35 Reacties

VRIEND
5 jaar geleden
Hoi, waarom vind je het belangrijk dat hij een speen wil? Behalve dat het één van de manieren van troosten is, heeft het naar mijn mening geen toegevoegde waarde.
Ik heb mijn baby nooit een speen gegeven. In het begin wilde hij wel een beetje op de pink van mijn man sabbelen, maar nu is dat ook niet meer nodig.

5 jaar geleden
Onze dochter (nu 12 weken) deed het zelfde maar we deden dan de (bibs)speen in haar mond en bleven een beetje bewegen tot ze hem pakt en dan hielden we de speen een tijdje tegen... tot ze wat rustiger aan de speen zoog... Aanhouder wint haha nu pakt ze de speen al veeeeeel beter! Ook niet altijd hoor maar wel steeds vaker

5 jaar geleden
Onze dochter van bijna 11 weken hoeft ook geen speen. Heel af en toe helpt het om haar in slaap te laten vallen maar meestal spuugt ze m uit. Ze sabbelt wel veel op haar eigen vingers.
Een speen is alleen handig als een kindje de behoefte eraan heeft. Misschien kan je zn eigen vingers in zn mond stoppen ipv jullie pink...

5 jaar geleden
Reactie op Boubou
Hoi, waarom vind je het belangrijk dat hij een speen wil? Behalve dat het é ...
Niet zozeer dat het belangrijk is dat hij een speen gebruikt, maar hij heeft veel zuigbehoefte en huilt veel door krampjes. We kunnen m nu troosten met een Pink, maar dan zou het fijn zijn, met name s nachts, als we een speen zouden kunnen gebruiken.

5 jaar geleden
Zoon van 11 wk wil het ook niet... hij is nu zelf steeds druk opzoek naar zijn duim... die vind hij nu steeds beter

5 jaar geleden
Onze dochter van bijna 13 weken heeft hetzelfde, allemaal soorten spenen geprobeerd! Bibs blijft het beste hangen. Soms heel af en toe houdt ze hem in, maar wordt meestal met een kleine lancering uitgespuugd. Opzich niet erg, scheelt weer afleren maar soms zou het makkelijk zijn als dat troost kon bieden!
Inmiddels zuigt ze volop op haar vuistjes, dus dat is ook prima. Heb wel altijd een speentje mee voor de zekerheid 🤷🏼♀️

5 jaar geleden
Die van ons wilde in het begin ook geen speen. En ik had precies hetzelfde probleem ze had enorme zuig behoefte zelfs. Ik lag in de nacht enorm lang met een pink over mijn bed rand (co-sleeper) omdat iets anders niet werkte. Ik was er zo klaar mee op een gegeven moment.
Liet haar eerst aan mijn pink zuigen en dan verwisselde ik die snel door de speen. En het kromme is dat als ik hem heen en weer bewoog, alsof ik hem eruit wilde halen, ze er uiteindelijk toch aan ging "zuigen".

5 jaar geleden
Hier werkt de bibs speen het beste. Maar nog steeds geen echt speenkind. Soms even om in slaap te komen of na een voeding wat rustiger te kunnen liggen. In het begin alleen op mijn pink. Die word nu niet meer geaccepteerd ☺️

5 jaar geleden
Inderdaad tegen houden. Vanzelf dan gaat hij dan wel de voordelen er van in zien. Steeds eventjes doen. Zeker als hij zoveel zuigbehoefde heeft denk ik wel dat gaat lukken. En je kan beter speen hebben dan vingers. Je eigen pink is trouwens niet zo hygiënisch en als hij zijn eigen duim gaat gebruiken word het een stuk lastiger afleren.
Mijn dochter stopt soms ook hele hand er in, nou kokhalzen gaat ze daar van. En hand er uit halen Ho maar 🙈
Ze moest eerst ook niks van de speen hebben maar uiteindelijk wel gelukt

5 jaar geleden
Ik kan me herinneren dat mn zoontje ze speentjr ook uit spuugde leek bewust maar hield het tegen nu 11 weken en “spuugt”hij hm nog uit maar hij wil hm wel soms gwn beetje helpenv

5 jaar geleden
Reactie op melanie Way
Inderdaad tegen houden. Vanzelf dan gaat hij dan wel de voordelen er van in ...
Ik blijf het proberen..
Wat betreft de pink: We zijn al helemaal gedrild om onze handen te wassen voor we een pink geven, in deze tijd is handen wassen sowieso een continue bezigheid..