21 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees graag mee. Onze zoon is nu 4,5 maand en wij houden ook enorm van fietsen. Vorig jaar hebben we samen een rondje Zuiderzee gefietst in een week. Volgend jaar willen we in mei ook zoiets gaan doen. Alleen dan niet zo'n grote afstand ivm de kleine man. Maar ben ook benieuwd. Ik speel zelf met de gedachte om een kinderstoeltje te doen voor achterop wanneer hij pas 1 jaar is en dan een fiets kar erachter te hangen waar hij ook in kan zitten en waar nog wat kleine spulletjes in opgeborgen kunnen worden voor onderweg. Maar dan wel een fietskar die je ook meteen als wandelwagen kan gebruiken. Hihi.

5 jaar geleden

Wij hebben een (tweedehands) elektrische bakfiets van Bakfiets.nl. Het was een behoorlijk dure aanschaf, maar hij is zijn geld driedubbel waard! Onze jongste zoon van 4 maanden zit in de maxi cosi in een speciale standaard/houder. Mijn oudste zoon van 3 zit op het bankje er schuin tegenover. En we hebben zelfs nog ruimte over om speelgoed, tassen en eventueel boodschappen mee te nemen. Ik heb ook altijd de draagzak mee voor de jongste, zo kan ik heel makkelijk even een winkel in. We gebruiken hem bijna dagelijks en ik ben er dus erg tevreden over. Het geeft ons heel veel vrijheid en nooit gedoe met een auto en parkeerplek zoeken.

5 jaar geleden

Ik zou voor een bakfiets gaan als je de ruimte hebt. Met een fietskar heb je minder contact met je kindje en het bungelt maar een beetje achter je fiets. Ook kan je niet ingrijpen of horen als er 2 kindjes in zitten en ruzie hebben.

5 jaar geleden

Wij hebben de thule coaster xt gekocht met babyhangmatje. Onze baby gaat al mee vanaf 3 maanden. Is ideaal in dit hangmatje. Super makkelijke fietskar die ook past voor 2 kindjes. Als ze groter zijn hebben ze hier ook nog geniet van. Deze kan je ook als wandelwagen gebruiken.

5 jaar geleden

Wij hebben de grootste bakfiets van bakfiets.nl. Dure aanschaf, maar we gebruiken het dagelijks. Wij vinden dit een fijner alternatief voor een gewone fiets met zitjes, omdat die sneller valt met kinderen in de zitjes. Ons oudste zoontje vind het erg leuk om erin te zitten! 😃 hij neemt vaak een grote knuffel mee die in een ander zitje zit.. 😉

5 jaar geleden

Ik heb een Babboe Big bakfiets aangeschaft, beste aankoop ooit! Ik kan de hele kinderwagen er, opgevouwen, in kwijt en dan zit mijn kleine meid in haar maxi cosi en die maak ik dan weer vast aan de riempjes. Ideaal! Ook fijn om boodschappen mee te doen etc.

5 jaar geleden

Wij hebben een tweedehands bakfiets van babboe aangeschaft. Ideaal. Baby in de Maxi-Cosi in de bakfiets en de oudste op het bankje. En het is super gezellig. Veel contact met elkaar.

5 jaar geleden

Ik heb een bakfiets van City bike. Mijn dochter van 5 (die al best lang is) past er zelf in met een vriendinnetje plus maxicosi. Als de maxicosi er straks uit is passen er weer makkelijk 4 kinderen in. De kinderwagen kan ik met een spin achterop spannen, ideaal.

5 jaar geleden

Ik vond de bakfiets echt heel eng fietsen ... en stukke duurder. Mijn fietskar is top heel makkelijk :D als je vragen hebt hoor ik wel

5 jaar geleden

Reactie op Celien__

Wij hebben de thule coaster xt gekocht met babyhangmatje. Onze baby gaat al ...
Hebben we ook sinds enkele weken! Zelfde situatie. Je mag zogezegd wel niet fietsen met een kindje die niet rechtop kan zitten zelfstandig. De sling is eigenlijk om te wandelen. Maar we fietsen erg voorzichtig. Ik dacht dat broer ook moeilijk zou doen als zus naast hem zou hangen, maar voorlopig, gaat dit prima!

5 jaar geleden

Wij hebben een Thule fietskar (via marktplaats) aangeschaft en zijn er super blij mee! Onze dochter kan er nu met de maxi cosi in en later met een baby sling er in zitten en daarna echt zitten-zitten. Hij heeft ook een duwstang, dus te gebruiken als wandelwagen. Vind ik persoonlijk handiger dan een bakfiets, omdat wanneer je 'm niet gebruikt, je hem dus ook niet mee hebt en ingeklapt neemt het weinig ruimte in beslag in de schuur.

5 jaar geleden

Wij hebben een elektrische babboe big. Beste aanschaf ooit, super veel plezier van. Ik vond het wel even wennen met fietsen, best eng in het begin. Nu gaat het prima.

5 jaar geleden

Hier nog een foto van mijn Babboe Big Bakfiets met wagen en maxi cosi er in (er liggen zelfs nog een elektrisch schommelstoeltje en luiertas in). 😁

5 jaar geleden

Wij hebben al 5 jaar een Babboe Big. Superveel plezier mee. Momenteel zit onze zoon van 4 maanden erin met maxi cosi bevestigd op de isofix samen met onze dochter van 4. Soms gaat zelfs ook haar fiets erin mee. Beste aankoop ooit!!

5 jaar geleden

Wij hebben een elektrische bakfiets. Aangeschaft toen onze twee jongens rond de 7 maanden of zo waren. Inmiddels zijn ze 2.5 en onze dochter bijna 4 maand. Zo’n goeie koop geweest! Sinds een maandje zitten ze er alle drie in!

5 jaar geleden

We hebben overigens de babboe big en heel tevreden mee

5 jaar geleden

Zijn die bakfietsen wel een beetje uit een kleine schuur te halen? En door achterom gangetjes te rijden? Zit er soms ook aan te denken(wil wel een kleine als dat er is) Maar ben nogal klein/tenger en alles is mij snel te zwaar..😅

5 jaar geleden

We hebben een Urban Arrow. M'n auto heb ik verkocht en geen seconde gemist! Maxicosi klik ik op de adapter en m'n zoontje van 2 zit op het bankje. Die fiets gaat als een trein!

5 jaar geleden

Reactie op melanie Way

Zijn die bakfietsen wel een beetje uit een kleine schuur te halen? En door ...
Ik vind de babboe big een aardig grote draaicirkel hebben. nu is dat bij ons geen probleem, of het door achterom gangetjes past durf ik niet te zeggen. Ik vermoed dat het best een gedoe is. Nu wil het ook wel verschil maken of een bakfiets voor twee wielen heeft of één wiel. Laat je goed informeren bij aankoop en maak testritjes.

5 jaar geleden

Reactie op anniek1988

We hebben een Urban Arrow. M'n auto heb ik verkocht en geen seconde gemist! ...
Ja da geloof ik dat dit een goede aankoop is, maar ik fiets denk ik niet genoeg om zo'n dure aankoop te doen. Naae het werk is al 25 km, dit lijkt me net te ver om te fietsen 🤔 Maar deze fietsen vind ik ook wel heeel leuk! En makkelijk.