last van gehad na de operatie en het herstelde snel. Een half jaar later moest het helaas nog een keer en toen ging het herstel weer hetzelfde. Helemaal geen last ervan en wond geneeste snel en mooi. Succes en sterkte. 😊
6 jaar geleden
Wat toevallig! Onze zoon van 8 weken zal ook snel geopereerd worden aan zijn liesbreuk.
Ik hoor veel over spoedig herstel, klein littekentje en vooral weer een vrolijk kind terug.
Wel even een vraag... Heeft jouw zoon veel last en waar merk je dat aan? Merk jij toename in pijnklachten gedurende de dag?
Ik heb het idee van wel en word er erg onrustig van. Juist omdat ik niet zeker weet of het de liesbreuk is of "gewoon" krampen.
6 jaar geleden
Reactie op RWBM
Wat toevallig! Onze zoon van 8 weken zal ook snel geopereerd worden aan zij ...
Ik hoor inderdaad over het algemeen ook dat het super erg mee valt! Ik kijk ook vooral op tegen de narcose.. zo'n klein hummeltje:(
Mijn zoontje heeft er helemaal geen last van! De dokter heeft mij verteld het wel goed in de gaten te houden i.v.m verstopping.. Ik moet er dan ook zo af en toe een keer op duwen! Als het echt een bult is moet ik de bult met 3 platte vingers (en dan t midden van je vingers) voorzichtig naar beneden drukken.. Als hij geen kik heeft is er niks aan de hand, als het pijn doet dan merk je het wel. Ook is ie dan ontroostbaar.. En als het krampjes zijn en je neemt hem lekker bij je kunt hem troosten dan weet je dat het krampjes zijn.. zo is het mij verteld.
6 jaar geleden
Hoi Simone, mijn eerste zoontje heeft ook een liesbreuk gehad en is met 3 maanden geopereerd. Met ongeveer 6/7 weken ook ontdekt. In de tussentijd zijn we 1 keer naar het spoedeisende hulp geweest ivm een beknelling. Hij was toen ontroostbaar. We vonden het ook erg moeilijk om te bepalen wanneer t nou krampjes waren of dus een beknelling, maar toen dat dus zo was, was hij dus echt ontroostbaar en hebben we maar gewoon gebeld. Het ziekenhuis zei ook dat je beter maar gewoon kunt bellen voor de zekerheid als je t niet vertrouwt.
De operatie zelf was natuurlijk echt even spannend, maar viel reuze mee! Dagopname en we hadden aan het einde van de dag alweer een vrolijk mannetje. De volgende dag merkte we niks meer!
Veel succes!
6 jaar geleden
Reactie op Lenny
Hoi Simone, mijn eerste zoontje heeft ook een liesbreuk gehad en is met 3 m ...
Oei wat sneu voor je zoontje..dat lijkt me verschrikkelijk als ie n verstopping krijgt. Maar als mama weet je denk ik wel wanneer het echt mis is! Hopelijk krijgt ons zoontje geen beknelling.. bij ons zeiden ze inderdaad ook, bij twijfel gewoon bellen!
Oké een dag opname, ik begreep dat je een nachtje moest blijven maar dat is dus niet zo?
Fijn om te horen dat ze allemaal lekker vrolijk waren na de operatie :)
6 jaar geleden
Die van ons heeft het ook gehad vorig jaar. Hij was toen ook rond de 3 maanden.
Voor hem was het de 2e operatie en een flinke breuk en moest wel een nachtje blijven.
Het herstel ging snel en heeft er niks aan over gehouden.
Je moet wel even vragen hoe het zit met de entingen. Wij moesten een maand wachten na de operatie, ent schema is dus opgeschort.
6 jaar geleden
Reactie op Mikiwi
Die van ons heeft het ook gehad vorig jaar. Hij was toen ook rond de 3 maan ...
Oké! Dat van de entingen is een goeie, toevallig zat ik daar zelf ook al aan te denken. Ons zoontje heeft zijn eerste entingen nog niet gehad.. Die zou hij over n weekje of 4 krijgen..
6 jaar geleden
Vandaag bij de huisarts geweest ivm een flinke bult bij de lies van ons zoontje (9 wkn).
Huisarts zegt dat het een hydrocele is (waterbreuk) en geen liesbreuk. Alleen hij heeft al vanaf de geboorte ontzettend moeite met ontlasting (hele dag persen, huilen etc). Hebben al laxeermiddel gekregen en ze denken dat het geen verband houdt.
