11 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben ook begonnen met stukjes. En snij het gewoon heel klein om mee te beginnen en prik het dan op een vorkje. En anders zo snijden dat ze het in hun hand kunnen houden en hapjes er van af kunnen nemen

5 jaar geleden

Heb ook heel lang met appel zitten klooien, maar dit bleek de oplossing. Gewoon een halve/hele en dan eraf laten schrapen met die kleine tandjes haha. Dan ging beter dan echt stukjes. Dat werd elke keer verslikken. Verder doe ik peer geven wanneer deze echt rijp is. Druiven gewoon door helft. Blauwe bessen in z'n geheel of door de helft. Frambozen gewoon zo geven. Kiwi in stukjes. Banaan gewoon een halve. Mango in repen. En het is ook gewoon een beetje oefenen. Komt goed!

5 jaar geleden

Ik stoom de appel nog wel steeds, maar waar ik er eerst puree van maakte prak ik het nu grof. Dan eet hij wel stukjes, maar zijn het nog zachte stukjes.

5 jaar geleden

Hoe het op een KDV gebeurt: Appel: eerst smalle partjes en die snijd je weer tot 'blokjes', later kan je dit als smalle partjes aanbieden eerst alles zonder schil, later met schil en worden de partjes ook groter. Peer en mango: zelfde idee als de appel, alleen geef je in het begin een zachte peer I.p.v. een harde. Druiven, blauwe bessen door de helft en dan nog maals door de helft zodat je 4 partjes krijgt (i.v.m. verslikking). Banaan in de lengte door de helft en dan dunne plakjes, dit worden later schijfjes en tot slot de banaan zo afhappen. Kiwi ook in halve schijfjes, dan hele schijfjes en tot slot kan je evt. Uitlepelen.

5 jaar geleden

Eerst wel beginnen met zacht fruit, pas als dat goed gaat harder fruit.

5 jaar geleden

Bananen kan je makkelijk in de lengte in drieën splitsen. Appel in dunne plakjes en zachte appels kopen. Peer in kwarten snijden. Dat is vrij zacht als ze goed rijp zijn. Zacht fruit gewoon zo laten eten. Alleen ronde dingen even door midden snijden.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb het idee dat ze veel minder eten als ze zelf uit de hand gaan eten dan wanneer we pureren en lepeltjes geven. Er gaat een hele banaan in, halve appel. Nou dat duurt even voor ze dat op heeft uit de hand. Hoe doen jullie dat?

5 jaar geleden

Reactie op Puckje

Ik heb het idee dat ze veel minder eten als ze zelf uit de hand gaan eten d ...
Wij geven de stukjes wel nog met een lepel en omdat ik het stoom hoeft hij het maar fijn te bijten en dat gaat op een normaal tempo in want gepureerd ging bij ons veel te snel 🙈

5 jaar geleden

Vooral rekening mee houden dat je fruit door de lengte snijd en niet door de breedte. Als je door de lengte snijd en ze verslikken zich, dan blijven de stukjes niet hangen. Als je door de breedte snijd, kan het eerder vast blijven zitten in de keel.

5 jaar geleden

Met een rasp kan je wat harder fruit prima klein raspen en is het makkelijk te eten.

5 jaar geleden

Reactie op Puckje

Ik heb het idee dat ze veel minder eten als ze zelf uit de hand gaan eten d ...
Rustig de tijd nemen voor het fruit moment. En ze nemen wat ze nodig hebben. Plus iets dat gepakt is vult minder dan als je een heel stuk fruit eet. Denk zelf maar aan een appel en appelmoes.