12 Reacties

6 jaar geleden

Siroop? Azijn? 🤔 Oke nog nooit van gehoord... als hij heel bijterig is zou het zomaar tandjes kunnen zijn.. wel vroeg maar het kan.😊

6 jaar geleden

Eventueel een koud washandje op een arm of been. Als je het idee hebt dat hij pijn heeft en voor de nacht kan je hem paracetamol geven (zetpil of drankje). En verder veel knuffelen. Kunnen tandjes zijn ,of het inschieten van de tandjes in het tandvlees.

6 jaar geleden

Ken ik ook niet die dingen... ik zou gewoon allebei kleren uit doen en met huid op huid op bed gaan liggen. En als het hoger wordt evt overleg huisarts

6 jaar geleden

Dat is wel vroeg! Maar het kan geloof ik wel zo snel. Paar dagen geleden had mijn zoon (14 weken) ook koorts. Heb ik 'm van die sinaspril siroop gegeven. Ging toen binnen een paar uur weer beter!

6 jaar geleden

Koorts is een reactie van het lichaam om iets op te lossen, dus ik zou niet meteen proberen met middeltjes die koorts weg te nemen. Ook als ze zo jong zijn kan het lichaam het zelf vaak regelen.

6 jaar geleden

Zet een stukje aardappel in zijn sokken onder zijn voetjes. Als het hoger blijft geef hem paracetamol zetpil.

6 jaar geleden

Een babytje onder de 3 maanden mag eigenlijk geen koorts hebben (uitgezonderd na enting) dus zou even contact opnemen met de hap..

6 jaar geleden

https://www.oudersvannu.nl/baby/gezondheid/koorts-bij-baby/ Aan het eind van het artikeltje duidelijke punten wanneer je een arts moet bellen.

6 jaar geleden

Ik zou contact opnemen met de huisartsenpost. Even advies vragen.

6 jaar geleden

Hier een zoontje wat met koorts (blaasontsteking) een week in het ziekenhuis heeft gelegen. Eerste advies is wat koeler aankleden. Na een uur weer checken. Loopt het op of blijft je kindje koorts houden de huisartsenpost bellen! Vooral even geen pc, je wilt goed kunnen monitoren of het oploopt ja of nee.

6 jaar geleden

Ik zou ook even contact met de huisartsenpost opnemen. Gewoon to be sure

6 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties❤️❤️ Zijn temperatuur is gelukkig gedaald. Ik heb azijn gebruikt. Het duurde niet lang en zijn sokken werden droog. Zijn temperatuur is uiteindelijk gedaald naar 37.1 graden.