13 Reacties

5 jaar geleden

Hier ook het geval mijn dochter van 12 weken laat steeds 50 staan. Juist nu met dit warme weer wil ik dat ze goed drinkt. Ik bied nu steeds om de 3 ipv 4 uur voeding aan.

5 jaar geleden

Reactie op Janneke de Bruijn

Hier ook het geval mijn dochter van 12 weken laat steeds 50 staan. Juist nu ...
Ja hier ook.. Oh dat is slim kan ik ook wel proberen idd

5 jaar geleden

Rond 12 weken is er een sprongetje (oei ik groei boek) en er zijn dan weer regeldagen dan kunnen baby's ook slechter gaan drinken.

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde bij ruim 11 weken. Ook 180+6, ging eerder schoon op. Nu valt hij steeds in slaap halverwege. Gelukkig gaat er na een aantal pogingen wel nog wat cc in, maar niet altijd meer leeg. Tip: steeds weer even ander houding, tijdje omhoog, weer zoveel mogelijk wakker maken en nog maar weer een paar slokken.

5 jaar geleden

Reactie op Melanie TB

Rond 12 weken is er een sprongetje (oei ik groei boek) en er zijn dan weer ...
Ja 12 weken na uitherekende datum zeggen ze toch altijd? Onze dame is 2 weken te vroeg geboren

5 jaar geleden

Onze dame is 2,5 week te vroeg geboren en nu ook ruim 12 weken. Slaapt slechter overdag en drinkt wisselend. Ik zie dat ze meer aan het ontdekken is, dus denk toch dat het het sprongetje zal zijn. Ik maak me niet zo druk om de flessen, zolang ze maar genoeg plasluiers heeft en goed groeit.

5 jaar geleden

Hadden wij ook last van, fase 2 speen op zijn fles gezet en sindsdien drinkt hij alles in 1x op.

5 jaar geleden

Ons zoontje drinkt eigenlijk meestal maar 2x per dag zijn fles leeg.. we bieden 165 aan, maar t gaat bijna nooit op, terwijl hij dit wel mag drinken.. ik vind het allemaal wel prima.. hij bepaalt zelf hoeveel hij drinkt..

5 jaar geleden

Reactie op Wouter

Hadden wij ook last van, fase 2 speen op zijn fles gezet en sindsdien drin ...
Dit is ook nog een goede om naar te kijken als je kindje altijd de fles leeg heeft gedronken.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is nog 10 weken, maar ik heb ergens gelezen dat als ze rond die tijd 12 weken de flessen niet leegdrinken dit te maken heeft met een sprongetje..

5 jaar geleden

Reactie op Wouter

Hadden wij ook last van, fase 2 speen op zijn fles gezet en sindsdien drin ...
Ja dat gaat hier helaas nog veelte snel voor der dan verslikt ze zich steeds

5 jaar geleden

Onze zoon is morgen 13 weken en zit volop in zijn 3e sprongetje. Ik merk ook dat hij delen laten staan van de fles. Dit zijn enkele symptomen die bij het sprongetje kunnen horen

5 jaar geleden

Mijn dochter is 14 weken en begint dus bijna aan sprong 4. Maar die heeft vanaf dat ze 120ml kreeg al dat ze bijna nooit der fles leeg gedrinkt. Ze krijgt nu 150ml en nog laat ze 9/10 minimaal 40 staan. De 2e fles vaak zelfs 70 of 90 ml. Ik heb dit aangekaart bij het consultatiebureau. Die zeggen dat ze eten wat ze nodig hebben. Als je je zorgen maakt over of ze genoeg vocht binnenkrijgen kun je bij flesvoeding 10ml water extra doen. Bij borstvoeding mag dit volgens mij niet