14 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Deze vraag had ik een week geleden gesteld in een topic met 0 reacties...
Mijn kleintje heeft ze ook op dinsdag gehad en de koorts die opliep tot 39.2 heeft tot zaterdag geduurd. Ook heeft hij erg veel gehuild, erg slecht geslapen en wilde alleen maar bij mama zijn.
Schijnt niet te horen allemaal heb ik achteraf gehoord van het CB. Dacht ook dat het samenhing met zijn tandjes maar die zijn nog niet te zien.
5 jaar geleden
Max 24 u kunnen kinderen echt last hebben van een vaccinatie. Wat wel zo is, is dat de weerstand even omlaag gaat. In die periode pakken kinderen vaak andere virussen op. Het kan zijn dat je zoontje een virus op gelopen heeft. Belangrijk is dat hij voldoende blijft drinken en plassen.
5 jaar geleden
Wat vervelend voor je kleintje en voor jullie zeg! Hier heeft hij alleen s avonds koorts gehad, was volgende ochtend weer gezakt. Ik zou gewoon even huisarts of cb contacten om je zorgen te uiten, misschien hebben ze nog tips of willen ze hem toch even zien. Inmiddels denk ik ook dat hij nog wat slaap in te halen heeft, dat kan het ook lastig maken natuurlijk.
5 jaar geleden
Ja, wat balen! Ik had het na de eerste ronde prikjes, en nu besloten dat ik de vaccinaties een week na elkaar geef. Is iets meer gedoe dat je na een week weer naar het cb moet, maar is me de tweede ronde prikken zoveel beter bevallen!! Dan hoeft dat lichaam niet in een klap zoveel te verwerken, maar mag het net even wat langer de tijd nemen! Ik vind het een aanrader!
5 jaar geleden
De tweede vaccinatie was drama hier. Oudste had er nooit veel last van en de jongste rolde ook zo door de eerste set prikken heen. Maar van die tweede vaccinatie had hij echt last. Bij vlagen heel hard en bijna ontroostbaar huilen, slecht slapen... Hij heeft twee dagen in een doek op mij gewoond, daarna was hij weer het mannetje.
CB zei "Ja, ontroostbaar huilen kan een bijwerking zijn van de vaccinatie." Ik vond het wel echt een andere categorie dan "verhoging en een beetje hangerig" wat ze hier altijd aangeven.