19 Reacties
5 jaar geleden
Ja je kunt fruithapje zo'n 2 a 3 maand invriezen.. sommige fruit verkleurd wel een beetje..een open potje olvarit kun je 24 tot 48 uur in de koelkast bewaren. Mijn zoontje is 5,5 maand maar eet heel veel verschillende groentes en fruit.. nu +/-125 van beide elke dag.
5 jaar geleden
Olvarit kan je tot de volgende dag gebruiken daarna moet je het weg gooien hier gaat dat prima hij eet per dag een half potje fruit en bwaar dan de rest tot de volgende dag dsn is het potje op groente haojes eet hij een heel potjw en anders gooi ik de rest gewoon weg
5 jaar geleden
Potje kan idd 24u in de koelkast bewaard, afgesloten. En dan de eerste dag eruit scheppen wat gegeten wordt en niet vanuit het potje eten, zodat de inhoud 'schoon' blijft.
Invriezen doe ik wel met vers fruit, gaat qua smaak prima, maar heb geen idee wat het met de vitaminen doet.
5 jaar geleden
Groente bereid ik wel van te voren voor en vries ik in. Fruit ligt hier in de fruitschaal en maak ik vaak even snel klaar tijdens haar eerste dutje! Zo gepiept en dan lekker vers en op kamertemperatuur.
Onze dame vind alles heerlijk tot nu toe behalve aubergine haha!
Tot nu toe heeft ze alleen vers gehad maar binnenkort met vakantie toch maar wat knijpzakjes en potjes inslaan. Iemand ervaring mee na alleen maar vers?
5 jaar geleden
Reactie op Baby0703
Groente bereid ik wel van te voren voor en vries ik in. Fruit ligt hier in ...
Hoe bereid je fruit voor?
5 jaar geleden
Ik vries zelfgemaakte appel of perenmoes wel in. Vind dat namelijk gedoe qua eerst koken, dus daar maak ik er een paar van. Één portie meteen eten, één in de koelkast voor de volgende dag en de rest in de vriezer. De rest van fruit (makkelijk te prakken/staafmixer) maak ik vers :)
5 jaar geleden
Over het invriezen van fruit had ik ook zo mijn vragen en daarom ben ik op de site van voedingscentrum gaan lezen en daar vindt je heel veel informatie over groente en fruit. Zoals zelfgemaakte appel(moes) en peer(moes) kun je tot 3 maanden in de vriezer bewaren. Op de potjes staat altijd wel tot hoelang iets na openen houdbaar is. Mijn zoontje van 5 maanden heeft nog niet zoveel gehad. Fruit banaan en appel en als groente brocoli en hij vindt alles lekker.
5 jaar geleden
Reactie op halenuraydin
Hoe bereid je fruit voor?
Verschild welke fruit ik geef!
Banaan: prakken
Appel: stoven in laagje water en dan prakken of pureren (soort appelmoes) bijv. voor de volgende dag. Als ik het meteen geef doe ik hem schillen en op een fijne rasp, maar dat wordt heel snel bruin. Meng ik vaak met banaan voor wat smeuïgheid (+pindakaas = 😍 baby)
Nectarine/perzik: schil eraf en prakken
Peer: stoven in laagje water en dan prakken of pureren
Avocado: fijn prakken
Mango: schil eraf en fijn prakken
Zo steeds beetje uitproberen en mengen als dan de consistentie beter is!
5 jaar geleden
Reactie op Baby0703
Verschild welke fruit ik geef!
Banaan: prakken
Appel: stoven in laagje wat ...
Oh want appel en peer ging ik alleen blenden en zag er echt niet uit! Ga ik ze eerst koken dan maar
5 jaar geleden
Reactie op K.A.S.
Wat voor pindakaas gebruik je? En hoeveel doe je erbij?
Ik gebruik die van de kleine keuken
5 jaar geleden
Reactie op K.A.S.
Wat voor pindakaas gebruik je? En hoeveel doe je erbij?
Van AH merk 100% pindakaas! Meestal doop ik haar lepeltje erin en vervolgens meng ik het met het fruithapje! Dus niet meer dan een baby/thee lepeltje! Meer of minder kan geen kwaad denk ik, gaat puur om de allergie!