14 Reacties

5 jaar geleden

Misschien combinatie met doorkomende tandjes? Bij mijn kleine meid is het ook zo afwisselend. Denk dus dat tandjes gaan doorkomen. Ze drinkt ook niet zo goed.

5 jaar geleden

Dit was ook zo bij ons met de 1e vaccinatie. Ze kreeg er ook tandjes bij. Heeft rond de 3 dagen geduurd.

5 jaar geleden

CB en of huisarts al gevraagd? Denk dat elk kindje anders reageerd:). Maar wat zielig voor je kleintje! Mijn zoontjes sliepen alleen wat meer.

VRIEND

5 jaar geleden

Deze vraag had ik een week geleden gesteld in een topic met 0 reacties... Mijn kleintje heeft ze ook op dinsdag gehad en de koorts die opliep tot 39.2 heeft tot zaterdag geduurd. Ook heeft hij erg veel gehuild, erg slecht geslapen en wilde alleen maar bij mama zijn. Schijnt niet te horen allemaal heb ik achteraf gehoord van het CB. Dacht ook dat het samenhing met zijn tandjes maar die zijn nog niet te zien.

5 jaar geleden

Wat ik heb begrepen kunnen ze er 2 weken last van hebben..

5 jaar geleden

Zoek eens op onstooren vaccinaties als hij er zo lang last van houdt wat niet schijnt te horen volgens het CB. Wij starten bewust pas na een jaar met vaccineren want het immuunsysteem word op deze jonge leeftijd te hard aangevallen naar mijn mening met 6 inactieve ziektes.
Max 24 u kunnen kinderen echt last hebben van een vaccinatie. Wat wel zo is, is dat de weerstand even omlaag gaat. In die periode pakken kinderen vaak andere virussen op. Het kan zijn dat je zoontje een virus op gelopen heeft. Belangrijk is dat hij voldoende blijft drinken en plassen.

5 jaar geleden

Wat vervelend voor je kleintje en voor jullie zeg! Hier heeft hij alleen s avonds koorts gehad, was volgende ochtend weer gezakt. Ik zou gewoon even huisarts of cb contacten om je zorgen te uiten, misschien hebben ze nog tips of willen ze hem toch even zien. Inmiddels denk ik ook dat hij nog wat slaap in te halen heeft, dat kan het ook lastig maken natuurlijk.

VRIEND

5 jaar geleden

Net toch even HAP gebeld voor overleg en koorts mag 5-7 dagen duren. Verder zijn er geen alarmsignalen om ongerust over te zijn. Tandjes lijken nu nog niet door te komen, ik zie en voel niks.

5 jaar geleden

Ja, wat balen! Ik had het na de eerste ronde prikjes, en nu besloten dat ik de vaccinaties een week na elkaar geef. Is iets meer gedoe dat je na een week weer naar het cb moet, maar is me de tweede ronde prikken zoveel beter bevallen!! Dan hoeft dat lichaam niet in een klap zoveel te verwerken, maar mag het net even wat langer de tijd nemen! Ik vind het een aanrader!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Lein-24

Ja, wat balen! Ik had het na de eerste ronde prikjes, en nu besloten dat ik ...
Oh, dat is een goed idee. Volgende keer dat ook maar doen. Had ik helemaal niet over nagedacht. Gelukkig zijn we er weer voor 6 maanden vanaf

5 jaar geleden

Lichte temperatuurverhoging hier bij het tweede meningokokken vaccin voor 24 uur. Iets meer aan het Jengelen, maar op zich worden de alle vaccins goed verteerd.

5 jaar geleden

De tweede vaccinatie was drama hier. Oudste had er nooit veel last van en de jongste rolde ook zo door de eerste set prikken heen. Maar van die tweede vaccinatie had hij echt last. Bij vlagen heel hard en bijna ontroostbaar huilen, slecht slapen... Hij heeft twee dagen in een doek op mij gewoond, daarna was hij weer het mannetje. CB zei "Ja, ontroostbaar huilen kan een bijwerking zijn van de vaccinatie." Ik vond het wel echt een andere categorie dan "verhoging en een beetje hangerig" wat ze hier altijd aangeven.

5 jaar geleden

Hier idem! En verkoudheid, en sprongetje 5, en 2e vaccinaties... 2 dagen heel ziek geweest daarna weer over.