16 Reacties

5 jaar geleden
Viburcol zetpillen waren hier de oplossing! Onze kleine man kreeg 6 tandjes tegelijk (binnen 1 week) en door dit homeopathische middel hebben we in ieder geval de nachtrust kunnen behouden! Overdag gebruikte ik af en toe wat dentinox en bij verhoging een zetpil paracetamol. Hopelijk ben je snel van de klachten af!

5 jaar geleden
Wat ik meestal doe bij onze kleine is voor het slapen gaan en overdags op een koude bijtring laten bijten, je hebt bij de action van alvar 3 bijtringetjes. Ik pak er altijd 1 zodat de andere 2 koud blijven liggen en wissel ze zo af. Wat ik ook heb gehoord is dat chamodent gel helpt, is een soort van verdovende gel voor de doorkomende tandjes, kan je op de plek aanstippen waar de tandjes doorkomen. Bij een verkoudheidje als er koorts is kan je ook zetpillen 60mg gebruiken. Onze kleine is nu ook bezig met de tandjes en als hij in de avond gaat slapen heeft hij ook best last ervan om alleen gelaten te worden. Je kan ook tussendoor koud water in het flesje geven :). Eventueel als de kleine potjes fruit eet kan je die ook koud zetten en geven is ook verkoelend voor de tandvlees :)
Succes, ik weet hoe het is :(

5 jaar geleden
Chamodent van vsm, en af en toe een zetpil kan geen kwaad! Verder heeeeel veeeeel knuffelen

5 jaar geleden
Als je gaat wandelen is het handig om een bijtring mee te nemen aan een spenenkoord, kunnen ze hem pakken wanneer ze willen en kan hij niet vallen

5 jaar geleden
Reactie op Conn
Hoeveel mg gebruik je per keer? :) en hoelang mag je zoiets achter elkaar g ...
Dat is afhankelijk van het gewicht, maar hij mag de pil van 130mg hebben. De bijsluiter geeft aan 2 tot 3x per dag. Maximaal 14 dagen. Dus prima om even die eerste paar dagen door te komen.

5 jaar geleden
Reactie op Klaartje18
Viburcol zetpillen waren hier de oplossing! Onze kleine man kreeg 6 tandjes ...
Ik had/heb die zetpillen ook! Ze mogen er maar 1.. dus ook voor de nacht gedaan! Dat zijn goeie zetpillen daardoor sliep hij snachts beter.

5 jaar geleden
Ohhh niet fijn he! Onze dame had ook heel erg last van haar 1e twee ondertandjes (tegelijk) en na een hele ontevreden dame afgelopen dagen zien we haar 3e en 4e tandjes (weer tegelijk) doorkomen.
Veel knuffelen! Niet teveel sturen op slaapjes omdat ze gewoon verdrietig zijn en in ergste geval een zetpil! En dentinox erop!

5 jaar geleden
Ik doe de kleine een armbandje van Barnsteen om zijn enkel. Zou helpen tegen pijn bij doorkomende tandjes. Hij heeft er al 7 en weinig last van gehad tot nu toe