32 Reacties

6 jaar geleden

De totale voeding tellen, dan is makkelijker in de gaten houden hoeveel hij daadwerkelijk gedronken heeft als dat je het water alleen moet tellen 😊

6 jaar geleden

Maakt niet uit toch? Die 15 ml is te verwaarlozen en de kleine geeft toch zelf wel aan of het genoeg is.

6 jaar geleden

Zelf tel ik de totale voeding, omdat ik het dan makkelijker in de gaten kan houden wat hij daadwerkelijk heeft gedronken. Volgens mij praat het CB vaak over een fles voeding zonder schepjes. Ik zeg dus 165cc en het cb zegt 150cc😊

6 jaar geleden

Ik tel alleen het water. Door poeder toe te voegen wordt de substantie dikker, maar de hoeveelheid vocht verandert niet.

6 jaar geleden

Goede veaag... Ik giet het zelfs af.... Maar dan maak ik het waarschijnlijk nog ingewikkelder voor je. Dus als ik 150 cc moet geven, doe ik 150 water opwarmen, 5 schepjes erbij. Roeren. Afgieten naar 150... Geen idee of het zo moet.

6 jaar geleden

Goede veaag... Ik giet het zelfs af.... Maar dan maak ik het waarschijnlijk ...
Ik doe het ook zoals jij nu doet, toevallig zei n vriendin van me vandaag, ik tel alleen t water hoor. Zo’n gedoe anders 😂

6 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Ik tel alleen het water. Door poeder toe te voegen wordt de substantie dikk ...
Die 1liter waar ze het dan over hebben die ze max mogen hebben, dat gaat dan over t vocht dus? 😟

6 jaar geleden

Ik doe het ook zoals jij nu doet, toevallig zei n vriendin van me vandaag, ...
Maar dan klopt de verhouding niet ... Ik zal dit is vrijdag aan de diëtiste vragen. Die weet dat vast wel

6 jaar geleden

Maar dan klopt de verhouding niet ... Ik zal dit is vrijdag aan de diëtiste ...
Dat is goed 😃 ben wel benieuwd..

6 jaar geleden

Ik tel ook alleen het water, maar begon me ook af te vragen of hij nu niet teveel krijgt. Maar het scheelt zo'n 100 cc op een dag (in ons geval 900 water of 1000 voeding), dus blijf maar zo doorgaan.

6 jaar geleden

Die 1liter waar ze het dan over hebben die ze max mogen hebben, dat gaat da ...
Volgens mij wel. Het valt mij op dat er geen eenduidigheid hierover is, dus ik doe maar wat ik denk dat goed is. Onze zoon is 9 weken en krijgt 3x150+5 en 2x180+6 dus ik kom toch niet boven die liter uit.

6 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Volgens mij wel. Het valt mij op dat er geen eenduidigheid hierover is, dus ...
Onze zoon van 9 weken krijgt precies hetzelfde 😄

6 jaar geleden

Onze zoon van 9 weken krijgt precies hetzelfde 😄
Hoeveel weegt jouw zoon? Die van ons ongeveer 5400 gram en is nu 58cm.

6 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Hoeveel weegt jouw zoon? Die van ons ongeveer 5400 gram en is nu 58cm.
Ben 20 mei gaan wegen op het bureau, morgen weer n afspraak dus ben benieuwd. De 20ste woog hij 5410 en 59 cm! 😃 hij is van 25-3.

6 jaar geleden

Dat is goed 😃 ben wel benieuwd..
Ben hier ook wel benieuwd naar. Ik tel inderdaad alleen water, maar ben dan bang dat het soms teveel is🤷🏼‍♀️ Maar ja, als ze honger heb dan krijg ze gewoon hoor, ongeacht hoeveel ze al gehad heb. Ze geef t wel aan..

6 jaar geleden

Het staat bij ons heel duidelijk op het blik . 150 water met 5 schepjes voeding

6 jaar geleden

Reactie op Jeannettje

Ben hier ook wel benieuwd naar. Ik tel inderdaad alleen water, maar ben dan ...
Ik ga morgen naar CB. Zal het daar nog eens navragen. Ik laat het weten! 🙂

6 jaar geleden

Ben 20 mei gaan wegen op het bureau, morgen weer n afspraak dus ben benieuw ...
Matthias is van 28-3 en woog dit op 28 mei. Toen was ik even op het cb om te wegen en te meten.

6 jaar geleden

Maar dan klopt de verhouding niet ... Ik zal dit is vrijdag aan de diëtiste ...
Ben ik ook benieuwd na hou je ons op de hoogte , want ik doe dat ook juist

6 jaar geleden

Volgens mij moet je de schepjes erbij tellen. Ik moest in het begin bijvoeden. En er werd door de kraamhulp altijd uitgegaan van de hoeveelheid inclusief schepjes. Dus 65 ipv 60 en 33 ipv 30. Ben benieuwd.