21 Reacties

6 jaar geleden

Bij onze oudste hebben we Ranitidine gegeven. Dit werkte super goed. Het had de eerste dag al effect. De klachten waren helemaal over na het ophogen van de dosering. (De huisarts was voorzichtig begonnen.) Maar het was zo fijn om ons mannetje te zien lachen en rustiger te gaan slapen. Na het ophogen konden we ineens ritme gaan ontdekken in z'n slaapjes en huilde ie vele malen minder. Succes met jullie keuze. Hoop dat het voor jullie positief mag uitpakken en jullie meisje snel weer kan lachen zonder pijn!

6 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee. Hoe komt het dat ze last heeft van maagzuur? Misschien dat een osteopaat kan helpen. Daar heb ik wel positieve verhalen over gehoord.

6 jaar geleden

Wij hebben 2 zoontjes die nexium hebben (gehad).. daar zijn ze allebei een totaal ander kind van geworden.. heerlijk! Nexium is echt top!

6 jaar geleden

Reactie op Ami2

Wij hebben 2 zoontjes die nexium hebben (gehad).. daar zijn ze allebei een ...
De oudste kreeg een beetje obstipatie ervan de jongste nu heeft er geen bijwerkingen van. Let wel ff op.. als je het gaat geven kan het eventjes duren voordat het werkt, bij onze jongste duurde het een weekje.

6 jaar geleden

Ik ben er vandaag mee begonnen. Hopelijk helpt het snel. Heel zielig dat je je dochtertje niet mag laten lachen.

6 jaar geleden

Reactie op marleenr20

Ik heb er geen ervaring mee. Hoe komt het dat ze last heeft van maagzuur? ...
Wij zijn met onze dochter naar een ostheopaat geweest ook o.a. voor spugen. Het is vele malen beter geworden bij ons. Aanrader dus!😄

6 jaar geleden

Wij gebruiken al +/ 6 weken Omeprazol voor ons zoontje. Werkt hier geweldig! Ons kindje heeft last van verborgen reflux.

6 jaar geleden

Reactie op marleenr20

Ik heb er geen ervaring mee. Hoe komt het dat ze last heeft van maagzuur? ...
We zijn nu al 8 weken bezig bij de osteopaat. Er gaat al heel veel beter, alleen hier adviseerde de osteopaat om voor dit punt toch even langs de huisarts te gaan. De huisarts zegt dat het klepje tussen de slokdarm en de maag nog niet goed werkt en dat het daardoor snel omhoog komt.

6 jaar geleden

Reactie op Ami2

Wij hebben 2 zoontjes die nexium hebben (gehad).. daar zijn ze allebei een ...
Bedankt voor je reactie! Fijn om een positief bericht te lezen. Ik vind het namelijk best spannend!

6 jaar geleden

Reactie op Ami2

De oudste kreeg een beetje obstipatie ervan de jongste nu heeft er geen bij ...
Bedankt voor je tip!

6 jaar geleden

Reactie op evavn

Ik ben er vandaag mee begonnen. Hopelijk helpt het snel. Heel zielig dat je ...
Ik hoop het ook voor je!

6 jaar geleden

Reactie op L1989

Wij zijn met onze dochter naar een ostheopaat geweest ook o.a. voor spugen. ...
Ja wij zijn daar ook al 8 weken bezig! Al een heel ander kind! Osteopaat raadde nu wel aan om even langs de huisarts te gaan.

6 jaar geleden

Reactie op feliceflorinex

Wij gebruiken al +/ 6 weken Omeprazol voor ons zoontje. Werkt hier geweldig ...
Fijn om te horen! 😃

6 jaar geleden

Mijn dochter krijgt Nexium wat erg goed helpt! Ik ben in optimisme eens gestopt, maar merkte direct weer verschil. Voor zover ik weet heeft ze geen last van bijwerkingen en helpt het haar goed 😊

6 jaar geleden

Hier ook bij beide kindjes gegeven. Werkt goed 😊

6 jaar geleden

Wij gebruiken al +/ 6 weken Omeprazol voor ons zoontje. Werkt hier geweldig ...
Ik heb even een vraagje over de reflux, gebruik jij ook johannesbroodpitmeel ofzo voor het spugen dan of alleen de omeprazol voor maagzuur?

6 jaar geleden

Reactie op baby dokay

Ik heb even een vraagje over de reflux, gebruik jij ook johannesbroodpitmee ...
Alleen Omeprazol. Die van mij spuugt niet. Geen druppel. Bovendien mag je niet indikken (jbpm) in combinatie met medicatie. Werkt elkaar namelijk tegen. Althans zegt mijn kinderarts.

6 jaar geleden

Mijn dochter gebruikt al een paar weken nexium. Hier helaas onvoldoende resultaat. Ze ruikt niet meer zo zuur als dat ze eerst deed maar helaas heeft ze nog steeds heel veel last van het spugen. Wij dikken wel in met jbpm, als we dat niet doen dan houdt ze helemaal niks meer binnen.

6 jaar geleden

Alleen Omeprazol. Die van mij spuugt niet. Geen druppel. Bovendien mag je n ...
Mag ik vragen wat je kinderarts hier over precies vertelde? Wat zouden zeg maar de tegenwerkingen zijn? Of werken ze dan simpelweg allebei niet?

6 jaar geleden

Reactie op Rosenne

We zijn nu al 8 weken bezig bij de osteopaat. Er gaat al heel veel beter, a ...
Oke. De osteopaat kon het probleem van het maagklepje zelf verhelpen.