4 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben ook laatst begonnen bij mijn peuter. Het is mij heel erg meegevallen, ik had echt verwacht dat hij zou gaan schreeuwen om z'n speen. Maar hij miste m niet eens. Wel had ik het idee dat ie even niet wist wat ie met z'n mond aan moest haha. Ik ben gestopt vanwege z'n tanden en ik zie nu al echt verschil!!
3 jaar geleden
Wij zijn gestopt omdat ze ze in rap tempo kapot beet. Steeds al aangekondigd: als deze spenen kapot zijn, geen nieuwe speentjes meer. Dan zonder speentje slapen. Vorige week hadden we nog 1 speentje over en hebben we een deal gesloten. We zijn naar de speelgoedwinkel gereden, ze heeft een klein cadeautje uit mogen kiezen en deze "betaald" met haar speentje. Kon zelf benoemen dat ze zonder tutje ging slapen. Was de eerste 2 pogingen een beetje moeilijk voor haar, maar het is wel gelijk gelukt. Hebben expres ook geen speentjes meer in huis gehouden, zodat we ook niet op een zwak moment toe konden geven... ze slaapt nu ruim een week zonder tut en is daar heel trots op, ze vertelt het aan iedereen die het (niet) horen wil
3 jaar geleden
Wat bij ons super goed werkt is de ‘spenenfee’. We verzamelen alle spenen in een mooi zakje en hangen die aan de slaapkamerdeur (liefst ergens in de ochtend). We vertellen dat de spenenfee de spenen zal komen ophalen en dat ze er een mooi cadeau voor teruggeeft. Ergens in de middag vervangen we de spenen voor een mooi cadeau (voor mn tweede zoon net een politieauto met geluid). Hij was zo blij met het cadeau dat hij de spenen zo vergat. Hij vroeg er in de dagen erna maar een keertje naar, en toen was het antwoord heel simpel: we kunnen je geen speen geven, de fee heeft ze allemaal. En toen was het ook meteen weer goed. Werkte bij mn eerste zoon ook perfect 👌 (eerste zoon toen hij 2 werd, tweede zoon toen hij 2,5 was, mn neefje met 3,5. Werkte bij alle drie perfect 👌🥳)