35 Reacties

6 jaar geleden

Volgens mij 8 uur

6 jaar geleden

Bij ons zeiden ze op t cb dat ze zich wel meldt als ze honger heeft en we op haar plasluiers moeten letten en ze goed moet blijven groeien. Dit advies kregen we bij 3 weken.

6 jaar geleden

Lekker laten slapen, idd 8 uur.. 😉

6 jaar geleden

Ons meisje krijg tussen 22-23 de laatste fles, en wordt vaak rond 8u weer wakker. Ze is 12 weken en cb zei de laatste keer dat dat oké was, als ze verder maar genoeg drinkt en aankomt. Maar lees vaak wel dat hier geen duidelijke richtlijnen voor zijn

6 jaar geleden

Een gezonde baby mag zich melden wanneer hij wil. Die kan prima aangeven wanneer ie dat nodig heeft. Voor een ritme is het wel handig om hem niet te lang door te laten slapen in de ochtend.

6 jaar geleden

Ik laat mijn meisje van 10 weken ook gewoon 8 uurtjes slapen... ik geef bv, weet niet of dat uit maakt

6 jaar geleden

Onze dochter is morgen 11 weken en die krijgt de laatste voeding rond 22:30 en slaapt door tot ongeveer 09:00 uur. Dat doet ze nu al ruim anderhalf week. Ik maak haar niet wakker voor een voeding, ik ben van mening dat ze zich wel melden als ze honger hebben. Ze krijgt trouwens 5 x 180 + 6 scheppen.

6 jaar geleden

De richtlijn is 7 kilo/4maanden, dan mogen/kunnen ze van 7 tot 7 slapen

6 jaar geleden

Vind 150 trouwens wel weinig lijken om de hele nacht door te halen...

6 jaar geleden

Mijn zoontje is 12 weken Krijgt 4 x 180 met 6 scheppen 7-11-15-19 hij gaat rond 19.30 slapen en is rond 6/ 6.30 wakker Aankomende donderdag naar cb dan zullen we zien of hij goed genoeg gegroeid is.

6 jaar geleden

Laatst besproken op het CB geef wel bv maar mocht mijn zoontje Max 12 uur er tussen laten. (Vanaf 8 weken, mits ze gezond zijn en goed groeien gaf de arts aan). Hier slaapt hij ook al een tijdje van 19uur laatste voeding tot 6/7uur weer voor de eerste, moet hem soms zelfs wakker maken.

6 jaar geleden

Mijn dochter krijgt bv en die slaapt al drie weekjes van 8 uur avond tot vijf uur in de ochtend ze is nu 11 week. Ik voed op verzoek als ze eerder komt krijgt ze eerder een voeding en als ze later komt ook. Ze drinkt 5 a 6 keer overdag. Als het keer vaker is zoals nu met de warmte dan krijgt ze ook gewoon.

6 jaar geleden

Reactie op Annemarieke88

Ik laat mijn meisje van 10 weken ook gewoon 8 uurtjes slapen... ik geef bv, ...
Ik mijn ventje ook hoor. Hij krijgt dagelijks tussen 8 en 9 zijn laatste voeding en slaapt dan door tot minstens 3 uur.

6 jaar geleden

Onze dochter is 13 weken, weegt 4,5 kilo (te licht geboren). Wij deden hetzelfde en inderdaad, ze sliep al snel tot 6 uur door. Het CB gaf echter aan dat in verband met haar gewicht er max 10 uur tussen mag zitten.

6 jaar geleden

Die van mij krijgt om 22:30 zijn voeding en wij moeten hem om 05.30 echt wakker maken voor zijn volgende voeding. Mocht hij een keer eerder komen maar als hij lekker slaapt laten wij hem gewoon liggen. Dus hij slaapt de nacht al lekker gemiddeld 8u. Onze zoon is nu 10weken en weegt nu denk ik iets meer dan 4 kilo. (was te licht geboren) maar hij doet groeit goed.

6 jaar geleden

Hier even jongetje van 10 weken die rond 19 uur twee voedingen wegwerkt (afgekolfde melk) om vervolgens te gaan slapen tot een uur of 7/8. De eerste keer dat we wakker werden van de wekker schrokken we ons dood 😂 Dit is sinds een week of 3, cb vond het prima. We voeden hem overigens geheel op verzoek en alleen afgekolfde bv

6 jaar geleden

Mn zoontje was gister 11 weken geworden en slaapt al 2 weken door snachts voed ook op verzoek maar geef ook borst dus is ook wel makkelijk en anders leg ik hem wel vaker aan overdag zodat hij zowieoz genoeg krijgt als het heel warm is geweest word hij soms nog wel wakker maar dan drinkt hij 5 minutjes en slaapt dan weer verder denk gewoon dorst dan

6 jaar geleden

ik geef mn dochter van bijna 4maanden oud ook 4x150 ml voeding alleen tegen 22:00/22:30 geef ik der 180ml ze slaapt dan tot 7 heerlijk!

6 jaar geleden

Als hij mooi op gewicht is en hij drinkt overdag goed dan mag je hem gewoon zelf laten komen en hoeft niet wakker gemaakt te worden. Dit vertelde de kinderarts mij toen mijn dochter 7 weken was en ruim 4 kilo woog. Dit heb ik sindsdien gedaan en ze groeit nog steeds als kool. Ze is overigens wel mooi op tijd geboren en krijgt borstvoeding. Wellicht geeft dat nog een verschil...?

6 jaar geleden

Reactie op 89Janine

Laatst besproken op het CB geef wel bv maar mocht mijn zoontje Max 12 uur e ...
Ik geef fv soms slaapt ze om 8 uur in de ochtend nog