Toch twijfel ik nu of het geen liesbreuk is. En als ik kijk op internet, kan ik het verschil niet goed vinden tussen een waterbreuk en een liesbreuk.
Waterbreuk kijken ze vaak een jaar aan, terwijl ze aan een liesbreuk vaak sneller operatief worden geholpen. Dus wil niet zo lang aantobben als het toch een liesbreuk blijkt te zijn.
Hoe was dat bij jullie kindjes met een liesbreuk? Twijfelde de huisarts niet over waterbreuk?
6 jaar geleden
Reactie op DaisyH
Vandaag bij de huisarts geweest ivm een flinke bult bij de lies van ons zoo ...
Nee geen twijfel.. wisten meteen dat het een liesbreuk was. Ik dacht ook dat een waterbreuk in het scrotum zat maar nu weet ik dat niet zeker. Mijn vriend heeft dat vroeger gehad. Als je twijfelt, gewoon een second opinion vragen! Al helemaal als hij er echt last van heeft
6 jaar geleden
Nou mijn zoontje wordt straks geopereerd. Ik vind het wel spannend hoor, vooral de narcose. Mijn zoontje had nergens last van, maar eergisteren was hij ineens ontroostbaar. Vreselijk veel gehuild. Werd ook huilend wakker uit zijn slaap. Zijn liesje was een keihard bobbeltje. We zijn met hem in de auto gestapt naar de spoedeisende hulp van het sophia. Onderweg is hij rustig geworden en was het bobbeltje weer zacht geworden. Ze hebben er wel gelijk spoed achter gezet en nu wordt hij dus over een paar uurtjes geopereerd. Net zijn laatste flesje gegeven.
6 jaar geleden
Reactie op Lay2
Nou mijn zoontje wordt straks geopereerd. Ik vind het wel spannend hoor, vo ...
Wat toevallig! Ons zoontje wordt vandaag om 8.00u geopereerd.. en afgelopen week op de spoedeisende hulp gezeten ivm beknelling! We kwamen er deze week pas achter via een echo. Dag erna bekneld en nu opereren. Heftig weekje zo. Als ik het lees hebben jullie zo ongeveer dezelfde week 😅
Heel veel sterkte voor jullie kleine mannetje 🙏🏻💙
6 jaar geleden
Reactie op Siimone
O wat sneu! Heel erg veel succes en sterkte!. En ben heel benieuwd hoe het ...
We zijn nu onderweg. Hij moet nuchter zijn dus ben als de dood dat hij wakker wordt en wilt drinken🤐😴😅. Ik laat jullie weten hoe het was. Kan niet wachten om lekker met hem te knuffelen na afloop!🥰
6 jaar geleden
Reactie op Lay2
We zijn nu onderweg. Hij moet nuchter zijn dus ben als de dood dat hij wakk ...
Komt goed! Snap ik.. Ik ga hem morgen ook lekker knuffelen de hele dag!
Wanneer hebben jullie te horen gekregen hoelaat je aanwezig moet zijn etc? Ik heb alleen een telefoontje gehad hoelaat de operatie morgen is.. Ik zou nog gebeld worden voor verdere info maar nog niet gebeurd .. denk dat ik zo zelf maar bel
6 jaar geleden
Mijn zoontje heeft ook een liesbreuk.
Hij is er soms heel onrustig en huilt uit het niks zo zielig.
Wij staan op de wachtlijst hoop dat het zo snel mogelijk gebeurt.
Ik kwam er zelf achter toen hij 2 a 3 weken oud was dan mogen ze er nog niks aan doen omdat die zo klein is na 3 maand mag hij geopeerd worden wat ze tegen mij hebben gezegd.
6 jaar geleden
Hij is vanmorgen geopereerd. De operatie is goed gegaan. Ze hebben het goed kunnen hechten en er zit nu een mooi pleistertje op.
Hij was wel overstuur toen hij uit de narcose kwam. Hij had zowel honger als slaap. We kregen hem niet rustig, dus hebben ze hem wat morfine gegeven. Hij is sindsdien sufjes. Drinkt wel maar slapjes, hij slaapt eigenlijk de hele dag. Ben blij dat hij geen pijn heeft nu. Hij krijgt 3x per dag paracetamol. Ik hoop dat ik morgen of straks mijn vrolijke jongen weer terug heb.